Ledade stigbyglar
Hej!
Finns det ngn här som har erfarenhet av ledade stigbyglar? Är de bra? Vilket märke har ni?
Sen undrar jag även om de är godkända att ha i dressyr?
Här är en bild på ledade stigbyglar.
/amanda

Jag har ledade, om du menar dom med svart gummi? Har alltid dom när ja tävlar både internationellt o nationellt =) I love it!

haha missade bilden, de e dom ja har fast av ett annat märke =)
#1 Är de lättare att få en bra grundsits än med vanliga (oledade)?
*dubbel*

det är ingen skillnad.. det enda är, iaf med mina sprenger, att dom e lite tyngre och stabilare. Men anledningen till att man använder dom e ju för säkerheten!
#5 Okej :) Tror att jag ska köpa mig sprenger, om inte annat för min knäskada. Har kikat runt lite och de verkar vara bäst, bara jag kan hitta ngt ställe där de inte är slut
.

jag använder dem både på hopp å dressyrsadeln =) Men gå bara in till din ridsportbutik så kan dom nog beställa hem.

jag har sprenger och ääälskar dom!!!! aldrig att jag kommer rida i vanliga igen! min skänkel blev stabilare direkt och jag fick lättare att sitta. jag har inte ett enda negativt ord om dom och tänker inte ens skicka med dom till blackys nya ägare för att jag gillar dom så mycket…. hehe. helt klart värt 1200kr!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
min medryttahäst har sånna o de är jäte sköna att rida med och iaf jag fr knslan av att skänkeln r mkt mer stilla

det fanns någon som säljde sprenger ledade här, fast de "böjda" men tror nog att domm e lika bra =)
Gillar också de ledade/rörliga stigbyglarna. Dels för att de sägs vara lite säkrare än hela fasta och dels för att de ger skön svikt för benen. Upplevde det som att jag fick bättre följsamhet i skänklarna när jag bytte till ledade.