thorowgood sadel i syntet
är det någon som har erfarenhet av dom?
vårat vbl börjar växa ur sin sadel nu, och vi har nu provat en annan sadel av en bekant som jag inte har hört nåt om. vet inte ens vilken prisklass dom står i. den är i fint skick! och hon vet inte heller riktigt vad den är värd.
förslag? någon som vet vad de kostar nya?

Vi har faktist kört med syntet till alla våra unghästar som växer och är mer änn nöjd.
Sök på märket så finner du svaret;)
Men runt 5tusen nya tror jag att de kostar.
Lycka till!
thorowgood trodde jag var tillverkare till bl.a sadlarna sigma och maxam som hööks säljer, men det kanske är helt fel..?! =)
#2 ingen aning! det står thorowgood på ett märke på bakvalvet. inget om Sigma el Maxam.
jag ska kika noggrannare imorrn.

Det är väl det märket som jag har köpt på hööks. Är det utbytbara koppjärn på den?
#4 ingen aning?? hur ser man det?
sadeln är ett par år gammal och jag kunde inte hitta samma hos hööks.

Det har bara funnits i ett par år hos Hööks. Det är nog inte samma då.

Jag hämtade min höökskatalog nu.
Min heter Thorowgood T4 Griffin dreyssyr. Det kallas fish design. Det är en sorts koppjärn fast smidigare än dom andra wintec sadlarna bl a att byta koppjärn i. Min kostar ny 3895 kr. Perfekt till mina unghästar nu när vi rider in dom.
ok, jag ska kika nogrannare idag 

#2 vettu tessa? om man går in på tex elgiganten o köper en indensit så är det electrolux som tillverkar indensit. de bara sätter ett annat namn på (vet inte om det stämmer, men det var en säljare som sa det till oss). så det kan säkert stämma som du skrev!