Minderårig får inte vara ägare??
Fick tillbaka papprena från STC igår, står att hästen inte kan skrivas på mig för att jag är under 18 och för att jag inte hade förra ägarens underskrift, som man va tvungen att ha om man är under 18.
Men betyder de då att ja måste skriva henne på mina föräldrar?
Förstår inte riktigt va de menar??

Antingen att du skriver hästen på dina föräldrar eller att du bara har en en målsmans underskrift.

Okie, hoppas att de bara behövs det.
väntar på att få ett nytt papper så ja kan skicka in igen..

När det gäller Knabstrupper så står det en huvud ägare och sen kan man ha en delägare. Jag tror även här att man måste vara myndig för att få stå med huvudansvaret för hästen. Skicka in en av dina föräldrar som ägare (om du inte mycket snart fyller 18 då skulle jag vänta med pass och lev olagligt ett par månader) och dig själv som delägare.
Ägarbyte kostar har jag för mig när det gäller varmblod och då kan det vara idé att vänta med passet om du snart blir myndig och passet är ju på väg och det ska räcka till årsskiftet.

Nja, fyller i september, så de e ett tag kvar.
Jo det kostar 5-600 för ägarbyte, men tycker att det är viktigt att det står rätt ägare på STC. Det är ju bara en engångskostnad så borde vara värt det.
Ska ringa och höra med STC vad de menar.

Lustig inställning! Det borde dom väl veta att man kan äga hästar innan man fyller 18 år.
Det borde isf vara en åldersgräns på kanske 16 år. För då går man ju i skolan till dess.