Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1015 ggr
Veero
0

C-ponny säljes

Min syster säljer sin häst (ponny), så hon skrev denna annons så jag kunde legga in den…

P.g.a bristande intresse och flytt säljer jag min underbara C-ponny valack Rock Star, även kallad Rocky.
Han är en korsnings ponny (arab/russ?), född 1987 enligt hans tänder. 135cm, brun skimmel. Otroligt fin ponny som har en hel del kvar i ridningen, trots sin ålder. Pigg för sin ålder, fina hovar. Han har regelbundet vaccinerad, avmaskad och skodd. Går bra med alla hästar, ganska ranghög. Han är AGRIA försäkrad, slutmätt och chipmärkt. Sedan 4 år tillbaka blev Rocky sparkad och blev av med höger öga, så nu går han bara med ett öga, men det påvärkar absolut inte han. Har aldrig varit halt etc. Lätt att hantera så som skoning, klippning och i stallet. I ridningen är Rocky väldigt lugn och snäll, men kan även få lite fart på ängarna och "galopp tävla" med kompisen, han kan ridas både av de oerfarna och av de mer erfarna ryttarna, väldigt stabil ponny, som inte drar iväg. I hoppningen är han underbar, med ordentlig fart, hoppar inte stort. Som ung tävlade han lokalt med vinster och paceringar, hoppade då 130cm och var mkt framgång rik, utbildad LB hopp och LC dressyr. Här hemma hos mig hoppar han lätt 90-100cm, högre har jag inte provat p.g.a mitt intresse. I dressyren kan Rocky gå väldigt fint, med rätt ryttare. Han är van vid barn, katter, höga ljud och traktorer, 99% trafik säker. Väldigt säker i skogen, kan ridas både ensam och i grupp.

När han sist veterinär besiktades (juni 2007) tyckte veterinären han såg väldigt fin ut för sin ålder och han har inga gallor, och han tyckte att Rocky var en väldigt trevlig häst. Rocky har aldrig behövt åka till veterinären (utom när han tog bort ögat). Han står just nu 23km väst om Edsbyn (Ovanåker). Häst kompis är ett krav!

12.000 ink. all utrustning. Pris kan diskuteras!

Ring 0271-44001 eller maila wera.berggren@hotmail.com

Bild kan skickas för dom som är INTRESSERADE!

Måste flytta innan sep för då flyttar min häst.

OBS! Kan även lånas ut på foder!