Ryggen, help! :P

Självklart kan du använda arnika. Men frågan är då: Varför ömmar han?
precis, jag säger som mazze. frågan är ju snarare varför
ta ut en veterinär om det varar länge. kan ju vara en sträckning el nåt.

Nej det är förmodligen ingen sträckning, han är pigg och går och taktar hela tiden när man rider honom så han spänner sig och vi tar ut massage hela tiden som masserar honom så han kan ju ha fått träningsverk efter massagen ockxså…? Han ömmade lite mindre idag men tog på arnika iaf. + täcke så han inte spänner sig mer. :)

Jag hade aldrig vågat ta på arnika och masserat innan jag vet vad det är, är det en inflammation så sprider du inflammationen med massage. Jag hade det problemet med Pim att han blev svullen bakom sadeln. JAg hade då upp en alt.behandlare. Visade sig att pim hade låsningar i 2 ländkotor.
Nina: De kan inte va så som för Nisse & mig att du sitter snett, utan att du tänker på det?
Tyvärr gör rätt många det utan att va medvetna om det =/
/Elin

Hur är din sadel? Eftersom det är länden kan det vara så att sadeln är för lång så han ömmar av det. Massören kanske kom åt något där och sen ligger sadeln på det så det är en tillfällig sak men ändå ack så viktigt att sadeln inte är för lång.

#6# Jo det kan det säkert va! Jag sitter nog rätt snett ibland… men jag är medveten om det och min mamma kolla hela tiden.
#7# Sadeln är special sydd för 17.000 kr från Jensen. :P

#8 du har jensen ngn hemsida? har försökt hitta ngn!

#9# Ingen aning. :P