Vad är han för ras?
Jag vet att det är jätte svårt att se på kort :) men om någon vill gissa, så vad tror ni Spirit har för raser i sig :) han är en 118 cm hög ponny, som älskar att busa o bralla xD han är super snabb och hoppar jätte bra :) en piggelin liten hopp ponny helt enkelt :)
Min gissning: haha Åsna xD hahaha :) nej har ingen seriös gissning, men han måste nästan ha russ/shettis i sig, lite iaf :)

gotlandsruss-welsh :O)

Han är tigrerad så jag skulle tippa på russ +?

Jag tror att har ett stänk fjording i sig.

#7 Tänkte detsamma, faktiskt. Fast det kan lika gärna vara något annat.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

haha mjoo han kan faktiskt ha alla raser som ni sagt i sig ;)= men han kan omöjligt bara vara russ, kolla på benen ;) haha
#4 jaao världens bästaste ägare som äger världens sötaste hest :D <3

#9 Vad är det med benen?
//Mickan

#8 Se på den tvåfärgade svansen, den breda pannan, halsen osv. Jar sjäv haft en fjord/arabkorsning och jag ser många likheter mellan honom o ovanstående.

alldeles för smala o för lite päls för att kunna vara helt russ :)

haha mjoo men han har ÄNNU smalare ben xD haha
Det finns russ med smala ben också. Precis som mixie säger så finns det alla sorter. Skulle själv tippa på att han har russ i sig.

#15. de va väl inte så smala ben knappast tycker jag

HAHAHA xD jag sa såhär: han måste nog ha något MER än russ i sej, men jag tror faktiskt också att han har MYCKET russ i sej :)
det där e säkert dessa raser i shettis (liten i kroppen) russ o fjording russen har smala ben e som kycklingben på mina russ isf stoet dottern som är 6 år håller i benet bra när hon ska kratsa framhovarna därför tycker jag hon har mycket smala ben :) fjording är det i färgen o svansen på din. ser ut att vara rätt mycket russ förövrigt busig ja det e ju russen när dom känner sig fulla av bus :)

#18 han är inte black men tigrerad och det finns hos russ
jo det ser jag ju men tanken var att han oxå är lite grövre byggd på dom smala benen :P därmed så kan det vara fjording i han just färgen är ju black-tigrerad kan inte shettisar vara tigrerade?

#20 nej han är inte black var ser du den mörka ålen genom manen? Shettisar kan inte vara tigrerade, det är som att svära i kyrkan 
aha så shettisar kan inte vara tigrerade, nä ålen ser jag inte alls :P haha var tvungen å kika på bilderna igen :) så man kan allså stryka rasen fjording lika gärna men det grova kan ju oxå komma från shettis finns ju rätt grova saker i den katigorin o russ givet vis i den oxå.

Russ elle kanske lite danskt knabstrupper blod eller liknade 

#20 Jag har haft en fjord/arabkorsning med ål på ryggen (en mycket tydlig sådan) men utan fortsättning i manen. Han hade också blackfärgens typiska strimmor på baksidan benen.
Varför måste denna ponny vara korsning? Ser ut att vara ett renrasigt russ.
Mycket vacker pålle!
#25 aldrig :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se
kan fresten tillägga att han kom till sverige med en bror, lr dom är nästan säkra på att det är hans bror iaf. för dom satt nästan ihop, och det var när dom delade på dom som problemen började. spirit, och king som de hette , såg exakt likadana ut bara det att king var ca 125 i mankhöjd. king var mörkare med vit man, och så var han (om möjligt) ännu tunnare än spirit i kroppsbyggnaden (:
Isa Aronsson
www.stallequino.se

Knabstrupper då?
#28 kanske det … mjo, jag har länge försökt lista ut detta , men har inte kommit fram till nåt jag verkligen tror :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se

Här har du två små Knabstrupper

Kanske inte helt otroligt om han är import.
#30 han kommer från danmark, och innan det från holland, så kanske det (:
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Knabstrupper är ju egentligen bara en färgbenämning.
Är han importerad kan det ju vara vad som helst =)

#32 Vad säger du, jag som äger tre knabstrupper raskord 15
här är också en knabstrupper med riktigt bra stam
med en väldigt vanlig färg på knabstrupper ca 25% är inte tigrerade 
Tyvärr så är det ofta lite si och så med importerade hästars stamtavlor, många går via hästhandlare och då är det lätt att papper försvinner 
#33 Är det inte så att det egentligen är en färgbenämning? Har jag fått lära mej. Sorry =) Men dom är fina ändå

#34 färgen du tänker på är tigrerad, men den färgen kan många hästar vara. Jag har läst in mig på rasen under tio år, så jag vet vad jag talar om.
Fina är dom det håller jag med om och den aveln som bedrivs seriöst på hästar med stam, har gått fram enormt dom senaste åren. Tyvärr så finns det mycket oseriös avel på enbart tigrerade djur, som inte har med knabstrupper avel att göra
som drar ner för oss seriösa, för folk tror att det bara är en färg, när knabstruppen egentligen är mycket mer 

apalosa/russ skulle jag nog gissa på :)

#36 russ kan vara tigrerade, det är en godkänd färg på dom