sommaren är över
Igår tog vi hem Nicole och Emil från betet, hon har vuxit min lilla fröken (ny bild finns i mitt fotoalbum). Jag ska ha dom ute fortsättningsvis med ett tag fast nu vid "hemmaplan". Har nu i några veckor fått åka kors och tvärs med foder hit och dit eftersom Marquise o Fjodde varit kvar hemma och dom andra två på bete. Skönt att ha truppen samlad igen! Minns ni att Marquise hade en hemsk hosta i våras? Han är bra nu ! Peppar peppar ta i trä.
Fler som har sina hästar kvar ute?
Min ska få gå ute så länge som det bara går, det är vädret som får avgöra. Jag har inte ens behövt stödfodra något än, förutom hingsten men han har fått stöd hela sommaren för han har inte tid att äta och ska växa.

Vårt bete tog ju slut det var därför dom fick komma hem , annars hade dom fått vara kvar, inge kul heller att åka omkring med hö och sånt inne i bilen(bakluckan sönder hihihi)
Jag har betet hemma så det blir liksom en mjuk övergång, hingsten får lusern som tillägg men det är som sagt för att det tar sådan tid att stå och gnägga på sin blivande flickvän. Hon som varit "otrogen" i år med en welsh, hoppas han går igenom premieringen och blir godkänd nästa år, det skulle vara så mysigt med en riktig hästfamilj.
vi har gott om bete nu igen då sista vallen vuxit på sig nu. förut så har stallägaren åkt och slagit gräs och gett dom från en annan vall eftersom betet var slut. vi räknar med att klara oss på den här i 4-5 veckor.
våra går ute än så länge, men blir det rusk så tar jag in mina.

Vårt bete är jättebra nu igen, massor av nytt gräs, nästan som i våras, dom får gå ute tills vädret säger stopp, det brukar vara i början av Nov
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
har ju sålt tova, men hade hon varit kvar så hade hon gått in antingen 1a eller mitten av aug. tycker det börjar bli för kallt på nätterna, och hon blir så trött av att stå ute.

Mina får gå ute i sommarhagen dagtid och ställs in natt.

beror helt på vädret, blir de kallt får de komma in på nätterna. men helst så länge som möjligt. gräs finns där.