Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1077 ggr
Eve
0

Så svårt...

Imorrn flyttar jag och Lillan till ett annat stall. Jag har aldrig varit negativ till flytt, jag älskar att flytta, men nu är det något som tar emot. Jag trivs så fruktansvärt bra i det stallet jag står nu.. Men jag har verkligen inga träningsmöjligheter över huvud taget, och det är ju det jag brinner för. Jag älskar verkligen mina två kompisar i stallet och jag är jätterädd att jag inte ska passa in och vantrivas på det nya stället.

Det nya stallet är en dressyranläggning vid namn Lejondal. Det ligger inte så långt ifrån där jag bor och där har jag massor av träningsmöjligheter. Jag har inte träffat så många av de som står i stallet, men det är 17 boxar, någon måste man väl gå ihop med!? Jag hoppas verkligen det, för det vore en riktig chans för både mig och Lillan att komma någonstans.

Ursäkta allt svammel. Var bara tvungen att få skriva av mig.

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Alex
0

Oj, 17 boxar är inte dåligt… Det är 15 boxar där jag står nu, och om två månader flyttar jag till ett stall med 7… Ska bli otroligt skönt faktiskt. Är ju lätt att det blir en himla massa tjafs och osamheter med så många olika människor och åsikter…

Men ja, är inte meningen att göra dig mer fundersam nu, så det hoppas jag att jag inte gjorde. :P Det kan ju fungera jättebra också, och att fungera ihop med flera tror jag absolut inte ska vara några problem. :) Du får berätta imorgon hur det var!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Mandysan
0

Jag tror att det kommer att gå jättebra! :)

JoJos
0

Det kommer gå bra eve Alla älskar både dig o lillan vart ni än kommer.. förstår hur du tänker,men skit i alla andra o fokusera på lillan, låt dem andra se vilka stjärnor som flyttar in ;)

De kommer gå GALANT

Eve
0

Alex - Jo, jag har också funderat över det.. Men jag tror att det kommer gå rätt bra ändå, eftersom att jag är där på dagarna när alla andra jobbar.

Man känner ju sig lite som en utböling när man kommer med ett varmblod när det står ett 30-tal halvblod som går MSV på gården (flera olika stall på samma gård). Jag bara hoppas att det inte kommer att förekomma någon mobbing som vi har pratat en del om på forumet på senaste tiden..

E_hjo
0

#4 Det finns ingen som helst chans till mobbning när de får se vilken supertjusig häst du har!  :)
Hihi.  ^^

Eve
0

Tack, Jojo och E_Hjo (:

Lina
0

tror att de blir skitbra stå för vad du säger bara o snacka ingen skit så ;)

lisette
0

#4 risken är ju att det kan bli lite sneda blickar på dig, men man får hoppas att de har kommit längre i sin personliga utveckling än så!

Thimbla
0

Hoppas det kommer att bli bra.

Själv har jag inga stallkompisar , ju min dotter, vi är bara 2st.

jn84
0

Klart du kommer trivas Eve! Du har ju Malou där, hon flyttar idag eller imorrn :)

Funderar på att leta nytt stall själv och Lejondal lät ju inte helt dumt! Får se vad som händer.

Eve
0

Allt har gått galant! Nu står både Lykka och Millan installerade i sina nya boxar.

LinneaG
0

#11 - va kul. Vart ligger stallet?

Eve
0

Linnea - I Bro (:

JoJos
0

vikket underbat ställe det är gumman =) De här blir toppen ;P

Thereseee
0

Men Eve, du vet vad vi sagt! Vi är väldigt bra på att fika ;P vilket jag vet att du oxå är  så JÄKLAR om du inte kommer ut o fikar!  haha sen måste du ju komma ut på Torsdag och kolla Amaretto…Bussen kommer tydligen på kvällen.. =/ så vi vet inga tider än..

Till saken att säga är att jag hoppas att allt går bra nu! KyssTherese och Granada

Eve
0

Threseee - Klart att jag kommer ut och fikar  (: De i det nya stallet verkar också veta hur man gör, men ingen fikar bättre än oss.. (:

Thereseee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hahaha  Bäst för dig ;P Nä dom har ju intet blivit lärda av dom bästaFlört