Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 10347 ggr
crystal
0

Högsta hindret?

Vad är det högsta du hoppat med din häst? =D

Anna
0

Jag har hoppat ca 1.20 med Windy (medryttarhäst), hon är D-ponny.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lina
0

120 med mitt hbl

Yessica
0

120 med ridskolehäst på träning, ett hinder, och ca 105 med min medryttarhäst hbl =)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Mandysan
0

95 cm med min korsning på 150 cm.

[louise80]
0

145 med min vita

wewwa
0

70-80 på ridskolan för några år sedan… *uhh jag gillar inte hoppning*

WornOut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med Orion har jag hoppat ca 90-1m , men han är ingen hopphäst:P På min förra ponny hoppade jag 130-135 någonting :)

Malin-A
0

har hoppat 1.10 med ett varmblodssto en gång.. d e nog d högsta..

[Emma123]
0

jag har hoppat ca 55-60 cm med min B-ponny och ca 80-90 cm med en ridskolehäst;)

RubHel
0

Har hoppat kanske 60 cm som högst med Astra, hehe :P

Lisa_
0

1,10 ungefär

LindaKarlstrom
0

1.10 med Banjo (c-ponny)

PonnyAnnie
0

1,20 med Tickle,en c-ponny..

elin
0

87 cm med mitt 6 åriga fjordsto.

90 - 95 cm med min förra häst :'( Hade kunnat högre men jag va så hopprädd då för ca 2 år sen.

/Elin

kudden
0

180, på en höjdhoppstävling en gång. Ett halvblodsto på 162 cm

Lauth
0

130 med en halvblodshäst jag lånade för träning.

Murre_Uddiz
0

70 cm ungefär, etock i skogen tog me måttband en gång xD
och 65 cm på ridvolten.
Med monessa, b-ponny.

AliceL
0

isch vad högt alla hoppar xD 105  Bponny, 100 cm med min egna :P

Believer
0

Med Lucky har jag hoppat 110cm.

men en d-ponny på ridskolan när jag var mindre hoppade jag 140cm.

Jenniferohlson
0

Har hoppat 1m med mitt vamblod:)

Keligast
0

ee..Ja 0,40 Generad Jag gillar inte hoppning+Han är en nordsvensk så det kankse förklarar saken :P

Fabulus
0

140 med en d-ponny på 80-talet…..Och utan rivning, sen provade vi 150 det gick inte utan rivning

En galen arabkorsning som hoppade allt, inkl bilsläp, höbalar, harv och sulky, de stod ju ivägen…Hon stack ibland och var inte överhuvudtaget styrbar, stod ngt ivägen hoppade hon hellre över än gick runt.

Självklart alla staket….

Minetta
0

95 cm har jag hoppat som högst. Här på bilden hoppar jag 90 cm med Starlight

reddie
0

Ca 110 med min förra varmblodstravare

joytick
0

Har hoppat 120 med Delay.. fast det var kryss då ^^ xD

CarCar
0

90cm med mitt fyraåriga halvblod

1,20 med både min C- och D-ponny.

1,40 med en häst jag fick prova en gång (det var högt)

Thorsson
0

80- b-ponny? Katitzi
90- d-ponny   Calle
1.20- d-ponny  Windy ( inte min men iaf )

anna.
0

runt 70cm med min 26åriga medryttarhäst som jag egentligen absolut inte får hoppa med ;) Men det blir väll att man busar lite ibland xD

btw Anna (Attlid) hörde att du var tvungen att ta bort bilder på när du o Windy badar för att hennes ägare hade skaffat Bilddagboken XD HAHHA !

mixxxan
0

130cm på en träning:Dmixxan är en d-ponny

anna.
0

Hoppat runt 1.15cm med ridskolehäst på lektion, med en häst som heter Lord. btw så vet man inte riktigt ålder på honom men man gissar på runt 25-30år ngt X')

Thorsson
0

25-30?? Herregud :O

anna.
0

Jao, när dom köpe honom för ett antal årsedan trodde dom att han va 12typ men när "hästtandläkaren" kunde han se på tänderna att han var mkt älrdre! Tja, men han ser ju ut som han gör då..

Lizzan
0

Så högt alla har hoppat… själv har jag hoppar 70 - 80 med Lizmic - D ponny. Den vita hästen i min press

kudden
0

#32 Jag hade en d-ponny på försäljning en gång, vi trodde den va 15, visade sig senare att den va över 25. Efter att vi sålt den.. Då hade vi tävlat upp till MSVB..

J-Parnebo
0

Har hoppat 60 cm med min häst , över en stock i skogen :) på ridskola har jag hoppat en meter med en b-ponny :D

[OliviaT]
0

1,35 med D ponny .

Peppe
0

105cm med Peppe…1 m med Blacky än så länge. har bara hoppat honom 3 ggr än så

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Katter3
0

80 cm med Degsme.

Men om jag hittar en medryttarhäst jag får hoppa med så får vi väl se om det kan bli högre. ;)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

steffy
0

hästen är tävlad till 120 i hoppning. mamma hoppar, men inte jag så mycket. på bilden mamma hopper 1:a gången efter 25år

ew
0

90 cm me mitt varmblod

Marster
0

Hoppat 1.15 med en underbar Fjordigt. Hon va helt enorm på hoppnig hon hade hoppat typ en bit över hennes manke MeD ryttare. ( inte jag då ) Fast det va inte meningen hon hoppade ur paddocken när hon inte ville gå Dressyr XD

Em--ma
0

Hoppat 95 med min medryttar häst (Hinder rädd då)D-ponny Hemlis

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

The-Photo
0

100 cm med b-ponny (120)

[Yoe-Yoe]
0

Har hoppat 1.10 med min förra sköthäst! ^^
han är C-ponny, tävlad i MSV innan han kom
till nuravande ägarna! Han har tjockat till sig
lite hos dom kan man ju säga!

Bilden är fårn förra sommaren…

**bild borttagen pga hjälmlöshet**

Marster
0

#15 hette hästen Ora `? ;D

Murre_Uddiz
0

Nu har jag ju även hoppat 70 med Monessa på banan också :)

MalinSandman
0

Med min travare har jag just för till fället hoppat enstaka hinder på 130 :D som jag har haft i 7 månder :D

Alex
0

Tss.. Hoppa, vad är det? Min häst har aldrig ens sett ett hinder i hela sitt liv.. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Lill-Jonna]
0

Jag har hoppat 80cm med b-ponnyn BigBen

Therese_Melberg
0

hehe, jag "råkade" hoppa 120 med min D-ponny en gång. De hade haft hopplektion på ridskolan och lämnat hindren framme. Tyckte inte hindret såg så högt ut när jag red emot det, men när jag var nästan framme kom jag på att de ju va jättehögt, men då var hästen redan inställd på att hoppa, så de var bara att hålla i sig och försöka ta sig över i ett stycke, hihi. Som tur var hade jag en jätteduktig gammal häst som klarade av att hoppa utan min hjälp, jag bara höll i manen och hängde med. Var lite äckligt när de högsta jag hoppat innan var ungefär 70 cmGlad

Majsbecka
0

50 typ :P Ska hoppa mer idag :D

Travtokig11
0

Jag har hoppat 1 meter med mitt gotlandsruss på 130

monte-alskare
0

jag har hoppat 80 med en 7:åring…….det är mitt rekord och det var första gången jag hoppa honom men jag har tävlat lc med en b:ponny som inte är så ung längre………..

här är bild på den hästen jag hoppa 80 med…..

MalinSandman
0

130 med mitt varmblod  :D

maqiil
0

Jag har ungefär hoppat 70-80 :P

Sotis
0

Det högsta jag hoppade med en av mina hästar var 60 cm^^ fast hon är 19 så..

maqiil
0

#55 med ridskolehäst glömde skriva det

QuickStep
0

Ja har hoppat 1.60 me min förra häst på en barbackahöjdhoppning! (d blev ett långt ord..) =)
på bilden ja o min häst Stjärngossen på tävling 30 sept. =)

tessa
0

Som högst har Yrla & jag hoppat ca 90 -100 cm. Hon har bra hoppkapacitet men som "hoppryttare" är jag värdelös på balans och andra viktigheter.. ;) Därför har vi hållit oss till de lägre höjderna.. =)

Fotot är taget från vår senaste klubbtävling, under 70 eller 80 cm-klassen, CR med stilbedömning. Tror fotot är från 70..

tessa
0

… och det högsta Eneldo & jag har "hoppat" är INTE hindret på fotot utan en bombana på den senaste klubbtävlingen, där skållan till bommarna satt i det allra nedersta hålet på stöden =) Eneldo är ju promenadkille, som inte hoppar överhuvudtaget - men för att ge grabben lite omväxling i vardagen, fick han vara med på denna tävling, genom denna skonsamma klass. och han fick en CR-rosett efter felfri ritt - min finaste gosse ;)

Johanna
0

det högsta jag hoppat är 1.45cm.. , med min gamla pålle, men sen hade han gått Svår oxå..

…..o nu menar jag inte Plutten ;)

Mistique
0

Jag har hoppat 100cm på 25 årig Halvblod och 90 på Missan

Forssen20
0

135 med min d-ponny, Irish cob

Lizzan
0

#25 Urläcker häst! :D

sofiiea
0

ca 120 en stock me min älskling (c-ponny) me bommar 110

Kitty41
0

80cm med c och d-ponny.

Forssen20
0

QuickStep, vad heter du? :)

pepsibarn
0

80 cm med min förra sköthäst

Thorsen
0

105cm med ridskolehäst, Stella :)

Peppe
0

eftersom det gått ett tag sedan jag skrev i denna tråden så kan jag ju uppdatera att Blacky och jag tagit oss över 115cm tillsammans. Bana hoppar vi på 100-105cm. ändå är jag livrädd för LC-debuten som ligger på 90 cm XD

Fluffen
0

Hoppat 1m med ridskolehäst. 80 med en gammal travare på 18år hemma.

Julia
0

jag har hoppat några kryss på en 1 m på ridskolan med Zissie , jag tror hon är c-poony. och sen men Jolly Jumper 60cm också kryss liten b-ponny på 118 cm

Kitty41
0

oj, kryss på 1m? :o det är ruskigt svårt, om du menar ett riktigt kryss?

Peppe
0

#73 ändarna på bommarna ligger nog på 1m. mitten där man hoppar är betydligt lägre

Marija
0

Rider på ridskola det högsta jag hoppat med en häst där är 90 cm, på en C-ponny.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

AnnaJohansson
0

Hoppat 80 cm, tror även att jag hoppat 90 ;) Håller mig till dressyr på marken (A)

Hoppsan
0

130 med lånad ponny och 120 med min egna.

thilda-
0

vet faktist inte… jätte längesen jag hoppade :S men min ponny hoppar runt 1m.. hon själv är 122 ;)

hjullan1
0

jag har hoppat max 60 cm med jullan.

Virtual
0

Precis innan jag åkte hem förra helgen skulle jag rida en tokig unghäst.. Var kanske tredje gången den reds… Vi var i ridhuset och hade stängt innersargen, men lämnat ytterporten öppen, då sargen är 2.20. Denna stora herre på dryga 180 svarade inte för skänkeln, inte konstigt kanske, eftersom den va nyinriden. Så jag rappade till den med spöt en gång för att den skulle reagera, å jösss de gjorde den. Stackarn vart livrädd o hoppade ut:O hahah en chock må jag säga. De va synd att vi inte filma…

AnnaJohansson
0

#80 Så den hoppade 2.20???

tessa
0

#80: Hur kan man rappa till en unghäst som rids för 3:e gången i sitt liv, för att den inte svarar för skänkeln, som den inte förstår (hur skulle den kunna, om den ännu inte lärt sig)??? Förvånad

Läskig och ledsam start på en förhoppningsvis livslång uppgift…

Virtual
0

#81 jaa.. tydligen;)

#82 Tyvär är det så, ska jag ha kvar jobbet måste jag göra som stallägaren tycker. Kan säga att detta rapp inte var alldeles för hårt. Men det är så man lär en häst att svara för skänkeln.

Johanna
0

#80 precis sådär gjorde en bekants häst…. fast den löshoppades…. men fortsatte rakt ut över sargen… haha, så hon brukar påpeka det när hon säljer hennes föl, att ja, hoppa det KAN hon.. sen fick hon ju diplom i hoppning oxå…

Virtual
0

#84 hahah aa;) varit med om det en gång oxå, fast då va staketet inte mer än 110;)

warum_nicht
0

#82 oftast så svarar unghästar framåt för spöt eftersom dom är bekanta med det sen tidigare. innan hästarna rids så är dom ofta longerade, löshoppade, visade för hand osv. spöet brukar inte vara någon nyhet för dom och då kan man använda spöt för att visa vad man menade med skänkeln. till slut kopplar hästen samman allt det där och förstår vad man förväntar sig av den.

Eve
0

Va 130 med mitt halvblod (:

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

[MatildaW]
0

Jag har inte hoppat så mycket, högsta jag hoppat är 60 - 70 cm.

[MatildaW]
0

Edit: Och det med en shettis.

emsems
0

145 med Mirran. Jg blundade men hon hoppade glatt och hade säkert hoppat högre om jag bett henne..

Forssen20
0

Virtual , du låter som en nybörjare som ska försöka rida in en häst? ^o) Det låter falskt och lite patetiskt faktiskt.

Enligt mig och många andra som rider unghästar och ponyner och rider in så är spöet ABSOLUT INTE nödvändigt, hästen ska kunan lyssna på skänkeln och hand, och det är de som är det svåraste, för att få en häst till handen så ska man inte piska den!!! Det är bara en av några saker man bör veta innan man hoppar upp på en unghäst? Men lilla du! När jag läste: " Men det är så man lär en häst att svara för skänkeln. " Då blev jag riktigt förbannad. Vad kan du egentligen?

LinaN
0

Bytte rubrik.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

LinaN
0

#80 en nyinriden häst svarar för skänkeln, men inte en häst som bara blivit sutten på 3 gånger!

#86, just så, jag har använt spöet som pekpinne/förlängd arm sedan jag fick min unghäst. så ha när van vid det, men tycker fortfarande att det är läskigt, något vi jobbar på. han ska veta att spöt aldrig gör honom illa, så man ska kunna vifta med långpisken över hästen utan att den bryr sig.

#91 Sansa dig vännen, även om det är rätt upprörande. Kan säga at tjag håller med dig. Men tänk dig litet för hur du formulerar för inlägg är en aningens hostilt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Peppe
0

#92 Hösta hindret? ^^ vem som har hoppat det höstigaste hindret eller? *fniss*

Nitro
0

Hoppade 140cm med min welsh-cob, 148cm hög.

Virtual
0

#91 Ja man kan ju fråga sig vem som är nybörjare? Jag har aldrig nånsin sagt att jag är proffs på hästar, men är du verkligen det? Svårt att tro. Eftersom hästen är behandlad från marken med att spö=fram är det ett utmärkt sätt att få den att förstå skänkeln. Och när den är riden ett så fåtal gånger har den ingen aning om vad handen och skänkel betyder. Därför ska man lära dom det förstår du=)

#93 Nej precis, den kan inte skänkeln då, därför lär man den!=)

JoJos
0

Håller med förgående talare. rider själv in mina egna hästar, de svarar bra på både styrning och skänkel. spöt skall användas juh ändast användas som en förlängd skänkel o du ska mer eller mindre inte behöva mer än att nudda hästen med de, själv använder jag aldrig spö på mina.

O hur kan man ens tycka att en häst som är riden tre gånger är redo för att hoppa med ryttare?  o du säger att du måste göra de den personen säger åt dig annars förlorar du jobbet, har själv jobbat mycke med hästar inom många kategorier och hade min chef kommit o sagt hur jag skulle göra o jag inte tyckte de va shyst hade jag lätt suttit av o sagt gör de själv o sedan gått. är jag anställd som inridare/beridare är de jag som säger hur hästen rids annars skulle väl arbetsgivarn göra det själv. komma med tips absolut men inte med sånna *skrämmande*

Virtual
0

#97 Precis en förlängd skänkel! Precis som jag använde det som=) Men direkt när du hoppar upp tror jag nog inte de går som en grand prix häst. Och jo, den är uppfödd för att hoppa, däför börjar vi redan första gången att skritta över bommar och svårar upp det litet varje gång=) Jadu, så e de. Min arbetsgivare är en otrolig hästkarl, litar på han fullt. Men sen kan ju ett rapp vara svinhårt, eller som i mitt fall,ett lättare dutt=)

btw: Själv har jag ridit in säkert 50-60 hästar i min dag. Varav 15-talet ponnyer. Jag red in fem d-ponnyer samtliga red sm, två gick em en nm. 6 c-ponnyer, 5 gick sm, den sista omkom i en olycka som 5-åring. Stackarn smet från hagen o blev påkörd:/ 2 c-ponnyer gick nm. 4-bponnyer. tre gick sm. Av storhästarna jag ridit in har 10-talet gått unghäst-vm. och två stycken har faktiskt gått så högt som till riktiga vm=)

Ledin
0

#15 Fundersam har du hoppat 180 gösses tävlar du i svenskahopplandslaget? Har hoppat 125 på en fjording där gick min maxgräns Generad

Maja
0

Höstigt hinder.. ^^

Nej, jag håller mig på marken.. Säkrast så.. ;)

Forssen20
0

Virtual,  PM'a mig?

Om man rider in en häst så ska man inte använda spöet som en förlängd skänkel -humpfs- Vad heter du btw? Så kan man ju läsa lite om dig.

Akerberg
0

110 på lektion på ridskolehäst (stor häst),  ca 80-90 cm ungefär på Snörpa, (medryttarhäst, liten storhäst) och ca 60 cm på Kreles (medryttarhäst, stor tung frieser)

Runaway
0

Jag har hoppat 160 en gång på ett stort halvblod men på mina hästar har jag hoppat 120 som högst. Brukar hoppa under 1m.

Mandysan
0

Kryss som är 140 på kanterna^^

Virtual
0

#101 HAr du inte lärt dig att man aldrig ska lämna ut namn, personnr eller telefon nr via internett till människor man inte känner=)

Du kan ju PM:a mej, eftersom ja inte vet vad du vill?=)

Marija
0

90 på en C-ponny.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Ellen95
0

Har hoppat 60 cm med en av mina nordsvenskar^^

jees94
0

1.25 barbacka på en d-ponny

E_hjo
0

Hrmpf… *harkel* Eh, 75 cm…   :D
-Med Maggan dåe.  ^^

L1ll4n
0

Ungefär 1m me min förra medryttarhäst.

Lisa-trollet
0

Ca 110 på min förra connemara som va 147 cm

Ceciliajacobson
0

Jag har hoppat ett räcke på 135 på min c-ponny :) Har tävlat som högs MSV (110 för c.ponny)

KevinKlein
0

1.10 med en connemara vi hade i sommras

Fast han löshoppade 1.40 :D

Josefinee
0

Hoppat som högst 1 m med Lykka :)
Aldrig provat hoppa högre

Elma_vip
0

Har hoppat runt en meter med mitt varmblodssto och ca 1.05 - 1.10 med en ridskolehäst

Ellsa
0

120cm

[myslaa]
0

Har hoppat 60cm med min halvfoderhäst som är en islandshäst och som HATAR att hoppa, völdigt stolt över henne att hon överhuvudtaget HOPPAR, hon brukar tvänita inna och gå över:O ( med låga hinder då:P) , sen har jag hoppat 70-80cm med ridskolehäst , en b ponny och en d ponny

Tusen
0

85-90 med shettisen (103 cm) & ca 110-115 med russet (126cm).

SofiaGenne
0

70cm med min A ponny, 1.10 med min B ponny & 1.20 med min D ponny :)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Minetta
0

100 meter med en d-ponny och 90 cm med en c-ponny :)

H-Calvero
0

145cm m. C-ponny (bana på 4 hinder)

[myslaa]
0

Hoppade 80 cm med b ponny idage:P

Klasselover
0

#120 - Hoppade du 100 meter? Cool

Jag har ingen häst som jag rider som är jätteduktig på hoppning. Med islandshästarna hoppar jag väl 60 cm max, med B-ponnyn jag red in i våras har jag hoppat 80cm med, det var nog en engångsak :) Nu hoppar han inte mer än 70cm, och då får man överaska honom genom att ha ett litet hinder att skutta över några gånger och sen höja :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

[Yoe-Yoe]
0

110cm med en liten Ridskoleponny för ca 2 evckor sedan… (C-ponny)

dali
0

110cm me b-ponny och 125cm me varmblod Glad

JosephineWahlgren
0

Har hoppat 1,10 med min C-ponny och 1,30 med min D-ponny (:

Fiaa2
0

90-95cm med liten storhäst

fridak
0

runt metern med en fjording och en d-ponny. men det var ett bra tag sedan. med foderhästen så har det varit max 70cm

Miiilly
0

Jag har hoppat 1 meter med min d-ponny. Hon har kapacitet för mkt mer! :'D<3

swedensess
0

hmm 90cm med en shettis som är 93cm XD

monte-alskare
0

Jag har 90 cm med en b-ponny på 120 cm och jag hoppas jag får hoppa högre snart och jag är faktiskt bara 10

[piraten90]
0

80cm med min travare

vodca
0

hmmm, 1m tror jag :) Hon har bara hoppats i ett år, så att jag kräver inte högre ^^

AnnaJohansson
0

90-95 med häst, tror jag :P

Twinlight
0

90-95 med c-ponny.. Första gången jag red den ;P

Sara92
0

1 meter med häst Skrattande

1 meter med c-ponny Räcka ut tungan

Zadeira
0

75 cm på ridskolan efter att min ridlärare lurade mig till att tro att det var lägre.. jag gör aldrig omdet!

NinaToy
0

125-130 cm hel bana och enstaka 135-140 med D-ponny, har aldrig "puschat" och "höjdhoppnings-hoppat" utan bara hoppat det på träning.

rebeccajansson
0

Min mamma hoppade 1.50 på träning har jag för mig. Hon var rätt vass på det där. En av gotlands bästa juniorer under sin tid.

rebeccajansson
0

Min mamma hoppade 1.50 på träning har jag för mig. Hon var rätt vass på det där. En av gotlands bästa juniorer under sin tid.

MLphoto
0

Jag hopptränade 130 med halvblodet jag hade tidigare :)

skickar med en kass bild också…

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Cattiiis
0

Runt metern tror jag…

[slo]
0

120 med en c-ponny jag lånade när jag var liten knodd… Så mycket mer tror jag inte det har blivit :)

RADiOACTiVPiG
0

Jag är rätt hopprädd men det har blivit bättre nu men innan jag blev hopprädd var det väll 86 jag högst hoppa och nu efteråt är jag på 80 ;)

Alexandra13
0

Det högsta jag hoppat med en ridskolehäst är 70 cm..

SHV-Pysen
0

Med min häst? aldrig hoppat med han, shettis =) det högsta jag någonsin hoppat är 1 m med en liten ridskolehäst, privat kanske 70

monte-alskare
0

emmafors jag tror virtual vet vad hon gör!!och det hoppas jag klarnar upp för dig!!

blir sur på det!!orka bråka om ngt sånt!!

monte-alskare
0

emmafors jag tror virtual vet vad hon gör!!och det hoppas jag klarnar upp för dig!!

blir sur på det!!orka bråka om ngt sånt!!

idaviotti
0

80-90 barbacka med en D-ponny  (min medryttarhäst)

AnnaJohansson
0

Har nu hoppat över 90 cm :)

Jojaton
0

Tror det var 1.10 eller 1.15 med en C-ponny.

Johanna - Instagram

OliviaJ
0

Hoppat 80 på C-ponnyn Pugsley :)

[myslaa]
0

hoppade 80 på lektion idag  cponny - har aldrig hoppat denm hästen* den är lite tjurig^^ mend en gick jätte bra

divansson
0

räknas det om man går över en stock i skogen på 10-20cm? ;) haha

[manzii]
0

1m med min häs
E jättehöjd rädd xD asså när det är hoppning och så xD

Kristall
0

Typ 20cm med islandshäst i skogen ;P Men hon tog alltid så fina katthopp ute i skogen så kanske 30-40cm :) Men jag ska ev. börja hoppa "på riktigt" med min medryttarponny senare i vår, han är tävlad i hoppning med ägaren så. :) Men hittils är det dressyr som gäller.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Spiritinthesky
0

90 med min B-ponny på 1,18, 70 cm med min D-ponny, han är bara 4 år ;) och 125 med min C-ponny , och 60 med min shettis xD

Isa Aronsson

www.stallequino.se

oliviakarelius
0

Med min ponny har jag bara hoppat 60 (: Hon kan inte riktigt hoppa (x Hon rusar mot hindret allt hon kan sen vet hon inte vad hon ska göra av benen så då hoppar hon bara rätt upp ! Men till sommaren ska vi träna på grunderna , så att vi till slut kan starta en LD (:

Men jag har ju självklart hoppat högre med andra hästar..

Spiritinthesky
0

#158 hoppas det går bra med eran träning och att ni kan starta en LD :) det är grymt jobbigt med hätar som bara springer xD :D

Isa Aronsson

www.stallequino.se

oliviakarelius
0

#159 Tack (: Jaa GRYMT jobbigt ! Men har tränat mycket dressyr nu så hon ska lyssna :D

Flaxii
0

Har med Mandelman hoppat som högst 1,05 m. Men det är inget jag gör till vardags precis ;) Hoppar bara någon gång varannan vecka sådär, det blir mest dressyr för mig och Mandel, och då hoppar vi omkring 70-80 cm.

Eostra
0

70cm på ridskolan Generad Har aldrig hoppat högre, då vår ridlärare inte är ngt vidare bra.. :/ Skulle gärna hoppa högre, men finns tyvärr ingen häst. Bara en fjording men hon har ganska dålig kondis. :P Och är hon ganska gammal redan. Men vi får se i sommar. :)

[MajaWrangstadh]
0

105 med c-ponnyn.

Tozzla
0

Jag har hoppat 130cm med en varmblodstravare.. f.d travare. Han heter Befour, men tydligen heter han Bengt nu.. Nån som vet vart han finns nu? Han såldes från en som heter Marina J i Nästeln till Hallen nånstans i närheten av Häljesund. Nån som vet vem han är? Mejla om du/ni vet <3

Fluffen
0

1.10 på ridskolehäst och 80 på hästen hemma

Eostra
0

Nu har jag hoppat 80cm, fast jag har fortfarande ingen egen häst.

AliceL
0

120 på en Cponny jag red ett tag..

[chriistina]
0

60cm (a) Alla gånger utom två på en av ridskolans d-ponnysar som hoppar enormt med bakbenen. Och de andra två på en 6årig fjording på ridskolan som nyss är inhoppad (eller va man säger). Hon fick för sig att hon va hopphäst helt plötsligt och tar i allt hon kan och hoppar ordentligt ovanför och ordentligt med ryggen (som hon visserligen ska). Men det kändes som vi hoppa minst 20cm högre än vi gjorde ^^

elasive
0

På ridklubben 55 cm… Hoppar ej med min sköthäst han är rätt gammal;)

Är höjdfegis;)

Em--ma
0

F.d.d Korint : 95  cm (d-ponny)
F.d : Pedro 70 cm ( b-ponny)
Nuvarande Amadeus 40 cm ( varmblodig travare)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

EvelinaO
0

Med sobbe har jag hoppat max 40cm med (russ på 3år).Joggpojken är inte hoppad ännu :D,vi har nyss kommit igång med ridningen ;).

Men jag har hoppat en meter på ett russ som heter Dagobert,han var min kompis´s russ då men nu bor han hos en tjej i sunderbyn :) han var jätte fin att hoppa och kanske är ;)..

Med en shettis jag leasade till ponnytrav hoppade jag 50cm md.Hon var mycket tjurig men när hon såg ett hinder var hon en ängel.Nästan iallafall :D lite tjurig må man vara ;)
på bilden ser det ut som att hon ska riva kanske.Men det gör hon inte :)

gotlandsruss
0

jag har hoppat 90 cm med en B-ponny när jag gick på ridskola

Fotorika
0

Gud va alla hoppar högt, rider nu ändast på ridskolan där jag har hoppat ca 75-80 på liten Dponny och ca 85cm på liten häst. (Men den lilla hästen hoppar högt över hindrerna ska ni veta) Tycker om att hoppa men som sagt en gång i veckan på ridskola.. Förut även på medryttar häst men iallfall tycler att 80är en lagom höjd, skulle gärna prova 1m XD

Det var första gången jag hoppade den där ponnyn (första gången ja gred honom överhuvudtaget) därför blev höjden inte så hög, men han är otroligt duktig, har tävlat i SM :D <3

Klasselover
0

90cm med C-ponny :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

[Jessica90]
0

Högsta hindret jag har hoppat med mitt varmblod är 1 meter :D

[MartinaPettersson]
0

Har hoppat 1 meter på min D-ponny Cruella De Ville (nordsvensk-new forest) :D

tezzie
0

Det högsta jag hoppat med Folly är 80 cm =)

*** Kärleken övervinner allt ***

Granatapple
0

80 cm med fd medryttarhäst, kanske högre med annan häst, vet inte säkert.

Bilden är tagen från film, därav kvalitén! Champis o ja, förra sommaren.

Amandaaa
0

70cm med ponnyn jag rider på ridskolan (Benno) :)

CoNo
0

Med min connemaraponny på 1.47 har jag hoppat 1.10 ungefär, det var en såndär vägbom som spärrade av vägen, och ja, det skulle varit en lång omväg att rida runt så vi hoppade. :)
Fast hans löshoppningsrekord är 1.60 (det var inte meningen att han skulle hoppa :o)

idaviotti
0

95-100 cm med min medryttarhäst d-ponny jag vet att min eftregift är dålig

[manzii]
0

Nu har jag hoppar 1.10 men min D-ponny
Är höjrädd när det gäller hoppning (a)

JOSSE-E
0

hoppade 90 cm me förra hästen, Exan.  Min nya unghäst har jag bara hunnit hoppa 80 cm me men ska börja tävla till nästa vår.. hehe , får hoppas att de blir lite högre höjder då GeneradGlad

MalinSandman
0

som jag redan har skrivit har jag hoppat 130 med mitt varmblod , Bild kommer nu :)

Alecsandrala
0

90cm på ridskoleponnyn Dolittle. Har inget foto när vi hoppar det, men ett lägre ^^

Lägger in en länk till en film när vi hoppar 70 på privatlektion ^^

http://www.youtube.com/watch?v=YcnfqpA54W8

Amandaaa
0

var är länken?=)

Alecsandrala
0

inlagd nu :) NU fattade jag ;D

Tywysoges
0

Travhoppade 1.15m med min D-ponny på 144cm

horselover93
0

1m med min häst Margaldi :)

Hedlundskan
0

ca 85 med min lilla b-ponny som är bara 116 cm:)

Julia
0

Hoppat 90cm med en b-ponny på 118 cm , men han har kapicitet för högre , han har hoppat 1.15 cm

eamus
0

1.10 med en ridskole ponny som jag älskar över allt annat,

Miranda96
0

80-90 runt om där med en ridskole ponnySkrattande

emeliekarlssoonn
0

hmm.. har väll hoppat typ 1 meter med Silver. :P

eemmap
0

1m med b-ponny :)

yoanna
0

Med hästen 40cm & med d-ponnyn 70cm :)

emeliekarlssoonn
0

1.10 låg banan vi hoppade på en hoppkurs som jag red för typ 100 år sen på Skogslotten. Hade en C-ponny. Flög dock av på sista hindret xD

kimpiish
0

1.15 typ'

[Yact]
0

95/100trippel påc-ponny ^^,

Fluffen
0

105 med en ridskolehäst och 70 med min döda häst som va en connemara. Saknar henne mer än allt annat, vf skulle hon dö?? Gråter

Fluffen
0

105cm på ridskolehäst och 70cm med min häst som dog förra sommaren. Saknar henne mer än allt annat, vf skulle hon dö för?? Gråter Olivia hette hon =´(

tezzie
0

Jag är jättetuff och vågar numer hoppa 90 cm ;-P

*** Kärleken övervinner allt ***

ElinH
0

1.30 m med "min" Filippa, ridskolehäst D-ponny.

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

MN-foto
0

140cm på min nuvarande häst, dock var detta när han fortfarande var ridskolehäst, vi lånade honom över sommaren.
Askass bild , jag vet! 8)

Stall-Stjarna
0

140-150cm med ett hbl sto jag hade för flera år sedan, dock bara på ett hinder (ej bana)

Koohinoora
0

80 cm med en ridskole häst, och stuka tummen i hoppet haha xD jag hatar höga hinder :P

svampi
0

110 cm med min foderhäst

olympiathurfjell
0

120 med min medryttarhäst som e fdtravare

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

Thorsson
0

60cm hann vi komma upp i innan han skadade sig för jämnan sen ^^

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.