Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 683 ggr
svampi
0

Sittshjälp sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, vad tycker ni? har jag en någorlunda sitts eller finns det saker som kan bli mycket bättre? Tacksam för alla svar!

Ursäkta suddiga bilder…Första bilden,trav

svampi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Galopp…

emeliekarlssoonn
0

Jag är absolut ingen sitsexpert men vet att det är väldigt svårt att bedömma en sits från stillbild. Vill du ha hjälp med att hitta rätta sitsen och positionen i sadeln så leta upp en bra sitstränare. :)  En del tar mycket betalt men det är absolut värt pengarna. Jag har själv fått mycket hjälp av min "plastmamma" som är sitstränare.

Zabbio
0

Är inte så väldigt duktig:P men för bak skänkeln (hela benet).

Då kommer du antagligen att svanka väldigt mycket, så tänk på att krumma ryggen (motsatt mot svank, tänk på att inte dra fram axlarna bara) och försöka svikta med ryggen och mellandelen i varje steg. Känns lite töntigt i början, men det hjälper :)

Vet inte om jag förklara det bra, men det är rådet jag nyligen fick av min ridtränare, eftersom mina ben inte kommer bak nog. Kom ihåg att ANDAS mycket och spänn dig inte :P Det går att anända en muskel utan att spänna hela kroppen, har jag fått lära mig.. :P

Upp med tummarna.

Men tycker att i grunden ser du ut att ha en väldigt bra sits, och jag kan ju ha fel med tanke på att det bara är en bild och jag inte kan så mycket:P Försöker förmedla något jag inte lärt mig utföra själv än.. XD

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Anna
0

Tycker du ser ut att ha en bra grundsits men på galoppbilden behöver du komma upp och ihop med handen, handen ser stel ut. Men det är svårt att se på bara två bilder…

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

oliviakarelius
0

Korta tyglarna och höj handen och rid med magen :)