Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

LinneaG
0

Tycker nästan att det ska vara värre straff!

Vad får man egentligen vid kidnappning?

emsems
0

så jävla lite… vadå 2000kr. känns otroligt löjligt lite… då kan ju alla gå å stjäla hästar. borde vara åtminstone 50 000kr.

lisette
0

vet inte linnea, det beror nog på vem det är. han siba vd blev ju kidnappad, vet inte vad kidnapparna fick för straff.

har en känsla av att är man ingen betydelsefull - ja då blir inte straffet så högt…

tycker det är vansinne att det ger mer straff att lura staten än att en tjej (eller kille för all del) blir våldtagen. man ser ju prion lixom.

kemikal
0

Straffskalan överlag är ju som den är… Men man får ju vara glad för att de åkte dit i alla fall :)

lisette
0

ja det är ju tyvärr ngr som kommit undan… tror aldrig de hittar de stackars shettisarna…

kemikal
0

Nej det är väl så… Ibland tycker jag inte alls om människosläktet.

gejsa
0

Där gick det undan minsann. Vet en kille här i stan som körde på en 15 årig flicka förra sommaren så hon dog, han fick sitt straff efter över ett år. Minns inte straffet men särskilt långt blev det inte iaf.

lisette
0

#7 det är väl för att de behöver utreda med tror jag?

gejsa
0

Visst! Men under tiden var han ju fri.

lisette
0

det är nästan bättre, hade han suttit i häkte under den tiden hade den tiden räknats från straffet!

bebbe
0

Ett rejält kok stryk och straffarbete hade varit det enda rättaSkrikandes

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

PimTheGreat
0

Folk är fan ta mig inte kloka längre……Skrikandes…..

gejsa
0

#10# Tycker absolut inte att det är bra. Föräldrarna var helt förkrossade att det skulle ta ett helt år innan domen kom.

lisette
0

#13 hur hade dom känt sig när den skyldigt släppts direkt efter rättegången? jag hade känt mig snuvad ivf.

gejsa
0

Han fick mer än ett år.

lisette
0

straffet hade ju som sagt kortats ner den tid han satt i häktet. det är ju bättre att han går lös o sedan blir insatt, då känner han av det mer.

gejsa
0

Jo, det vet jag. Men hade jag varit förälder så hade jag nog velat haft han i fängelset direkt. Det var alltså en lek och han körde skitfort i centrum så det var ingen olycka tyvärr.

lisette
0

klart att man vill det, det hade jag nog velat. men när man tänker efter är det bättrer att han inte fick hamna i häkte direkt.