Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 642 ggr
bebbe
0

Vilken otur

En tjej som tingat min Oxarra, var tvungen att avboka köpet. Tjejen hade sålt sin gammla häst och skulle andvända pengarna till fölköpet, den gammle skulle hämtats i går, och hon hade varit så rädd att något skulle hända den att hon inte ridit på den efter att den blev såld, i går mailade hon mig, hästen hade blivit skrämd av åskan och kommit till skada i hagen på något vis, det tog så illa att den fick avlivas, med följd att hon inte hade råd att köpa mitt föl, jag erbjöd henne då att få det på avbetalning, men hon var så chockad av vad som hänt att hon inte vill ha någon ny häst, då svarade jag henne att eftersom det berodde på en olycka skulle jag skicka tillbaks handpengen hon erlagt, det bir väl lite balsam på såret. Mer kan jag inte göra för stackaren

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Linda
0

Hoppas bara att det inte var en fräck historia för att avboka köpet, men det tror jag inte även om man aldrig så noga kan veta..

-Hemskt för henne iaf, tråkigt för dig ju.

Mvh Linda

bebbe
0

Jag tror hon talade sanning, hon skrev att hon inte förväntade sig att få tillbaka handpengen.

NinaToy
0

Vilken otur.. :(

jen
0

vilken otur!  stackars henne!

men vad snäll du var att betala tillbaka handpenningen Skrattande

NinaToy
0

nästa tävling? :P

Heda
0

Ush vad tråkigt när sådant händer)=

Hoppas du hittar nån annan bra köpare,lycka till:)

gejsa
0

Vad tråkigt för tjejen och hästen och så klart för dig. Du hade ju räknat med fölförsäljningen. Snällt av dig att ge tillbaka handpenningen när du inte behövde göra det. Hon kanske hör av sig senare när chocken lagt sig.

bebbe
0

#5 vet ej , vart ska du?

NinaToy
0

#8# Ska till vellinge.. :P den 3:dje.

Julia
0

Ussh stckars henne!!

emsems
0

vad synd, för er båda… hoppas du hittar någon ny!

bebbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är Oxarra tingad igen, hon ska flytta till Hasslö utanför Karlskrona

gejsa
0

Vilket flyt du har bebbe! *ler*

PimTheGreat
0

#12 Dit har Shirley också sålt sitt ena varmblod till i vintras. "Lillen". Hasslö är inte så stort, undrar om det kan vara samma ägare tro…..Oskyldig…. bara 3 mil från mig…

bebbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp Gejsa nu är det bara Oliwer Twist kvar

bebbe
0

#2 Har precis pratat med Oxarras nya ägare, det är hennes svägerska som har köpt Lillen, så hon kommer att först gå ihop med en shettisvalack, sen även ihop med Lillen och Boy

bebbe
0

ser att inläggen kommer i lite "fel" ordning, vad beror det på?

PimTheGreat
0

#2 Kul!!! Då får man kanske se ditt föl längre fram sen då när man hälsar på Lillen…..

Thinka
0

Stackars människa, så otäckt! Du är en vänlig själ Bebbe!