lilla gubben cup (: + torv
Igår kom jag hem eftre en hel i vimmerby där jag tävlade lilla gubben cup med paddie (: hon har verkligen skött sej jättebra. men en sak jag tänkte på, hon stod i uppstallningen som var strött med torv , och paddie började äta det. jag tror hon hann äta endel iaf , innan vi hann komma med hennes hö och så. änsålänge har det inte viaat nåt, men kan det blir några problem med magen lr så?
iaf :D resultaten för helgen blev :
LB : Trea
LA (ackumulator) : Ett pet på jokern
LB : Tvåa
LA : sexa (lite halvjobbigt eftersom jag inte visste att jag var i omhoppning, så jag saktade av efter mål >.<)
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Trevligt ekipage :)

Så duktiga ni är! :D Så ni fick placering i 3/4 klasser? Det är ju liksom skitbra! :D Synd på petet i LAn men inte konstigt med tanke på 1.10 högt och bar två plank :O Plank som redan är svårt liksom.. :P Men bra jobbat ändå! Hur gick det i själva cupen då?
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
#6 tack :D
#7 tackar :D <3 jo, det var välldigt synd, men hon var verkligen jätteduktig cupen ingick bara i LB:erna, det var tre LB, men jag deltog bara i två tyvärr. men med dom poängen som jag fick tror jag att jag kom tvåa, men är inte alls säker (: hon som vann hade två andraplatser och en seger (: superduktig var hon.
Isa Aronsson
www.stallequino.se

´Bäst var dem ;) haha nu ska jag skryta om dej iza ;) <3 haha men en i publiken + hennes konkurent sa att de tyckte att hon skulle vinna hela lilla gubben cup för hon red så bra :D o de tyckte jag med ofc ;) haha <3 så de var absolut BÄST hela tiden :) <3

#8 Men bra ju! Komma tvåa i cupen! :D
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

#7 det är en c-ponny hon har. LA går i 100cm för kat C, så såvida hon inte startade MSV B så var hindret 100, inte 110 =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

kan ju tillägga att det även gör att jag ifrågasätter #4. om din häst inte helt plötsligt har blivit en D-ponny Iza? =) står ju att du startade LB och LA i första inlägget = 90 samt 100 cm, inte 110
Kul att det gick bra hur som helst

haha igentligen ska inte jag svara Peppe, för jag vet inte säkert (A) men det var ju akumelator, o får inte jokerhindret vara högre då? Det var ju det hon syftade på ;) haha förlåt om jag har fel :)
#12 jolkerhinret i en ackumulator är nästan alltid 10 cm högre ;) i detta fallet var det det , har änsålänge varit i alla ackumulator jag ridit , :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se
#14 joker*
Isa Aronsson
www.stallequino.se

Vad är jokerhinder och ackumulatur?
Såg himla fint ut när ni hoppade! Och grattis till de fina placeringarna!

Haha oj läste lite slarvigt XD hoppade visst över att läsa joker-raden
Va duktiga ni är!!
Hörde en ryttare( 45+) prata om ackumulatorhoppningarna förr då de bla hoppades trippelbarrar bakifrån mm
Kan tillägga att samma herre vann sen thoreb cups ackhoppning.. riktigt coolt och en skön kille tyckte jag att han verkade vara

#18 men shit det låter ju livsfarligt! Var det inte Nelsson Pessoa som fick kritik för att ha bett ryttare hoppa oxrar (inte parralell) från fel håll på typ en clinic eller nåt i Sverige?
#18 VA ?! :O ojdgud, det skulle jag aldrig våga xD
#16 i en ackumulator får man poäng för varje hinder , så hindrerna blir svårare och svårare i slutet av banan. näst sista hindret får vara 5 cm högre (och brukar vara det) och sista hindret får vara 10 cm högre (och brukar vara det) men sista hindret , får man alltid välja mellan antingen jokern , som är 10 cm högre och svårare i sej, eller ett alternativ hinder som brukar ligga på normal höjd och brukar vara lätt då. men man får dubbelt så mkt poäng för jokern. men river man jokern får man dubbelt så mkt avdrag , så river man den så finns det INGEN chans till bra placering (: om man säger så var jag längre ner på resultat listan än min kompis, och hon hade ett stopp och två nedslag ;)
Isa Aronsson
www.stallequino.se
#19 Tror att det var han..
Jag har aldrig hört talas om en ackumulator i närheten =/ Låter lite roligare!
#20 nä inte jag heller:o)

Nattis vann hela lillagubben cupen på sin b-ponny Donna
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#23 såg henne i tidningen igår

#24 vilken tidning? kan du länka?

#25 vimmerbytidningen, ska se om jag hittar länk. var ganska många bilder på olika ekipage

Hittade inte men du kan ju leta runt lite själv =)
Hittade däremot en artikel om en dressyrtränare jag ska börja rida för om Blacky får stanna här. Hon har varit hos Kyra K
http://www.vimmerbytidning.se/article/articleview/17247/1/60/
#25 jäklar vad duktiga dom var :D hon hade mååååånga rosetter med sej hem såg jag på hennes box xD
Isa Aronsson
www.stallequino.se

Jaa hon är jätteduktig