Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 938 ggr
Yessica
0

Tävlade idag :)

Japp, idag bar det av till Stigsbergs Gård för mig, Dandelion och Johanna. Lastningen gick bra från betet, dock kom det en katt och störde honom. Men det gick rätt fort ändå. Vi kom fram väldigt tidigt, 8.00, första start 10.00 och sekretariatet öppnade 8.00. Eller vi kom strax innan, då hade inte parkeringsvakten kommit än, men skyltar satt uppe, så vi åkte dit där det stog parkering. Gissa vad vi gör? Vi kör fast i leran såklart.. Jättekul ;) Men Dandelion var jättesnäll och stog stilla i transporten medan vi först försökte få bort den. Men så lastade vi ur honom och så fick Johanna parkera på ett annat ställe. Så jag och Dandelion skulle gå dit då, och gissa vad som händer då då? ;) Joo, Dandelion blir rädd för någonting och kastar sig rakt på mig, så jag ramlar och ligger under någon sekund hunder honom och bara ser hovar flyga. Allt gick väldigt fort, var uppe rätt fort igen som tur var :) Hade skrapat upp handen och så hade Dandelion lyckats sparka mig typ vid högra hälsenan. Ajaj! Vi fortsätter vår väg till transporten, och så klär vi på honom och går tillbaka till tävlingsplatsen, anmäler mig och går banan, då har klockan redan hunnit bli 9 ;D Tur att vi var i god tid alltså! Sen upp och rida. Nya skor och chaps, så känner knappt skänkeln ;D Helmysko!

Vi startade först 60cm, där vi rev 3 eller 2 hinder. ;) Inte lätt att hålla räkningen. Men jag startade om för han var såå himla seg och okoncentrerad, då rev han bara 1 i alla fall. Han tyckte nog det var för lågt. Han lyfte ju knappt på benen.

Sen startade vi 80cm, då rev han bara 2 hinder :D Och vi kom runt även där utan uteslutning. Han var lite mer på g nu och hoppade nu ;)

Jag är nöjd med idag, för det är typ första gången vi tar oss runt banan utan uteslutning ;D Fast nu är jag lite mörbultat och trött som tuuusan! ;)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Maja
0

Ojdå! Början lät ju inte så skoj, men det gick ju bra ändå! =) Grattis!

Fast du, nu har du varit elak.. Inte säga att du har varit på tävling utan att visa bilder! ;)

gejsa
0

Usch det lät otäckt att ni ramlade. Blev du inte smutsig på kläderna också då? Kunde inte ha börjat sämre ju.

Yessica
0

#1 Nej, inte så rolig början :P men jaa, resten gick ju bra. Jag tänkte faktiskt, att nu har jag ju ramlat en gång redan och gjort mig lite illa, så då kanske jag sitter kvar under ritten ;D hahaha! :P

Men Jossan har bilder (förhoppningsvis) och jag har inte fått dom än. Sen så har jag faktiskt fixat filmen idag ;) Så HÄR är 60cm och HÄR är 80cm :)

#2 Nope, inte så kul. Men jag hade såklart övertäcksbyxor ;D Hihi. Joo, jag hade kunnat skada mig så att jag inte kunde rida ;D hahha :P Man måste försöka tänka lite positivt iaf :)

Ha en bra dag!

Yessica
0

BTW, vi rev bara 2 hinder i 60 cm i första försöket ;)

Ha en bra dag!