Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 460 ggr
emsems
0

åhh...

urk vad less jag är på att inte ha häst… kan inte sluta tänka på det… vill bara köpa ne ny stjärna direkt.. *tyck synd om mig nu* Gråter

längtar så mycket tills jag blir frisk och får ihop lite pengar… ska köpa vääärldens finaste häst och skämma bort den som tusan! köpa en egen gård och ha flera fina hästar och ska vara den värsta stallägaren någonsin.. alla inhyrda kommer hata mig för allt ska vara så perfekt jämt… nästan så jag bara vill fara på stallet nu och sopa eller nåt… bara för att ha någonting att göra!

urk!

(man måste väl få gnälla ibland åxå??)

bubbelbubbel
0

klart man måste få gnälla ibland också..
jag vill med ha en häst nu känner ja..

gejsa
0

Förstår er. Man saknar det ju inte förens man har sålt dom små liven. Så jag törs nog inte sälja mina iaf inte alla.

emsems
0

nej gejsa, gör då inte det!

gejsa
0

Nej, gör nog inte det iaf. Gobban skulle nog inte gå att sälja. Men dom andra.

Sussi
0

Vi sitter i samma båt!

Saknar att bara pyssla om hästarna…

Har själv planer på et stort fint stall där alla bekvämligheter finns och där allt är i tipp topp skick med en massa sköna hästar.

Allt som fattas är pengar och tid…

PimTheGreat
0

#0 Varför var du tvungen att sälja Tova? Läste i inlägget att du ville bli frisk….vad är det som hänt? Har jag missat något helt här inne?Fundersam

Marre79
0

Jag vill oxå ha en egen häst, men jag får vänta tills nästa år!

emsems
0

#6. jag fick en wiplashskada i en ridolycka… kan rida lite lite lite, men inte varje dag, inte hela lektioner och absolut inte på en häst som tova (busig rackare!)

gejsa
0

Ha, ha marre du får nog vänta ett par år till.

Marre79
0

#9 Men så länge behöver jag väl inte vänta kanske, jag får väl hitta en medryttarhäst först.

emsems
0

marre, du får börja spara!

Marre79
0

#11 Pengar har jag men jag ska ha barn i början på Januari så min tid går nog dit!!

gejsa
0

Du kommer nog varken ha tid eller råd när du fått barn. Eller vilja. Du kommer inte tycka att det är så intressant när du har en gullig unge i famnen. he he

Marre79
0

Men du skulle ju låna barnet ju…Intressant tror jag nog att det är!

gejsa
0

Ha, ha vi får se hur det blir med det. Man blir annorlunda när man får barn. Får andra värderingar osv…

Marre79
0

ja vi får väl se nästa år

gejsa
0

Japp, det får vi. Är det ok annars? Ingen värk eller så?

reddie
0

Men att ha en häst kan vara ett bra tillfälle att få lite tid för sig själv också. Det kan vara skönt att komma ut och bara vara för sig själv efter att gått hemma med en liten bäbis i flera månader.

Är man riktigt intresserad av hästar och ridning så ändras det inte bara för att man får barn. Då jag var i 9:e månaden så lämnade jag bort min pålle på foder (vilket jag fick ångra) och hämtade hem honom då barnet var 6 månader( två månader tidigare än bestämt). Då hade jag slutat ammat och barnet klarade sig precis lika bra med sin pappa som med mig.

Marre79
0

#17 Jag går hemma med ständig värk. Ska få låna en tens apparat, går även på vattengymnastik 1 gång i veckan. Så vi får se senare om det hjälper. Annars är allt ok!Glad

gejsa
0

Ja, tyvärr hjälpte ingenting när jag hade foglossning. Kommer bara ihåg att det gjorde djävulskt ont till sist. Ända ner till fötterna.

jen
0

hehe, när jag fick barn så hade jag uppehåll i 8år med hästar, jag trodde jag inte hade intresset kvar förräns jag var och hälsade på en gammal bekant som lurade upp mig på hennes ena häst!

Sen var det kört, hon övertalade mig att bli medryttare till hennes häst, och jag kunde inte motstå att rida denna fina Petrovna som var en härlig arab…

sååå, Marre_79   man vet ju aldrig hur framtiden blir Flört

Till ems!  Jag förstår dig! men om du även har någon annan hobby, så passa på att göra sånt som man inte hinner när man har häst.

kommer du att kunna rida mer sen? annars kanske du kan se om det finns någon shettis tex som du kan hjälpa till att köra?

tycker synd om er som längtar såå. kram!!