Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 696 ggr
gejsa
0

Shit vad jag är glad!!!!

I dag var Elin min dotter och jag och red vår islänning Fille som är på töltsättning hos en duktig beridare. Och vi töltade!!!!! Snacka om lättriden i alla gångarter och fin. Han har ju gått ner i vikt massor också eftersom han inte får gå och beta och står på spån och får bara lite hö. :) Han är skitsnygg nu. Och inte kliat sig heller mer än lite grand men inget man eller svans som är tappat. Han får ju horsol och Absorbine varannan dag. Och Nina har ju sett så många islänningar och hon tycker inte ens att han har eksem. Men jag sa han har aldrig varit så fin som denna sommar. Måste bero på horsol och absorbine. Manen har ju börjat växa också. Ska hämta honom på onsdag eller fredag nästa vecka. Gud vad jag är glad. Hon tycker att han är en trevlig häst och väldigt fin med jättebra gångarter. Han skulle kunna bli en tävlingshäst om man själv var lika duktig inom några månader bara. Hon tycker det är väldigt synd att han inte är registrerad. Ska forska i om det går att efterregistrera sånt där. Hon trodde det. Men det är ju mycket pengar. Fast hon sa att det får man ju igen mer än dubbelt om jag säljer honom sedan eftersom han är så pass fin och knappt har eksem.

pippa__
0

Vaa kul att det har gett resultat! =) Men kameran glömde du, måste visa snyggingen ju ;)

gejsa
0

Haha jag vet. Sa det båda gångerna när jag var där att jag glömde kameran. Men vill du bara se Fille så hinner jag ta foton när han kommer hem ju. :)

Lindbygarden
0

jätte kul! Vill se bilder sen på underverket!

gejsa
0

Självklart ska jag ta foton sedan. :)

thilda-
0

Va kul!! :D

Maja
0

Skoj att det har gått så bra! =) Lycka till i fortsättningen också!

Loa-bg
0

Skönt! Roligt när man kan se en sån förbättring :) Vill se bilder sen också!

[Jennniie]
0

Gud så roligt att han utvecklades när han va där :)
O va härligt att få hem honom igen :)

gejsa
0

Sakta i backarna Jennnie.  Flört Jag ska hämta honom om en vecka. Han får vara där 2 dagar extra. Nu när det var sådan skillnad på honom så vill jag inte forcera genom att ta hem honom på en gång. Utan en vecka till för att finjustera lite till. Han känns inte sned heller nu utan hon har stärkt hans svaga sida. Ja, det går inte att förklara. Hon måste trolla denna Nina. Jag är helt förbluffad faktist. Tänk om man hade råd att ha honom 2 månader på en gång. :)

Lorita
0

#9 det räckte ju med en månad Skrattande var nu glad och nöjd, det är alltid så kul när ridingen får en ny tändning

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Alex
0

Vad kul! :) Vill se bilder på killen in action sen också! ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

#10# Ja, men en månad till skulle göra honom ännu bättre ju. :)

#11# Ja, vi ska ta foton sedan om någon vill fota när jag eller Elin rider. Fast å ena sidan blir man så nerklankad när man visar ridfoton så det blir nog bara på honom hur han ser ut utan sadel. haha

wewwa
0

Vad roligt :)

Lorita
0

#12 men en månad om ett år eller två tror jag gör mer i det långa loppet.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

gejsa
0

#14# Du menar om jag skulle lämna Fille till Nina om ett år eller två i stället för två månader nu?

Nja, hon säger ju att ju grönare en häst är desto bättre och fortare lär hon dom.

Jag har ju eg väntat med att lämna Fille dels pga ekonomin men mycket också för att alla har sagt att han måste ha muskler för att orka tölta. Men det verkar inte riktigt stämma då eftersom hon sa så där.

Det roliga är ju att Fille kan tölta sakta som är det svåraste i en volt t o m. :)

mazze
0

Men vad roligt, Gejsa! Då är det bara att träna för kommande tävlingar sedan ;) Å regga honom =)

gejsa
0

#16# Ha ha sakta i backarna nu. Tävla kommer jag nog aldrig att göra. Regga honom kostar ju skjortan så jag har inga pengar till det just nu iaf. OM det går så här i efterhand.