hjälp mej
ja du antingen kan hon ha ont när du spänner sadel gjorden kolla gärna rygg o sånt. att hon itne vill bli riden kan ha med det å göra rör hon sig normalt när du speinger med henne? hon har inte blivit sparkad? Lr så är hon beroende av sina vänner i hagen o vill inte gå ifrån dom, kanske säger imot dig lite trots ålder? Jag skulle iaf kolla upp så att hon inte har ont någon stans.

Det låter som att de kan vara att hon har en spänning eller sträckning ,jag själv hade nog kollat om hästen har ont någon stans i ryggen . ett tips e att ringa ut en häst massör
( hon är dräckig ) hon blevt juvbetäckt det vet jag blev det i mitten av juni! trotsåler kanske ! vänner okej det har hon det är lungt hon kommer inte långt
Hur gammal är hon? Hon borde väl inte reagera om hon blev betäckt i juni? Ta kontakt av någon duktig person, som kan kolla din häst, eller åk direkt till veterinären!

jag fatar 0 av texten bara en del fast en jag är dålig på att stava
att hon är dräktig har inget med detta o göra tror jag iaf, men kolla igenom hela ryggen o allt det låter ju lite som att hon kan ha ont nån stans o säger ifrån på det här sättet inte ovanligt att dom säger ifrån på det här sättet.