Kryssa-i-lista
Kopiera följande lista och kryssa i det DU har gjort. :) Berätta gärna lite smått om när och hur du gjorde det.
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Absolut, många gånger. Väldigt härligt tycker jag!
(x) Hoppat över 80cm. » Högsta jag har hoppat är ca 1m-1.20m. Håller mig helst på ca 80-90cm dock, känns lite säkrare och dessutom rider jag inte för tränare så vill inte oroa mig för att göra fel heller.
(x) Ridit en häst in från hagen. » På de två ridläger jag har varit på har jag gjort det, plus en gång på Windy första sommaren jag red henne.
(x) Varit på ridläger. » Två dagridläger när jag var mindre. Lärde mig galoppera och hoppa på ett av de. :)
( ) Haft/har en egen häst.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Gör flera gånger i veckan på vintrarna.
(x) Longerat en häst. » Både longerat en häst, en häst med ryttare och själv blivit longerad.
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. » När jag fyllde 12 åkte jag iväg till ett turridningsstall och red islandshäst, det spöregnade hela tiden och det var inte mysigt, men en underbar ras som jag verkligen vill rida igen! Även om tölten var rätt skumpig i början… ;)
(x) Gått promenader med en häst. » När Windy väntade Wilda så gick jag mycket promenader med henne. Har även gått med andra hästar.
(x) Ridit ut ensam. » Gör väldigt ofta.
( ) Hjälpt till & rida in en häst.
(x) Duschat en häst. » Skimlar blir såååå smutsiga…
( ) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Min älskade Quito, Windys allra bästa vän… Vi saknar dig älskling. RIP 1988-2005.
(x) Badat med en häst. » Ja, ett ganska kallt dopp med Windy en sommar! Brr.
( ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst.
(x) Älskat en häst över allting annat… » Gör just nu och kommer alltid att göra! Windy och Wilda är otroligt viktiga för mig, det går inte att förklara, men det antar jag att de flesta av er förstår..
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
( ) Galopperat barbacka över en sommaräng.
(x) Hoppat över 80cm. »Det högsta jag har hoppat är en oxer på 95 cm
(x) Ridit en häst in från hagen. »När jag var på travläger;)
(x) Varit på ridläger. » Jupp, 3 ridläger (á 5 dgr), 1 travläger (á 4 dgr) och 1 dagridläger (á 3 dgr)
(x) Haft/har en egen häst. Jag har ju min älskade Whispering Fox nu:)
**( ) Galopperat över ett snöklätt fält.
**(x) Longerat en häst. » Det har jag gjort flera ggr.
(x) Ridit western. Jupps, hade en western period innan sommarn me Foxen..
( ) Ridit islandshäst.
(x) Gått promenader med en häst. »Det gör jag väldigt ofta..
(x) Hjälpt till & rida in en häst. En travshettis när han var 4-5 år.. Nu är han tyvärr död.. (R.I.P Hefol)
(x) Duschat en häst. » Det gör jag rätt så ofta när det är varmt ute..
( ) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Min underbara Mandy slets ifrån mig på tok för tidigt.. Vila i frid min underbara vän.. Du är älskad och saknad men kommer aldrig att glömmas..
( ) Badat med en häst. »
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Jag har ertt "fint" ärr i pannan från sommaren -05, jag ramlade ner på en hästs hov, visserligen ingen spark eller bit skada (har sånna me) men jag fick sy 9 stygn i pannan.
(x) Älskat en häst över allting annat… » Först Mandy älskling då och nu Foxen.. Hon är mitt allt, mår man skit blir man glad när man ser henne.. Hon betyder otroligt mkt för mig…
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng.
(x) Hoppat över 80cm. Ca 1 meter.
(x) Ridit en häst in från hagen.
(x) Varit på ridläger. 1 v i 5 sommrar
(X) Haft/har en egen häst. Haft 5 egna.
( ) Galopperat över ett snöklätt fält.
(x) Longerat en häst.
(X) Ridit western. Bara nybörjarwestern.
( ) Ridit islandshäst.
(x) Gått promenader med en häst. Japp, som rehabilitering åt en häst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
( ) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Mitt nordsvenska sto blev utdömd för hälta och avlivad.
(x) Badat med en häst.
(X) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Har ett "fint" bitmärke på vänster axel sedan jag var 14 år (är nu 28). Bara tur att hon inte högg mig i ansiktet.
(x) Älskat en häst över allting annat… Svartan var min pärla!
Sara
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Absolut, många gånger. Väldigt härligt tycker jag!
( ) Hoppat över 80cm. » Jag gillar inte hoppning, mitt högsta är 75 cm… : )
(x) Ridit en häst in från hagen. » Jadå, det är väl klart att jag har. : )
(x) Varit på ridläger. » Två dagridläger när jag var mindre.
(X) Haft/har en egen häst. En shettis o en welsh. Har haft andra oxå…
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Japp, många ggr…
(x) Longerat en häst. » Yes, det har jag, många ggr.
( ) Ridit western. Nope tyvärr, men jag har tänkt börja till våren.
(x) Ridit islandshäst. » Ja, fast bara en enda gång. På turridning.
(x) Gått promenader med en häst. » Ca 4-5 dagar/vecka
( ) Hjälpt till & rida in en häst. Nej, är ju bara 15, anser inte heller att man har tillräcklig erfarenhet då heller…
(x) Duschat en häst. » Ja, det klart.
( x ) Sovit i ett stall. Japp. På jullovet somnade jag i Nelens box… haha
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Ja, har förlorat fem stycken, varav fyra var våra… :'(
( ) Badat med en häst. » Nej tyvärr, min welsh går inte ens i en vattenpöl. Shettisen går gärna i, men har inte hunnit göra det själv ännu…
( x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Inte illa kanske, men svullna fingrar, fötter o sparkade knän var man väl med om på ridskolan… ; )
(x) Älskat en häst över allting annat… » Jadå. Djuren går före allt, naturligtvis familjen oxå.

(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger.
(X) Haft/har en egen häst.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält.
(x) Longerat en häst.
( ) Ridit western.
( ) Ridit islandshäst.
(x) Gått promenader med en häst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Hjälpt till & rida in en häst.
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket.
(x) Badat med en häst.
(X) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst.
(x) Älskat en häst över allting annat…
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Många gånger. :)
(x) Hoppat över 80cm. » Tror det är nåt sånt jag hoppat som högst..
(x) Ridit en häst in från hagen. » Jättepraktiskt när det är lerigt eller djup snö. ;)
(x) Varit på ridläger. » Två gånger, med islandshästar
( ) Haft/har en egen häst. » Bara hyrt
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Lätt, hur härligt som helst ju :)
(x) Longerat en häst. » Japp
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. » Enda jag ridit de senaste åren. Vill inte rida nån annan heller :P Ingen annan ras som intresserar mig..;)
(x) Gått promenader med en häst. » Ja, vid hältor, kolik och annat.
(x) Ridit ut ensam. » Gör det för det mesta.
(x) Duschat en häst. » Japp. Bara man får upp hästen på spolplattan.. Vissa verkar tro att den ska flyga iväg..
( ) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Otroligt mycket vet jag inte, men tillräckligt för att dte ska bli väldigt jobbigt.
(x) Badat med en häst. » Ja, många gånger. Superkul :)
( x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. » Vet inte vad som räknas som illa, men har blivit rejält biten, och flugit av och brutit armen bl.a. ;)
(x) Älskat en häst över allting annat… » Þerna kommer alltid finnas i mitt hjärta i alla fall. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
() Galopperat barbacka över en sommaräng.
() Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger.
() Haft/har en egen häst.
(x) Longerat en häst.
(x) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
() Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.

(x) Hoppat över 80cm.
( ) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall.
( ) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket.
(x) Badat med en häst.
(X) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. (om hål i huvvet och spräckt lårmuskel kallas som illa)
(x) Älskat en häst över allting annat… (it kanske över allt annat, älskar mamma mera ;))

(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
(x ) Ridit western.
( x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.
Grattis shirley, du är den enda som har gjort allt på listan hittills… : )
**(x) Hoppat över 80cm.
* -vi vägrade ut oss på en 90 tävling höll på att få hoppa hindret självt….***
Fullt ös medvetslös på den övervuxna shettisen Vicky när jag var 14.
(x) Varit på ridläger.
KRK's veckoridläger för massor aår sedan, min första prisrosett fick jag där :D
( X ) Haft/har en egen häst.
Har haft 6 st egna, och 1 fodervärdshäst
(x) Longerat en häst.
många-många många varv….
( X ) Ridit western.
på ickeutbildad turhäst
(x) Ridit islandshäst.
3 gånger, två på våren o en på sommaren, turridning
många många kilometer, både med halta o friska hästar.
(x) Ridit ut ensam
jepp, o barbacka.
( X ) Hjälpt till & rida in en häst.
(x) Duschat en häst.
man blir precis lika våt själv.
( X ) Sovit i ett stall.
tjockt lager halm, sovsäck o ficklampa! gud vad jag längtar efter att göra om det!
mitt ex behöll dom i seperationen. dom avlivades i höstas pga hans inkompetens.
( ) Badat med en häst.
jepp, har blivit stampad på tån så att jag har knakningar idag 8 år senare.
**
(x) Älskat en häst över allting annat…**
min bebis älskar jag oerhört mycket
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
(x ) Ridit western.
( x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Inte hjälp till, gjort själv.
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall. När jag var liten sov jag ofta i stallet
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Var tvungen att sälja för jag fick barn och tiden räckte inte att dela med hästarna då.
(x) Badat med en häst.
(x) Älskat en häst över allting annat… Ja.. det var så det kändes innan man fick barn.
(x) Hoppat över 80cm. » Högsta jag har hoppat är ca 1m. Hoppade rishinder i skogen som jag och min systerbyggt :)
(x) Ridit en häst in från hagen. » I samma stall ( järnforsen) och nu i virserum när hästarna går på sommarbete då det är jobbigt att gå tillbaka ( ) Varit på ridläger.
(x) Haft/har en egen häst. Jag har haft en egen fjordhäst
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Gör flera gånger i veckan på vintrarna.
(x) Longerat en häst. » Både longerat en häst, en häst med ryttare och själv blivit longerad.
( x ) Ridit western. Har gjort det i ett annat privatstall :)
( ) Ridit islandshäst.
(x) Gått promenader med en häst. » När Bambina var sjuk så gick jag långa promenader med henne. Har även gått med andra hästar.
(x) Ridit ut ensam. Rider själv därimot gör jag typ alltid! Min syster= LAT så är det bara. Så det är ibland jag får sköta hennes foderhäst. Det är inte jobbigt. Men hon lär sig aldrig om jag gör hennes jobb hela tiden. Kul ibland, men gillar inte att rida honom. He is very bråkig x) Kastar av mig 500 ggr typ x) (x) Hjälpt till & rida in en häst. Japp, i ett privatstall en shettis.
(x) Duschat en häst. » Sommrarna och långa ritter, då blir man svettig. Lite vatten krig då är ju altid bra X) ( ) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Min älskade Bambina, Calles lilla tjej, men även den fina vallacken Clinoton…. Jag ärlskar dej så himla mkt, ingen kan ta din plats. du är ju för helt jävla underbar<3 1981-2006 27/6-06 R.I.P (x) Badat med en häst. » Ja, jag på Calle, Alida på sin lilla Clinton. han försöker typ dränka sig själv. sliter ner huvuvdet under vattnet och stannar där X) (x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Ja, blivit "stångad" av en häst. VÄLDIGT konstigt :P
(x) Älskat en häst över allting annat… » Bambina, du är ju bara den enda för mej. Av alla jag fölorat är du den som jag saknar mest. Du lärde mig att ridning var så mkt mer. Du var allt jag hade<3 Nu ha jag inegnting. Men du finns alltd i mitt hjärta och du finns alltid i stallet när jag är där. Fialottan som står i din box. se inte på henne på ett sätt som ska få oss att glömma dej. INGEN och INGET kan få meg att glömma det vi hade tillsammans. Allt var oslagbart<3<3<3
Min snytteplutt ( tog kortet med min digitalkamera från ett vanligt kort, därav kvaliten )

(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger.
(x) Haft/har en egen häst.
(x) Longerat en häst.
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst.
( ) Älskat en häst över allting annat…

Jag kunde inte kopiera. Nått med firefox…
Men jag har kryss på allihop.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Attlid- Du har sagt till mig att du aldrig har badat. Och vad jag vet finns det ju inte ens en sjö, damm, å eller vad man nu kan bada. Vill inte sabba stämningen men vill bara få det sagt, och vill få ett svar.

( ) Hoppat över 80cm.
( ) Varit på ridläger.
(X) Haft/har en egen häst. Snart inne på nr 3.
(x ) Galopperat över ett snöklätt fält.
(x) Longerat en häst.
( ) Ridit western.
(x ) Ridit islandshäst. Haft en på foder i ca 2 månader.. funkade inte med ägaren.
(x) Gått promenader med en häst. Japp, brukar göra det som lite omväxling.
(x) Ridit ut ensam. Händer ganska ofta faktiskt.
(X) Hjälpt till & rida in en häst. Inte hjälpt till kanske men håller ju på att rida in min 4-åring nu.
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall. Höskullen i fyllan och villan efter att jag och kompisen vart ute så åkte vi taxi raka vägen till stallet, släpte ut hästarna och la oss sedan att sova på loftet. Gud så gott vi sov!
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Fick ta bort min ögonsten 16 Januari i år.
(x) Badat med en häst.
(x) Älskat en häst över allting annat… Älskar fortfarande en häst över allt annat.. tyvärr finns han inte i livet längre. Min lille Dojo var mitt allt. Han kommer för alltid att ha den finaste platsen i mitt hjärta.

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. - På en alldeles för liten B-ponny som hette Bigles, typ 6-7 årsen
(x) Hoppat över 80cm. - 115 som mest
(x) Ridit en häst in från hagen. -
(x) Varit på ridläger. - 3 gånger
(X) Haft/har en egen häst. Har haft egen ponny, fast jag stod dock inte som ägare och betlade heller inget. Men hon var inköpt till mig och hon var mitt ansvar och tanken var att jag skulle köpa loss henne för en vänskaps peng och stå som ägare sen men det blev inte riktigt så.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. - Nån blandning av diverse småskutt var det nog mest iofs på en mycket pigg häst.
(x) Longerat en häst. - Både med och utan ryttare. Sen kan man bli trött om man står i 3timmar med endast korta pauser för hästbyten och med en tung longerpisk i handen. puh
(X) Ridit western. Räknas det när man har ridit ut på en EM-brons häst och försökt att göra "westerngrejer" så ja. Hihi
(x) Ridit islandshäst. .- Rider islandshäst en gång i veckan med skolan
(x) Ridit ut ensam.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. "Min" ponny vart bara 3år när jag fick henne så jag red in henne så att hon kunde gå framåt, stanna och svänga. Hann prova galoppera två gånger innan hon lämnades ut på foder.
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall. - Övernattningar på ridskolan. Både i höet och i boxar.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Hästar kommer och går, visst har somliga betytt extra mycket
(x) Badat med en häst. - Dock aldrig simmat
(X) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Svårt att bedöma vad som är illa. Men diverse bular i huvudet har man ju fått efter framhovar och hästar som anfallt. Tror att en av alla mina avtrillningar har lett till att något ligger fel i ryggen vilket gör ont till och från och har gjort i snart tre år men jag har inte kollat upp det
(x) Älskat en häst över allting annat… inte älskat men älskar
#15 Jopp, det finns en å om man åker mot slagdala där man kan ta sig ner. Anna följde med mig dit en sommar och tänkte bara visa mig att här kan man bada, fast det var otroligt kallt så Windy gick ner typ med vatten till bogen och sen full fart upp igen. ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(X) Hjälpt till & rida in en häst.
(x) Duschat en häst.
(X) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.
( ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Inte illa.. men småsaker händer väl ibland
(x) Älskat en häst över allting annat… Superkär i min lilla Mirran
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. Jodå, det händer väl nån gång varje sommar!
(x) Hoppat över 80cm. Jepp, skojj att hoppa!
(x) Ridit en häst in från hagen. Jo, det har man gjort när man var yngre…
(x) Varit på ridläger. Jepp, när jag var yngre…
(X) Haft/har en egen häst. Har två egna nu. Och har haft tre förut.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. Jepp!
(x) Longerat en häst. Jodå!
(x ) Ridit western. Har nyss börjat gå western kurser. Superskojj!
( x) Ridit islandshäst. Jepp! Ridit på ett gammalt isis sto en gång. Men testa tyvärr inte tölt eller pass…
(x) Gått promenader med en häst. Jo, det har jag gjort. Många med Casper innan han var inriden och även ibland nu.
(x) Ridit ut ensam. Händer väldigt ofta.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Jo, har hjälpt några kompisar. Och har ju nu ridit in min Casper själv.
(x) Duschat en häst. Jodå, många gånger!
(x) Sovit i ett stall. Jepp, när jag var yngre. Vi satt ofta uppe på höloftet å berättade skräckisar för varann!
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Jo, tyvärr. Min fina b-ponny Mulle som jag hade när jag var liten och min första häst Janne som jag hade tills han var 32år. Och Gaston som jag köpte men bara hann ha några månader för det visade sej att han var sjuk…
(x) Badat med en häst. Jo, det är ju super att skritta ner till sjön å svalka sej lite varma sommardagar!
(X) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Jepp, har blivit biten några gånger av en sur ridskolehäst! Och trampad av en ännu surare så foten svällde så jag in fick av mej ridstöveln….
(x) Älskat en häst över allting annat… Jo, älskar mina fina pållar jag har och dom jag har haft otroligt mycket!

(x) Hoppat över 80cm. 95 cm med bponnyn frutti, gör aldrig om det igen.
() Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
(x ) Ridit western. red western när jag var i usa
( x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. baywatch när jag var 13-14
(x) Duschat en häst.
() Sovit i ett stall.
() Förlorat en häst du älskat otroligt mycket.
(x) Badat med en häst.
(x) Hoppat över 80cm. » Högsta jag hoppat är 1m men d va längsen nu hoppar jag kring 60-80cm.
(x) Ridit en häst in från hagen. » Gör jag varje gång jag rider på sommaren för det är så långt till sommar hagarna..
( ) Varit på ridläger. » ne tyvärr inte men skulkle gärna vilja.
( / ) Haft/har en egen häst. >>har haft foderhäst..
( / ) Ridit western.>> ridit i en westernsadel å tränat det lite,men inte tävlat..
( ) Ridit islandshäst.
(x) Gått promenader med en häst. » Det gör jag ganska ofta..
(x) Hjälpt till & rida in en häst. >>jag har ridit in en häst håller på med två till just nu.
(x) Duschat en häst.>>ja efterridpassen på sommaren.
(x) Sovit i ett stall. >>det är verkligen mysigt
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » ja två stycken novalie saknar dej såå<3 saga du betydde så mkt fö mej<33
**(x) Badat med en häst.** » Ja många gånger väldigt roligt och skönt. **(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. >>ja fast int allvarligt skadad tappde bara andan.
(x) Älskat en häst över allting annat…** » Gör just nu och kommer alltid att göra..Mina 8 små och stora pållar betyder allt<3

**(x) Galopperat barbacka över en sommaräng.
**Många ggr varje sommar…finns det nått bättre liksom=)
**(x) Hoppat över 80cm.
**Kan tänkas att jag har gjort det när jag hade mitt halvblod, men annars är hoppning inte min grej när hindren går över 60cm! Liten fegis är jag;)
**(x) Ridit en häst in från hagen.
**Ofta på somrarna när hästarna går längst bort i hagen!
(x) Varit på ridläger.
Håller tyvärr inte räkningen på hur många jag har vart på men brukade åka iväg på nått varje sommar när jag va mindre, innan jag fick egen pålle…
**(x) Galopperat över ett snöklätt fält.
**Mm, dåligt denna vinter dock=/
(x) Longerat en häst.
**(x) Ridit western.
**Det är vad jag sysslar med=)
( ) Ridit islandshäst.
Händer ofta, antingen att jag tar med en häst när jag är ute och joggar eller att en får följa med när jag är ute med hunden. Bra träning för hästarna!
**(x) Ridit ut ensam.
**Typ varje gång jag rider
**(x) Hjälpt till & rida in en häst.
**Delvis min egen, men aldrig utan hjälp
**(x) Duschat en häst.
**Oja, köpte mig ju en paint i somras=/ Det har jag fått känna av! Sen duschas ju dom andra emellanåt oxå…
**(x) Sovit i ett stall.
**Räknas det att jag har slocknat i en hö eller halmhög, är ju sååå sövande med hästarnas tuggande=)
**(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket.
**Mm, två stycken har jag förlorat=(
**(x) Badat med en häst.
**Brukar bli nån gång varje sommar, men det vill till att välja rätt häst dessa dagar;)
Oja, vad vore livet utan hästar liksom!
Kul grej. Det msta jag gjort på listan var iofs många år sedan.
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. Gjorde det ofta med shettisarna. Satt kvar ibland.
(x) Hoppat över 80cm. Tränade 130 med mitt halvblod.
(x) Ridit en häst in från hagen. Härligt på sommaren.
(x) Varit på ridläger. Flera.
(X) Haft/har en egen häst. Sen jag var 12 år (är 43 nu)
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. Jodå!
(x) Longerat en häst. Ja
( ) Ridit western. Nej
(x) Ridit islandshäst. Ja, jag har ju 2 st.
(x) Gått promenader med en häst. Det är också härligt.
(x) Ridit ut ensam. Oftast.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Både egna och andras.
(x) Duschat en häst. Självklart.
(x) Sovit i ett stall. Ja, innan jag skaffade övervakningskamera (fölvaka)
( ) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Nej, tack och lov.
(x) Badat med en häst. Ja, burr.
( ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Nej
( ) Älskat en häst över allting annat… Nja, inte över ALLTING annat, men väldigt mycket.

(x) Hoppat över 80cm. När jag var ung =)
(x) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
( ) Ridit western. Men skulle gärna vilja
(x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam. Gör väldigt ofta.
(x) Duschat en häst.
( ) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.
*** Kärleken övervinner allt ***
(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
(x ) Ridit western.
( x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.

Här är vad jag gjort bland denna list :P
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » I full fart på alla möjliga hästar :P
(x) Hoppat över 80cm. » 1.10 bana på träning(förr) Och 120kryss samt 120 rättuppstående SAMT 80cm med shettis! :P
(x) Ridit en häst in från hagen. » Japp haha vilka minnen…(!)
( ) Varit på ridläger. » nej faktisk inte :)
( ) Haft/har en egen häst. -Inte än…men kanske snart(har sparat ihop pengar till häst…) har ridit hela mitt liv på andras hästar…samt haft foderhästar
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. »Oja, inget är mer trevligt än att pulsa hoppande fram i vind vinterkyla!(helst flera samtidigt men även själv!
(x) Longerat en häst. » Både och. Även löslongerat. markarbete mkt..
(X) Ridit western. Ej med äkta tränare men lite ja. :) älskar westernsadel-sitter som en kung!
(x) Ridit islandshäst. » ja. var på Island och red en hel del!…Sedan har jag ridit isis genom praktik i två veckor samt ett par lektioner..kul.
(x) Gått promenader med en häst. » Massor av gånger! Oj vad jag har gått!
(x) Ridit ut ensam. » O ja. Massor av gånger. Kanske mera ensam än med sällskap.
( x ) Hjälpt till & rida in en häst. Har hjälp till med inridning av ett halvblod. Och ridit in varmblod åt annan själv+hoppat in det. Även ridit till en hög hästar….av olika sort..
(x) Duschat en häst. » Ja det har häänt många gånger..på olika sätt haah!(eller försökt och blivt drängt själv?) haha
(x) Sovit i ett stall. Japp. en gång sov jag i en liten stuga bredvis stallet…när jag vaktade hästarna när en av dem var dräktiga. Samt en gång när jag halvsov i stallet när en häst a sjuk.(sov inbäddad i ett hästtäcke)heheh.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Åh, det vill inte jag prata om…två ston, 2 valacker dem har varit i samma stall/jag har ridit och tagit hand om dem mkt. tidigare varit medryttare/foderv. på..
(x) Badat med en häst. » Japp.Plumseli pluMS!! Och galopp upp på stranden igen.. Segrar sig och hoppar omkring för att hästen inte vill gå ut i vattenet, och rätt som det är så hoppar hästen..PLUMS!"
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. -Blev sprakad av en unghäst en gång, men det var ingen fara, blev inte skadad. Hästarna började bråka i stallgången.
(x) Älskat en häst över allting annat… » Ja… så är det även om man inte vill!!Svårt när man inte hade råd att köpa den/rädda den från att hamna i fel händer :(
Humn. Men det HÄRLIGASTE jag någonsinn gjort är när jag har ridit hästar utan utrustning m röst och vikt. SÅ underbar kännsla när hästen DANSAR!-någon man måste prova innan man dör!
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. Härligt
(x) Hoppat över 80cm. » Högsta jag har hoppat är 160 cm med min gamla tant. Blue Skies, som tyvärr gick bort 1996. Med Lyrik har jag hoppat 120 cm.
(x) Ridit en häst in från hagen. På ridläger
(x) Varit på ridläger. Varit en gång på ridläger på Östervåla Ridcenter, 3 gånger på Stall Dalhem
( x ) Haft/har en egen häst. Lyrik är min andra häst, köpte min första häst 91
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. Flera gånger, kul att hoppa över snöhinder =)
(x) Longerat en häst. Longerar mest Lyrik vid veterinärkontroller eller när jag ska kolla ev hälta.
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. Ridit tur-ridning i Vendel och Säva Gård.
(x) Gått promenader med en häst. Går ofta på promenad med Lyrik i stället för att rida.
( x) Hjälpt till & rida in en häst.
(x) Duschat en häst. På sommaren när de blir svettiga
( x ) Sovit i ett stall. Suttit brandvakt i förra stallet pga bränder i området =(
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Blue Skies gick bort 7 oktober 1996 pga kronisk fång
(x) Badat med en häst. Med Blue Skies
( ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Blev sparkad av en häst i Lyriks hage, 2 spruckna revben + bröstmuskelinflammation som ff efter 2 år besvärar mig
(x) Älskat en häst över allting annat… Lyrik
( ) Galopperat barbacka över en sommaräng. Inte än men kommer definitivt göra det någon gång i framtiden.
(x) Hoppat över 80cm. Gjorde det på ett ridläger, läskigt
( ) Ridit en häst in från hagen
(x) Varit på ridläger. Räknas dagläger?
( ) Haft/har en egen häst. men i framtiden…
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. jo, på ridskolan
( ) Longerat en häst.
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. Några gånger då jag var skötare
( ) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst. På ridskolan fick vi göra det på daglägret
( ) Sovit i ett stall.
( ) Badat med en häst.
( ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. (x) Älskat en häst över allting annat
( ) Hoppat över 80cm. inte vad jag minns…
( ) Ridit en häst in från hagen.
( ) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
( ) Ridit western.
( X) Ridit islandshäst. ..fast den var nog bara tregångare….
(x) Ridit ut ensam.
( ) Duschat en häst.
( ) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst. bara badat hovarna….?
**
(x) Hoppat över 80cm.
**
(x) Ridit en häst in från hagen.**
**
( ) Varit på ridläger.**
**
(x) Haft/har en egen häst.**
**
(x) Galopperat över ett snöklätt fält.**
**
(x) Longerat en häst.**
**
(x) Ridit western.**
**
(x) Ridit islandshäst.**
**
(x) Gått promenader med en häst.**
**
(x) Ridit ut ensam.**
**
(x) Hjälpt till & rida in en häst.**
**
(x) Duschat en häst.**
**
(x) Sovit i ett stall.
**
(x) Badat med en häst. **
**

(x) Hoppat över 80cm.
() Varit på ridläger.
() Longerat en häst.
(x) Ridit western. Gills när man red en runda på High Chaparall ? ;)
(x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
() Hjälpt till & rida in en häst.
(x) Duschat en häst. Nej, men badat ;]
() Sovit i ett stall.
() Badat med en häst.
() Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst.

hur gör jag när jag kopierar för att inte få med det Anna skrivit????

(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger.
**( ) Galopperat över ett snöklätt fält.
**(x) Longerat en häst.
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
**(x) Duschat en häst.
**(x ) Sovit i ett stall.
**(x) Badat med en häst.

#33, går inte om du inte tar ngn annan ;D Det gjorde jag -Juves (känn dig träffad ;))

x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Absolut, många gånger. Väldigt härligt tycker jag!
(x) Hoppat över 80cm. » Högsta jag har hoppat är ca 1m-1.40m. Men lite rädd för att hoppa idag. Klokare med åldern kanske…
(x) Ridit en häst in från hagen. » Japp många gånger… (* ) Haft/har en egen häst. > har två egna pållar
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » ja när snö finns
(* ) Ridit western.
(x) Gått promenader med en häst. » Många gånger då jag marktränar eller om hästen varit sjuk och ska gåträna eller vad man nu säger (x) Ridit ut ensam. » Gör väldigt ofta.
(* ) Hjälpt till & rida in en häst. ja ett 3 årigt halvblodsvalack och nu håller jag på med Fontane 6årig arab
(x) Duschat en häst. » ja Pimmen och (Diamond foderhäst jag haft)Fontane har jag ej duschat än
( * ) Sovit i ett stall. men Shirley i vårt stall och när jag var mindre när shettisen i stallet väntade föl…då bäddade vi upp med halm till både oss och shettisen…
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Ja men inte pga av dödsfall. förlorade Diamond som jag var MYCKET MYCKET glad för…. (x) Badat med en häst. » Ja när jag var mindre…inte nu på äldra dagar ( * ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. trampad har jag blivit av en nordsvensk när jag var barfota (liten då och lite vett me….) hela tånageln föll av och stortån var 20 ggr större..gjorde j***igt ont. kunde inte stödja på det benet på två veckor
(x) Älskat en häst över allting annat… » vet inte hur jag ska svara här. Känner mig trött på hästarna ibland men har förstått när jag varit ifrån dem att jag klarar mig inte utan dem…. men älskat över allting annat vet jag inte…..alla mina djur står mig nära hjärtat och de får allt först…..sen jag…kan inte skilja på djur..då får jag dåligt samvete och blir blödig….älskar alla mina djur helt enkelt….

( ) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Absolut, många gånger. Väldigt härligt tycker jag!
(x) Hoppat över 80cm. » Högsta jag har hoppat är ca 1m, trodde jag skulle dö.
(x) Varit på ridläger. Ja, flera stycken
( x) Haft/har en egen häst.
() Galopperat över ett snöklätt fält.
(x) Longerat en häst.
(x) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. Har tom vart på islandshästridläger
(x) Gått promenader med en häst. Ja, ingår i min terapi att få min häst att lita på mig.
(x) Ridit ut ensam.
(x ) Hjälpt till & rida in en häst. Gör jag just nu
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall. På loftet, om det gills
(x) Badat med en häst.
( x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst.
(x) Älskat en häst över allting annat… Cato - Nu och föralltid

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. Ohh så underbart!
(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger. När jag va yngre va jag på flera
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. Oxå underbart så sitt sätt
(x) Longerat en häst.
(x) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam. Nästan jämt
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Ett antal…
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. För många gånger
(x) Älskat en häst över allting annat… Musse, mer behöver jag nog inte skriva
Blev visst alla =)

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Jadå.
( ) Hoppat över 80cm. » Nepp, högsta är väl 70, tror jag iaf…
(x) Ridit en häst in från hagen. » Ja, har väl hänt.
(x) Varit på ridläger. » Japp, var på ett i somras där jag hittade Mirre :D
( x) Haft/har en egen häst. Har två, men har haft en till som är såld.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Gör jag väl oxå ibland.
(x) Longerat en häst. » Ja.
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. » Har vart på turridning och dom i mitt förra stall hade isisar så…
(x) Gått promenader med en häst. » Blev väldigt mkt promenader med en shettis jag hade på foder.
(x) Ridit ut ensam. » Gör jag nästan varje gång, inte ofta jag är ute samtidigt som ngn annan.
( x) Hjälpt till & rida in en häst. Ja.
(x) Duschat en häst. » Självklart.
( ) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Inte direkt förlorat, lever ju fortfarande, men saknar fjordingen och shettisen otroligt mkt…
(x) Badat med en häst. » Ja, finns en liten håla med vatten i ca. 200 m från stallet så där brukar det väl badas varje sommar.
( x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Blev trampad av fjordingen på foten, så där har jag knappt ingen cirkulation längre, är fortfarande missfärgad… Har väl hänt att man kommit emellan hästar och fått sig en spark, men inget jätte allvarligt.
(x) Älskat en häst över allting annat… » Självklart. Det är bara hästarna som får mig att överleva varje dag…
( ) Galopperat barbacka över en sommaräng. Bara med sadel :P
(x) Hoppat över 80cm. Ca 1m som mest
(x) Ridit en häst in från hagen. På olika ridläger
(x) Varit på ridläger. Karlshem x3, Öknehult och Björneröd
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. Japp, på Windy! Hur mysigt som helst!
(x) Longerat en häst.
( ) Ridit western.
(X) Ridit islandshäst. Hela 4 ggr!
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst. Varje sommar innan utställningarna!
(x) Sovit i ett stall. När Kiara skulle föla! + några andra fölningar.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. ComElite! Kom tillbakaaaa!
(x) Badat med en häst. På ridläger flera gånger!

(x) Hoppat över 80cm. » Högsta jag har hoppat är ca 90cm känns lite säkrare och dessutom rider jag inte för tränare så vill inte oroa mig för att göra fel heller.
( ) Ridit en häst in från hagen. »
(x) Varit på ridläger. » 6 ggr, två av dom va ja ledare.
( x ) Haft/har en egen häst.
(x ) Ridit western. Provat på de lite.
(x) Ridit islandshäst. » Turridning 3ggr, väldigt roligt
(x) Gått promenader med en häst. » bara för skojs skull
(x ) Hjälpt till & rida in en häst.
(x) Duschat en häst. » Efter svettig ridtur på sommaren
(x ) Sovit i ett stall. När ja va yngre kunde de hända
( ) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. »
(x) Badat med en häst. »
( ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. (x) Älskat en häst över allting annat… » Min älskade Gustaf Stormvind, som ja har haft sen han va 4-5 år nu e han 10.

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Jaa många gånger, och jag har åkt av många gånger då med…
(x) Hoppat över 80cm. » 105 i sommras hos min tränare på min knashäst
(x) Ridit en häst in från hagen. » Ja ungefär. stallet låg i hagen, men den va väldigt stor så vi red genom den tillbaka.
(x) Varit på ridläger. » Ja men de va några år sen..
(x) Haft/har en egen häst. Peppe
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Japp, barbacka oxå.
(x) Longerat en häst. » Ja
(x) Ridit western. många år sen
( ) Ridit islandshäst. » nej faktiskt inte :(
(x) Gått promenader med en häst. » Ganska självklart när man har häst
(x) Ridit ut ensam. » Mycket
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Några stycken, varav en shettis själv.
(x) Duschat en häst. » Peppe älskar det! :)
(x) Sovit i ett stall. Några gånger
( ) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Nej som tur är
(x) Badat med en häst. » Ja och då blev jag avslängd i sjön och släpad över stranden. Blev trampad några gånger så låret va helt blått, sen började Peppe springa hem oxå till på köpet så vi fick ringa en massa folk som kunde fånga honom innan han hann ut i samhället. gör aldrig om det iaf!
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Värst va nog den 16 december 2006. Blev avslängd (vid hoppning, vad annars med min häst) och landade på axeln. kan fortfarande inte sova på den sidan jag landade på och får ont så fort jag lyfter den.
(x) Älskat en häst över allting annat… » Peppe betyder allt
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Självklart! =D
( ) Hoppat över 80cm. » Det högsta jag hoppar är 80 cm =P
( ) Ridit en häst in från hagen. » Nepp
(x) Varit på ridläger. » Öh.. inget riktigt ridläger egentligen. Jag och en kompis åkte till min kompis pappas vän som höll ett litet läger för oss under 2 dagar. Det var kul ^^
(x) Haft/har en egen häst. Jepp, jag har egen häst
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Yeash
(x) Longerat en häst. » Yeash
( ) Ridit western. Nepp.. bara ridit i westernsadel.
(x) Ridit islandshäst. » Ja =D Första gången var i år när jag praktiserade på ett islandshäststall <3
(x) Gått promenader med en häst. » Japp, har blivit några promenader med Astra.
(x) Ridit ut ensam. » Ofta
(x) Duschat en häst. » Japp
( ) Sovit i ett stall. Nej, men jag vill =D
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Ja..
( ) Badat med en häst. » Nej, men i sommar ska jag bada med Astra
(x) Älskat en häst över allting annat… » ASTRA <3
#35 - Meeeeeeh.. ;P

( ) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Nä, de har jag faktiskt aldrig gjort
( ) Hoppat över 80cm. » Nääeepp. (liiivrädd)
(x) Ridit en häst in från hagen. » Gör det nästan jämt när hästarna går i sommarhagen ^^
( ) Varit på ridläger. »
( ) Haft/har en egen häst. Hepp…
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Självklart =)
(x) Longerat en häst. » Oh jaaa
(x) Ridit western. Lite grann
(x) Ridit islandshäst. » Räknas en korsning?
(x) Gått promenader med en häst. » Måååånga kvällar =)
(x) Ridit ut ensam. » Gör alltid det
(x) Duschat en häst. » Jajjamensan
( ) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst. » Badat å badat…
(x) Älskat en häst över allting annat… » Annars skulle jag inte äga Maghan =)
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » På min lilla Pys
( ) Hoppat över 80cm. » Har hoppat 80, men inte högre.
(x) Ridit en häst in från hagen. » När jag var liten
(x) Varit på ridläger. » Ett kollo och ett dagridläger
(x) Haft/har en egen häst. Ägde en häst, men han dog tyvärr 12/2….
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Självklart! :)
( ) Longerat en häst.
(x) Ridit western. Två gånger
( ) Ridit islandshäst. »
(x) Gått promenader med en häst. » När jag inte längre kunde rida Pysen gick jag prommisar med honom istället.
(x) Ridit ut ensam. » händer
(x) Duschat en häst. » Många gånger
( x) Sovit i ett stall. Hänt mig två gånger, när min lilla Pys fick kolik var vi tvungna att sova i stallet.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Min lilla Pys gick bort för några veckor sedan…34 år gammal.
(x) Badat med en häst. » Många gånger på Pysen.
(x) Älskat en häst över allting annat… » Det finns många hästar. Men speciellt min Pysling.
http://www.regret-nothing.com

( ) Hoppat över 80cm.
( ) Varit på ridläger.
( ) Longerat en häst.
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. Ja, flera gånger. Tölten är så härlig!
( ) Gått promenader med en häst.
( ) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst. Har duschat flera hästar.
( ) Sovit i ett stall.
( ) Badat med en häst.
( ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. ( ) Älskat en häst över allting annat…
Oj, det var inte mycket jag hade gjort. Men jag hinner väl än! :)

(x) Hoppat över 80cm.
( ) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
(x) Ridit western.
( ) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.
(x) Hoppat över 80cm.
( x) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
(x) Ridit western.
( X) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.
99% är ens eget fel inte hästens.
Snor väl Juves jag också då ;)
(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
(x) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.
() Älskat en häst över allting annat…
Nästan full pott, vart hämtar man ut vinsten? :)

( ) Galopperat barbacka över en sommaräng. Han skulle bara stanna och äta så jag skule ramla av.. ;) hehe
( ) Hoppat över 80cm. Hoppar inte med min ponny, Bara löshoppning..
(x) Ridit en häst in från hagen. Min ponny
( ) Varit på ridläger. Går inte på ridskola så nix..
(x) Haft/har en egen häst. Ett russ och ett varmblod
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. med min ponny, skitkul!
(x) Longerat en häst. Gör det ofta
( ) Ridit western. Skulle vilja.. :P men jag har ridit "rodeo" ;D
(x) Ridit islandshäst. Grannen har 5 st
(x) Gått promenader med en häst. Nästan varje dag jag ej rider eller kör
(x) Ridit ut ensam. Nästan hela tiden, brukar ibland rida bakom nån annan
(x) Hjälpt till & rida in en häst. en 2årig hingst. Jag & pappa höll på med han..
(x) Duschat en häst. De rullar sig ständigt.. :P
(x) Sovit i ett stall. Sov i hö och halm, på sommaren, varmt å skönt :D
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Kaptah, Divansson, Micla Maja.. <333
(x) Badat med en häst. Bara ett litet dopp, första gången :D
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Biten i handen, fick sy.
(x) Älskat en häst över allting annat… Harry <333 Min lilla envisa älskliiiing! Ingen annan jag vet kan slå honnom i älskvärdhet! <33 hihi ^^
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » självklart: DD barbacka<3
(x) Hoppat över 80cm. » 130 ffs ;)
(x) Ridit en häst in från hagen. » japp, på ridläger mm
(x) Haft/har en egen häst. haar nu:) den andra + en foderhäst
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » jäpp:) senast igår :D
(x) Longerat en häst. » aarå, massa olika
(x) Ridit western. japp, tränar min häst till det nu :)
(x) Ridit islandshäst. » jaharåå, en gåmng på tur-ridning o massa gånger på min kompis häst:D LASKI :D
(x) Gått promenader med en häst. » happ
(x) Ridit ut ensam. » massa gånger
(x) Hjälpt till & rida in en häst. japp , håller även på nu med en varmblodshingst:)
(x) Duschat en häst. » måååååånga gånger:)
(x) Sovit i ett stall. japp, två-tre ggr tror jag :P
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » min foderhäst cachette som jag hade, som var världens perfektaste häst for mig, hon bröt benet, och fick avlivas med en gång :( det är det hemskaste jag har varit med om i hela mitt liv :'( hon är den jag älskar mest för evigt!!
(x) Badat med en häst. » happ:) med flash,mercedes,cachette,o massa mer : DD
( ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. hmm, näe tror iunte det
(x) Älskat en häst över allting annat… » La Petite Cacheé (Cachette) ÄLSKAR CACHETTE<3
( ) Galopperat barbacka över en sommaräng. Inte haften tillräckligt sabil häst att göra det på ännu
(x) Hoppat över 80cm. En gång, 80 cm, aldrig någonsin mera. Hoppar knappt alls längre, och isåfall max 40-50 cm
(-) Ridit en häst in från hagen. Ridit ut till hagen.
( ) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst. Minst en gång i veckan nuförtiden på jobbet
(x) Ridit western. En gång var vi med tjejgruppen på ett ställe och fick rida upp och ner längst en grusväg ett par gånger på en westernhäst. Så egentligen har jag väl inte ridit western på riktigt.
( X) Ridit islandshäst. Var medryttare på en islandshäst i ca fyra månader förra hösten. Han kunde varken pass eller tölt, men grisepassa gjorde han mestadels hela tiden.
(x) Gått promenader med en häst. När älskade Hettan var sjuk gjorde vi inget annat än promenerade tillsammans, mycket mycket.
(x) Ridit ut ensam. Fler gånger än med sällskap ;)
(x) Duschat en häst. Ja, jisses vad grisiga de kan bli ibland
(-) Sovit i ett stall. Vi låg faktiskt bara i ridhuset. Med stallet alldeles vägg i vägg.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Lady Henrietta, 1987-2002… finns ingen som hon.
( ) Badat med en häst.
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Har ärr på handen efter den lilla galna svarta ponnyn som jag skulle leda på nybörjarlektion när min bror skulle rida första gången. Hon bara vände sig mot mig och högg mig i handen så blodet forsade. Helgalen.
(x) Älskat en häst över allting annat… Lady Henrietta., älskade Hettan, var den bästa vän jag nånsin haft. Ingen relation till människa eller häst har varit i samma klass som den mellan mig och henne. Känns konsigt att man kan komma så nära en häst.

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Jodå, finns inge mer underbart.
(x) Hoppat över 80cm. » Jo fy tusan va läskigt det va :)
(x) Ridit en häst in från hagen. » Det händer många gånger när hästarna står långt bort från betet.
(x) Varit på ridläger. » Jo, det var det roligaste när man var mindre :)
( x) Haft/har en egen häst.-> Kallar henne till min egen :)
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Jo å hästarna älskar det lika mkt varje gång =)
(x) Longerat en häst. » Jo, longerat och blivit longerad.
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. » Har en egen och jobbar med ca 30 st islandshästar :)
(x) Gått promenader med en häst. » Joo och det är så mysigt :)
(x) Ridit ut ensam. » Nästan varje dag
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Har haft ansvar över en egen unghästs inridning.
(x) Duschat en häst. » Haha jopp det med.
( ) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst. » Japp trillade av då oxå :)
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Sparkad i tummen, låret, påhoppad listan kan bli lång =)
(x) Älskat en häst över allting annat… » Älskar min Fluga mer än något annat i världen!

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. mååånga gånger!
(x) Hoppat över 80cm. mm, har hoppat ca 145cm
(x) Ridit en häst in från hagen. gjorde alltid när jag va yngre
( x) Varit på ridläger. bara med egen häst
(X) Haft/har en egen häst. är inne på min 5:e
(x) Longerat en häst.
() Ridit western. nja, visst att jag hade westernsadel m.m på min fjording men western kan jag nog inte kalla det ;)
( X) Ridit islandshäst. Japp, jobbade som turridningsledare
(x) Gått promenader med en häst. mm, har ju haft en häst som varit sjuk i över 1år så mååånga promenader har det blivit
(x) Ridit ut ensam. nästan alltid..
(x) Hjälpt till & rida in en häst. många, har jobbat i uppfödningstall där vi även hade in/tillridningshästar.. oså har jag ridit in min egen Plutten
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Förlorat är kanske att ta i, fick sälja min älskade ponny eftersom han blev för liten
(x) Badat med en häst. både frivilligt och ofrivilligt ;)
() Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. axeln åkte ur led en gång
(x) Älskat en häst över allting annat… o,ja.. min Plutten betyder ALLT för mej…

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. Självklart, det är ju ett måste =)
(x) Hoppat över 80cm. Hoppade 140 m en häst på ridskolan när jag var mindre.
(x) Ridit en häst in från hagen. red alltid Lucky till och från sommarbetet i förrförra stallet.
(x) Varit på ridläger. japp, blev en hel del när jag var liten.
(x) Haft/har en egen häst. har 3 sycken för tillfället.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. japp.
(x) Longerat en häst. japp.
(x) Ridit western. red det väldigt mkt förut.
(x) Ridit islandshäst. en gång bara faktiskt. på en turridning =)
(x) Gått promenader med en häst. japp.
(x) Ridit ut ensam. några få ggr med Lucky. gjorde det mkt med foderhästen jag hade innan jag köpte Lucky oxå.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. jag har ridit in Lucky alldeles själv. ska rida in Kiara om ett år oxå.
(x) Duschat en häst. japp.
(x) Sovit i ett stall. japp.
(x) Badat med en häst. jaa, så härligt e det =)
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. jodå, fick svanskotan krossad för ca 5 år sen. ajaj.
(x) Älskat en häst över allting annat… min underbara Lucky. kommer aldrig älska en annan häst lika mkt som han.

x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Japp, men inte på Bellis
(x) Hoppat över 80cm. » Ja ;P
(x) Ridit en häst in från hagen. » Ja
(x) Varit på ridläger. » Sex-sju stycken
( x) Haft/har en egen häst. ja, just nu bara en, har en till på G
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » ja men inte med bellis
(x) Longerat en häst. » ja
( /) Ridit western. I westernsadel och westernträns iaf
(x) Ridit islandshäst. » flera ggr
(x) Gått promenader med en häst. » Ja, tog ledigt från skolan för å göra det när bellis va sjuk en gång, haha
(x) Ridit ut ensam. » Jo det händer..
( x) Hjälpt till & rida in en häst. ridit in en och hängt på 3-4
(x) Duschat en häst. » många ggr
( /) Sovit i ett stall. inte en hel natt xD
(/) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Var ledsen när jag bytte ridklubb från min första tävlingskompis, iofs bara klubbtävlingar, men lärde mig otroligt mkt på honom!
(x) Badat med en häst. » Ja, en jätte på 168 xD
(/) Älskat en häst över allting annat… » Visst tkr jag om Bellis och många andra..
( ) Hoppat över 80cm. Mitt rekord är väl 70-75 cm, jag gillar inte att hoppa, men denna månaden ska jag göra det iaf…
(x) Ridit en häst in från hagen. Ja, det har väl hänt nångång ibland.. : )
(x) Varit på ridläger. » Jag har varit på dagridläger en vecka en gång år 2001…
(x) Haft/har en egen häst. Jadå, nu har vi en shettis. Och innan har vi haft två welshar, en vbl korsning, ett halvblod och ytterligare en shettis.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Japp, det är jättekul.
(x) Longerat en häst. » Både longerat en häst och själv blivit longerad.
( ) Ridit western. Nej, men jag har tänkt börja lite smått, när vi hittar vår nästa häst…
(x) Ridit islandshäst. » Två ggr på turridning och en gång på en annan när jag var mindre. Jättekul, härligt att tölta.
(x) Gått promenader med en häst. » Ofta, eftersom jag inte kan rida vår shettis… : )
(x) Ridit ut ensam. » Jadå, senast idag. : D
( ) Hjälpt till & rida in en häst. Nope, och skulle jag bli tillfrågad så skulle jag säga att jag är för ung och därför inte har tillräckligt med kunskap.. : )
(x) Duschat en häst. » Japp, har man häst så måste även det göras ibland. : )
(x) Sovit i ett stall. Ja, det har jag. Dock bara på dagen, när jag var jättetrött. Då somnade jag i boxen med min förra kanin. :D
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Ja. Vi har förlorat fyra hästar. Dom fick avlivas pga åldern för att tänderna var dåliga.. :'(
( ) Badat med en häst. » Nej, inte än.
( ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Inte illa, men visst har man blivit trampad på av misstag och klämt både fingrar o fötter… : )
(x) Älskat en häst över allting annat… » Gör just nu och kommer alltid att göra!

(x) Hoppat över 80cm. » Högsta jag har hoppat är ca 1.00m. Håller mig helst på ca 80cm dock.
(x) Ridit en häst in från hagen. » Alltid eftersom vi har hagarna en bit från gården och då oftast med bara grimma och grimskaft.
(x) Varit på ridläger. » Två ridlägerveckor i Sverige och två dagläger här hemma.
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. » Sambon har en islänning.
(x) Gått promenader med en häst. » Då hästarna haft boxvila och promenader ordinerat av veterinär och så brukar jag gå med vår shettis.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Har ridit in Dennis själv.
(x) Duschat en häst. » Många gånger.
(x) Sovit i ett stall. Vid fölningstid.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. »
(x) Badat med en häst. » Ja. Då Dennis och Ask älskar att bada.
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Fått skallbenet/ansiktet söndersparkat då jag tränade en travhäst.
(x) Älskat en häst över allting annat… » Älskar alla mina hästar VÄLDIGT mycket!!!
Mvh. Katta

(x) Hoppat över 80cm. » jag har hoppat 1 meter (x) Ridit en häst ut från stallet. » Zalle
( ) Varit på ridläger. »
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Gör flera gånger i veckan på vintrarna. när det är bra snö så dom inte får styltor.
(x) Ridit western. NYBÖRJARWESTERN
(x) Ridit islandshäst. » japp jag har följt med min granne anna till sin egen häst och det var jätteroligt att rida! det var en helt annan sak att göra en att rida en vanlig häst! =) (x) Gått promenader med en häst. » japp när primula hade fong så gick jag mycket med henne! har också gått me andra hästar!(x) Ridit ut ensam. » Gör väldigt ofta.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. THORSSON <3
(x) Duschat en häst. » japp thorsson i hagen
(x) Sovit i ett stall. japp 4 gånger
( ) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » nej
( )Badat med en häst. »nepp men vill
(x) Älskat en häst över allting annat… » ja jag har älskat en häst som heter grynet det var en skättis och henne var jag bara med dagligen! åå vad jag älskade henne ! men nu så har jag nårra andra hästar som jag älskar lika mycket!
oh. old tråd :P
() Galopperat barbacka över en sommaräng. med sadel ^^
(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger.
() Haft/har en egen häst. medryttarehäst
(x) Longerat en häst.
( ) Ridit western.
( x ) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
(/) Sovit i ett stall. inte i själva stallet, men tält vid stallet :P
(/) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Petra o Escobar, men jag var rätt liten. Jag älskade dom inte så otroligt mkt, men escobar minns jag, men inte Petra eftersom hon avlivades typ bara ett litet tag efetr jag börjat rida.
() Badat med en häst.
(X) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Monessa då <3 xD
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Självklart. Underbart <3
(x) Hoppat över 80cm. » Ja men inte högre. Tror jag max hoppat just 80cm.
( ) Ridit en häst in från hagen. » Faktiskt inte, inte in i all fall. :P
(x) Varit på ridläger. » Är på AORK:s ridläger varje år, och har varit på ett par fler än det.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » De e klart! Ett krav för att min vinter ska vara bra :D
(x) Longerat en häst. » Jaa, massa . Tkr det är jättebra när man inte kan/vill rida av någon anledning.
( ) Ridit western. Har ridit i westernsadel, men inte riktigt ridit western, nej.
( ) Ridit islandshäst.
(x) Gått promenader med en häst. » Självklart! Älskar att gå promenader med Runa, gillar överhuvudtaget många alternativa träningsformer istället för ridning. Älskar att promenera med häst <3
(x) Ridit ut ensam. » Ja, även fast jag föredrar att vara 2.
( x) Hjälpt till & rida in en häst. Har ju massa unghästar i stallet, hjälps åt att vänja dom vid sadel/träns o.s.v. Sen håller jag ju på mycket med Winetta.
(x) Duschat en häst. » OM ja har, Runa som lätt blir svettig på vår/sommar behöver ofta duschas.
( x) Sovit i ett stall. Övernattar i stallet ibland, men oftast blir de i klubbrummet och inte i just stallet.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Ja… Väljer att inte förklara.
(x) Badat med en häst. » Ja, flera gånger. Superskönt, men Runa vill oftast bada utan mig.
( ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Klart jag har blivit sparkad o.s.v. men jag ser itne det som så allvarliga sparkar, bett så njaae.
(x) Älskat en häst över allting annat… » Ja…
( ) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Faktiskt inte ännu men på en skogsväg.
(x) Hoppat över 80cm. » Högsta hoppet var för två år sedan med Boyen, ca 110cm. Har inte hoppat aktivt sedan dess.
(x) Ridit en häst in från hagen. » När jag hyrde Boyen för tre somrar sen.
(x) Varit på ridläger. » Ca 5 dagridläger på ridskolan.
( ) Haft/har en egen häst.» Haft möjlighet men blev aldrig av
( ) Galopperat över ett snöklätt fält. » Nej, inte än
(x) Longerat en häst. » Longerat, tömkört och blivit longerad
( ) Ridit western. Inte än men vill pröva
(x) Ridit islandshäst. » Red Lysingur på en turridning och är nu medryttare på en islandshäst <3 Mysigaste rasen tsm med travare!
(x) Gått promenader med en häst. » Brukade gå promenader med Boyen ibland
(/) Ridit ut ensam. » Halvridit ut själv men aldrig gett mig längre ut
( x) Hjälpt till & rida in en häst. Har ridit in en travhäst själv och hjälpt till med en annan
x) Duschat en häst. » Många gånger… Speciellt efter alla travlöp.
(x) Sovit i ett stall. I klubbhuset/cafeterian många gånger
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Boyen, såld, Standup såld och många andra fina däribland Anzelot <3
( ) Badat med en häst. » Inte än men vill jättegärna!
( ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Har fått en del smällar men inte så allvarligt.
(x) Älskat en häst över allting annat… » Första kärleken Lina, sedan Boyen i 4år, sedan Standup och Great och de andra travpållarna och nu Disa <3
~ MVH Matilda Andersson | www.mphotograph.2u.se ~
( ) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Nej men skulle vilja :)
(x) Hoppat över 80cm. » Högsta är 90 cm. Men en häst som heter Metodik. C-ponny,
(x) Ridit en häst in från hagen. » Japp :) På ett ridläger :)
(x) Varit på ridläger. » Ett 1-veckas-ridläger -05. Härligt!
( ) Haft/har en egen häst. »Nepp men skulle väldigt gärna ha ;)
( ) Galopperat över ett snöklätt fält. » Nej. En av drömmarna ;)
( ) Longerat en häst. » Nope.
( ) Ridit western. » Nej. Men med western sadel har jag ridit ;)
( ) Ridit islandshäst. » Aldrig, tyvärr :/
( ) Gått promenader med en häst. » Neej :(
( ) Ridit ut ensam. » Nepp.
( ) Hjälpt till & rida in en häst. » Nej, är inte riktigt mogen.
( ) Duschat en häst. » Nej.
( ) Sovit i ett stall. » Nää :(
( ) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Nej och jag hoppas det aldrig händer!
(x) Badat med en häst. » Japp. Men jag badade inte ;)
( x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. » Japp. Ramlade av en häst fastnade i stigbygeln blev släpad efter honom. Han bockade sparkade varav 2 sparkar träffade mej :/(x) Älskat en häst över allting annat… » Ja <3

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Självklart :D
(x) Hoppat över 80cm. » Har hoppat ca. 1.30 på min ponny jag hade :) men inte mycket mer än 80-90 på Orion:P
(x) Ridit en häst in från hagen. » Jajjemensan.
(x) Varit på ridläger. » Tre gånger om jag inte minns fel:)
(x) Haft/har en egen häst. » Har min Orion, han är min andra häst.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Jaa. Myys :)
(x) Longerat en häst. » Många gånger, även voltige:)
(x) Ridit western. » Rider western på min polle.
(x) Ridit islandshäst. » En kompis till mig hade en islandshäst som jag red ganska många gånger. Och så har jag varit på turridning med isisar en gång.
(x) Gått promenader med en häst. » Massvis med gånger !
(x) Ridit ut ensam. » Ja-aa
(x) Hjälpt till & rida in en häst. » En shettis för ganska länge sen, och några travare :)
(x) Sovit i ett stall. » 2-3 ggr :)
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Min foderponny jag hade , Cachette <3
(x) Badat med en häst. » Jaa, många gånger :D Helt underbart och jätteroligt :)
(x) Älskat en häst över allting annat… » La Petite Cacheé (Cachette) <333 Älskar dig för evigt gumman!
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Absolut, några gånger. Väldigt härligt tycker jag och lite läskigt!
(x) Hoppat över 80cm. » Högsta jag har hoppat är ca 1m. Håller mig helst på ca 80-90cm dock, känns lite säkrare och dessutom rider jag inte för tränare så vill inte oroa mig för att göra fel heller.
( ) Ridit en häst in från hagen. » .
( ) Varit på ridläger. » Mamma ensamstående med två barn när ja va minder så vi hade inte råd :(
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Gör flera gånger på skolan i vintrarna.
(X) Ridit western.
( ) Ridit islandshäst. » (x) Gått promenader med en häst. » när en häst blev halt i skolan fick vi gå igång när den stått
(x) Ridit ut ensam. » Gjort väldigt ofta.
(x) Duschat en häst. » travhästar blir väldigt svättiga av snabb jobben :) (X) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Min älskade triton, fast han är inte död, jag förlorade han för att han ägs av min gammla skola och dom inte vill sälja honom (x) Badat med en häst. » Ja, ett ganska kallt dopp med en travare som hette Tomas Palema en vår sommar dag i mitten av maj! Brr.
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Sparkad på skolan nära knät av en stor bastant nordsvensk med dasslock till fötter, kunde inte gå på ett par dagar. pluss att jag blev illa tramped på sommat praktiken förra sommaren, när praktiserade/jobbade i Olle Goops stall. hamna på kryckor i 4 dagar, pga att ja fick halta från 05.20 till 14,00 på dagen, fick inte låna ett gammalt trasigt häst bandage men jaf kunde få köpa det för 50 kr. Så isället för det hammnade jg på kryckor.
(x) Älskat en häst över allting annat… » Gör just nu och kommer alltid att göra, min älskade "lilla" Triton. Min första stora kärlek till en valack som heter Triton. Är en torihäst på ca 173 och bred som ett hus. Underbar att rida, mycket känslig när man kommer åt rätt. Extremt bak skygg om man sitter på honom, får inte ha någon vick bak på ryggen.. Men otroligt mysig.
( ) Galopperat barbacka över en sommaräng. (x) Hoppat över 80cm. (x) Ridit en häst in från hagen.
( ) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
(x) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. (x) Gått promenader med en häst.
(x) Ridit ut ensam.
( ) Hjälpt till & rida in en häst
(x) Duschat en häst. ( ) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.

( x ) Galopperat barbacka över en sommaräng. Det är nog bland de härligaste som finns!
(x) Hoppat över 80cm. » Högsta är 90 cm.
(x) Ridit en häst in från hagen. » måånga gånger (x) Varit på ridläger. » ja en vecka, dag ridläger. ska på westernläger om två veckor:D
( x ) Haft/har en egen häst. » Har två stycken ( x ) Galopperat över ett snöklätt fält. ( x ) Longerat en häst. ( x ) Ridit western. Rider i en westerngrupp på ridskola ( x ) Ridit islandshäst. 3 gånger. Vill ha en! ( x ) Gått promenader med en häst. ( x ) Ridit ut ensam. Rider mestadels ensam tyvärr..
( ) Hjälpt till & rida in en häst. nej men har fått erbjudande om att göra de men tiden räckte inte till. ( x ) Duschat en häst.
( ) Sovit i ett stall.
( x ) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » ja, världens personligaste lilla russkille
( ) Badat med en häst. Har försökt men mina hästar gillar inte vatten..:D ( x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. » Blev sparkad av min häst, fast de va nog inte meningen att den sparken skulle träffa mej,hon glädje sparkade och jag råkade stå ivägen. fick en lårkaka precis över knäet. är så glad att hon inte träffade käet, då hade de nog blive mos av de.. (x) Älskat en häst över allting annat… Ja
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. Åh ja mga ggr allra helst m min skötarhäst Linita som jag var skötare på 90-talet
(x) Hoppat över 80cm.
(x) Ridit en häst in från hagen. ja i bara grimma o grimskaft också, idiotiskt!
(x) Varit på ridläger.
( x ) Haft/har en egen häst.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. Ja ngn gång, tyvärr inte ofta vi har sådär mkt snö
(x) Longerat en häst. » Ja både skötarhästar o egna hästar
( ) Ridit western.nopp aldrig
(x) Ridit islandshäst. » ja varit på turridning m mina gamla stallkompisar o det var såå härligt!
(x) Gått promenader med en häst. » Ja m min gamla shettishingst i början av vår tid tillsammans då jag tyckte han var så gammal(var 21år då, blev 37) så vågade jag inte sitta på honom trodde han skulle dö av tyngden…går mkt m mina shettisar nu också
(x) Ridit ut ensam. Gör det alltid nästan…
( x ) Hjälpt till & rida in en häst. nja försökt men gick ej så bra, hon sparkade omkull mig o trampade mig på armen…aldrig igen
(x) Duschat en häst. ja senast i fredags inför premieringen av Kefir
( x ) Sovit i ett stall. Mga mga ggr. i väntan på alla fölningar o bara för att det var kul också! I mitt gamla skötarstall
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Tyvärr 3 ggr har jag förlorat mina egna hästar sen har mga av mina skötarhästar dött pga av åldern. Lika hemskt alla gånger, dock värst m Zaffran o Krabat.
(x) Badat med en häst. Ja senast för ca 1 vecka sen
(x ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. fått hjärnskakning en gång när jag ramlade av, trampad på armen
(x) Älskat en häst över allting annat… Ja alla mina hästar älskar jag men Krabat älskade jag en gång i tiden överallt annat! Innan min man o mina barn fanns såklart!

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng,Så klart jag har med min gammel ponny;)
(x) Hoppat över 80cm. » .Högsta jag hoppat är 115
(x) Ridit en häst in från hagen. » Gör alltid det ifrån betet!
(x) Varit på ridläger. » Japp!RideCamp 2007 .^^
(x) Haft/har en egen häst. 3 st är mina!
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Gör det som styrketräning på vintern!
(x) Longerat en häst. »Arå!
(x) Ridit western. Tävlar i det!
( ) Ridit islandshäst. » Nepp :(
(x) Gått promenader med en häst. » Arå , hade en skadad häst som vi bara fick gå med i början!
(x) Ridit ut ensam. Gör alltid det ..
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Jorå!
(x) Duschat en häst. » Gör det varranan vekcka
(x) Sovit i ett stall. när en av våra ston skulle föla
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Min gamla shettis Millan.
(x) Badat med en häst. Ja :D Skit kul
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Skulle spreja på flugsprej på min kompis häst som är rädd för den och han sparkade mig;)
(x) Älskat en häst över allting annat… » Min gamla ponny på 22 år älskar jag över hela mitt hjärta!! <3<3<3

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. -> javist 
(x) Hoppat över 80cm. -> det har jag också 
(x) Ridit en häst in från hagen. -> mmmm vist men nu har jag stall och hage väldigt nära
(x) Varit på ridläger. -> det var ett tag sen nu 
( x) Haft/har en egen häst. -> några har det blivit, just nu fyra en för mycket minst, borde nog sälja en till 
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. -> ofta när jag bodde i Jämtland, ni i Göteborg så är det ont om snö 
(x) Logerat en häst. -> det hör ju till om man har häst.
(x) Ridit western. -> Ja, för Staffan Jungberg
(x) Ridit islandshäst. -> en gång det var en kompis som skulle köpa och jag var med och provred och gav råd (tyvärr köpte hon ändå och fick avliva ett år senare efter mycket höga veterinärkostnader)
(x) Gått promenader med en häst. -> Händer ganska ofta. 
(x) Ridit ut ensam. -> det är bara jag i stallet så vad gör man?
( x) Hjälpt till & rida in en häst. -> det och ridigt in några själv, just nu är det Ametist
(x) Duschat en häst. -> Tigrar blir också smutsiga och till utställning har det till att tvätta hästen 
( x) Sovit i ett stall. -> ja, när lady fick tvilingar, så sov jag i tre dygn men dom dog tyvärr ändå
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. -> det är det jobbigaste med att älska
(x) Badat med en häst. -> ja också uppe i jämtland här har vi ingen bad plats.
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. -> många gånger, senast för 27 dagar sen, det kostade honom hans juveler.
( ) Älskat en häst över allting annat… -> Jag älskar alla mina hästar väldigt, väldigt mycket men mina barn och min man kommer före 

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Självklart ;D
(x) Hoppat över 80cm. » Haha, många gånger!
(x) Ridit en häst in från hagen. » Japps, ofta!
(x) Varit på ridläger. » Jodå, sometimes! Ska på träningsläger (dagridläger), hopp och dressyr i augusti!
( ) Haft/har en egen häst. » Nej tyvärr. Men skulle gärna vilja..
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Tjohoo :)
(x) Longerat en häst. Japps, både utan ryttare på och med!
(x) Ridit western. En gång, i pausen på våran avslutning på ridskolan, såå häftigt!
(x) Ridit islandshäst. Min kompis hade en islandshäst som jag ofta red, sen har jag även ridit isis efter det!
(x) Gått promenader med en häst. Yes när Syrac´s hovar inte var dom bästa..
(x) Ridit ut ensam. Mmm, senast idag på Pysan <33
(/) Hjälpt till & rida in en häst. Öhm typ x'D
(x) Duschat en häst. Haha, såklart (:
(x) Sovit i ett stall. Mhm, eller på höloftet :D Snacka om skoj asså <3
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Tyvärr så har jag det, förlorat två.. Först en som blev avlivad på ridskolan, och sen en som skulle bli "stand in" som sen inte passade på ridskolan men som var underbarast. Men henne avlivade dom iaf inte.
(x) Badat med en häst. JAPP :D Fast lite kallt xP
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Inte jätte-illa men blev biten av en shettis i armen x'D Han va så jefla sööt (:
(x) Älskat en häst över allting annat… HAHA, vilken fråga.. Såklart <3333
(/) Galopperat barbacka över en sommaräng. » JA :D på russ! dock inte barbacka :P
(/) Hoppat över 80cm. » Nja, prick 80cm.
**(x) Varit på ridläger. » Grällsta, Ulvvad, Skogslotten x4 och Karlshem x3.
( ) Haft/har en egen häst.»
**( ) Galopperat över ett snöklätt fält. »
**(x) Longerat en häst. » ja.
(x) Ridit western. mhh, en gång (två pass) på
**( ) Ridit islandshäst.
****( ) Gått promenader med en häst.
**( ) Ridit ut ensam. » nä, ska man inte göra!
**( ) Hjälpt till & rida in en häst.
****( ) Duschat en häst.
*(x) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » flera gånger!
(x) Badat med en häst. » cruella 2 gånger och zwarta 1 gång :)*( ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst.
**(x) Älskat en häst över allting annat…
(/) Galopperat barbacka över en sommaräng.
() Hoppat över 80cm.
() Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
(x) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(/) Hjälpt till & rida in en häst.
(x) Duschat en häst.
() Sovit i ett stall.
() Badat med en häst.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
(/) Galopperat barbacka över en sommaräng.
() Hoppat över 80cm.
() Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
(x) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(/) Hjälpt till & rida in en häst.
(x) Duschat en häst.
() Sovit i ett stall.
() Badat med en häst.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
( ) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
( ) Ridit western.
( ) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
( ) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.
**

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Massor av gånger :) (x) Hoppat över 80cm. » Jadå .
(x) Ridit en häst in från hagen. » Massor av gånger xD (x) Varit på ridläger. » Två :) grytåsa och Vinslöv <3 (x) Haft/har en egen häst. har egen :) Ina <3
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Japps :)
(x) Longerat en häst. »Jadå, men gör det inte med min egen,
(x) Ridit western. både i kanada och italien.
(x) Ridit islandshäst. »Maaaaassor av gånger mina föreldrar äälskar isisar, jag med :) (x) Gått promenader med en häst. »Går ofta promenader men Ina (x) Ridit ut ensam. »Nästan alltid. :)
(x) Hjälpt till & rida in en häst. japps :)
(x) Duschat en häst. »Hahahha jaa :).
(x) Sovit i ett stall. Jaaa <3 myysigt
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. »Jaa :'( mio min mio <3
(x) Badat med en häst. » jaaa <3 Älskaaar :) vi stallet jag red innan hade vi 10 min rid väg till havet (x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst Biten i läppen och kinden inte så allvarligt. och blivigt sparkad av en annan häst när jag red x) så jag bröt benet. :/
(x) Älskat en häst över allting annat… » Fornarina <3 Marster <3 Lilion <3

aaarg min dataor är jätte konstig allt bara blir ihopa x/
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. Många gånger!
(x) Hoppat över 80cm. Japp.
(x) Ridit en häst in från hagen. Måånga gånger.
(x) Varit på ridläger. Ett dagridläger när jag var liten.
(x) Haft/har en egen häst. Några styckna.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. Ja, men det är kallt!
(x) Longerat en häst. Bra kompliment till ridningen.
(x) Ridit western. Provat på.
(x) Ridit islandshäst. Måånga.
(x) Gått promenader med en häst. Speciellt unghästar, bra träning.
(x) Ridit ut ensam. japp.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Ganska många.
(x) Duschat en häst. Japp.
(x) Sovit i ett stall. Japp, har haft sovaöver-kalas.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Ja, tyvärr.
(x) Badat med en häst. Jo.
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Mmmm, går just nu med gipsad arm… *suck*
(x) Älskat en häst över allting annat… Såklart!!
Full Pott!
Gammal tråd xD Men eftersom tiderna har förändrats så kan jag göra om den ;D
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Japp, har en vid sjön. Mkt bocksprång lr hur Alida xD
(x) Hoppat över 80cm. » Högsta jag har hoppat är ca 1m-1.20m. Håller mig helst på ca 60-70cm, känns lite säkrare eftersom det är med Calle jag bara hoppat 90 cm med och Windy Jag har hoppat 1m-1.20m med
(x) Ridit en häst in från hagen. » Från Järnforsen, jorde man det ofta. Sedan nu i rödmossa. Rätt stor hage xD
( ) Varit på ridläger. » nej, har inte råd. Men jag vill.
( x ) Haft/har en egen häst. Vi delade på en fjording när jag var mindre. Viktor. Dock är han såld, men jag vet inte vart han står.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Gör det ibland när jag är med Anna. Får testa på vprt fält där hemma med ;D
( x ) Ridit western. På en liten shettis ;D
(x) Ridit islandshäst. » I sommras faktisk. Men vi fick bara tölta och skritta. Jag red med 2 vuxna nybörjare -.-
(x) Gått promenader med en häst. » När Bambina va sjuk, sa veterinären att det skulle hjälpa lite.
(x) Ridit ut ensam. » Gjort det lite, dock korta turer.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. En shettis. Lilla daisy ;D
(x) Duschat en häst. » Calle gillar att rulla sig ;D
( ) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Min älskade Bambina, Calles Kompis och Clintons vän. R.I.P <3 1981-2006(x) Badat med en häst. » Ja, med Calle ett antal ggr. tar ett tagmen när man väl kommer i HAHHA.
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Japp, även blivit stångad av shettisen Lisa. Knasig ponny.
(x) Älskat en häst över allting annat… Jag älskade Bambina över allt annat. jag miste min bästa vän. Men tanken på att hon skulle vara stolt över mig. är en drivande tanke. Saknar dig som fan Älskling <3<3
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. »Faktiskt inte barbacka, men med sadel och Fjodor bockade som en idiot så de blev bara en gång och aldrig mer :P JOO Med Vembi har jag galopperat barbacka över en liiiten sommaräng så de gills nog ;)
(x) Hoppat över 80cm. » 110cm på träning med Fjodor, dock utan riktig tränare men för kompis. Hoppade ett par gånger och de gick finfint :) På ridskolan fick vi aldrig hoppa mer än 60-70 för de i gruppen var så rädda *suck*
(x) Ridit en häst in från hagen. »Massor av gånger
(x) Varit på ridläger. » Japp, ett övernattningsläger och ett dagsläger men de är länge sedan nu
(x ) Haft/har en egen häst. Fjodor var min ögonsten i 4½ år :)
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Japp ändå gängen Fjodor inte orkade bocka var i djupsnö ^^
(x) Longerat en häst. » Både longerat en häst, en häst med ryttare och själv blivit longerad. Många gånger ;)
(x ) Ridit western. Japp, även gått kurs för Mia Ekström (tror efternamnet är rätt)
(x) Ridit islandshäst. » Fick en dagstur på islandshäst när jag fyllde 16 tror jag de var. Sen har jag ridit min kompis lånehäst Stjerna i våras också :)
(x) Gått promenader med en häst. » Har gått massor med promenader både med gamla hästar och föl som ska lära sig att gå (vilket inte var någon större hit)
(x) Ridit ut ensam. » Gjorde det väldigt ofta med min häst.
(x) Duschat en häst. » Skimlar blir såååå smutsiga. SANT! Även Fjodringar ;)
( x) Sovit i ett stall. Har sovit i mitt stall några gånger fast i sadelkammaren då. Har även försökt sova på ett höloft men de avr massor av mygg och kallt mitt i sommaren.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Japp, min Fjodor råkade ut för en olycka i hagen, skar upp båda böjsenorna i ena bakbenet och skadade skelettet lite så de var lika bra att avliva honom. Fjodor 1988-2005
Mique 1973-2004 Fjodors stallkompis fick avlivas ett år innan Fjodor dog. pga av ålder.
(x) Badat med en häst. » Ja, ett ganska kallt dopp med Windy en sommar! Brr.
( x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. har blivit biten, sparkad, avkastad, ridit omkull, omkullsprungen, inträngd, omkull knuffad ja jag har också skenat med en vagn och ramlat av baklänges ur den.**
(x) Älskat en häst över allting annat…** » Ja jag älskade Fjodor över allt annat :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
****(x) Hoppat över 80cm.
****(x) Ridit en häst in från hagen.
****(x) Varit på ridläger.
**(x) Haft/har en egen häst.
(x) Longerat en häst.
(x) Ridit western.
**(x) Ridit islandshäst.
****(x) Gått promenader med en häst.
**(x) Ridit ut ensam.
(/) Hjälpt till & rida in en häst. -- Omskola räknas det?;)
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall.
(/ ) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. -- Ingen som försvunnit till de oändliga ängarna, men blivit ifrån tagen, som fortfarande lever. :)
( ) Badat med en häst.
(x) Hoppat över 80cm. » Har hoppat 85 cm, hehe…men fick clear roundrosett på 80 cm!
( ) Varit på ridläger. » Är nog den enda som aldrig har varit det…
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Kanske inte direkt ett fält, men tycker att det räknas som det =)
( ) Ridit western.
( ) Ridit islandshäst.
(x) Gått promenader med en häst. » En häst hade blivit halt och för att sedan sätta igång den gick jag promenad med den. Kul när hon stegrade när det kom en bil =P
( ) Ridit ut ensam. ( ) Hjälpt till & rida in en häst.
(x) Duschat en häst. Min sköthäst (skimmel) tyckte det var väldigt kul att rulla sig i lerpölen =) ( ) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Har förlorat två hästar; en skimmel avlivades pga cancer och min andra såldes.
( ) Badat med en häst.
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Blev sparkad, men det var mitt eget fel eftersom jag gick bakom den…
(x) Älskat en häst över allting annat… Självklart, det gör man ofta! =D

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. Total lycka!
(x) Hoppat över 80cm. Japp! Mitt monster och jag har hoppat 160 ut i kombination, bana på 140. Dock händer alltid något när det är dags att tävla, så vi har bara startat 110. :S
(x) Varit på ridläger. Dock endast som instruktör…
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. Händer dock inte allt för ofta här i söder…
(x) Longerat en häst. Det har väl hänt.. ;) Linförare i voltige faktiskt. Det med.
(x) Ridit western. Av misstag hamnade jag på provridning för en annan tjej på den stackars hästen. Han förstod inte mina kommandon och jag såg inte tjusningen i sporten. ;)
() Ridit islandshäst. Har inte sett tjusningen med det heller. Transportmedel? ;)
(x) Gått promenader med en häst. Det har väl hänt det med… För att inte tala om alla timmar man traskat runt med sjuka hästar!
(x) Ridit ut ensam. Ja, varje dag nästan. När inte Jenny räddar mig från tristess!
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Utbildat och tränat hästar förut, INNAN ryggskadan…
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall. Visst är alla vakande nätter underbara… :S
(x) Badat med en häst.
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Jo, och det kommer jag att leva med i resten av mitt liv… Ser fortfarande olyckan framför mig när jag blundar!
(x) Älskat en häst över allting annat… Hästarna betyder, så är det bara…
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » I gång, helt underbart :)
( ) Hoppat över 80cm. » Har hoppat 70 som högst
(x) Ridit en häst in från hagen. » Rider in hästarna från hagen på ridlägern.
(x) Varit på ridläger. » 3 ridläger :)
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Japp, flera gånger :)
(x) Longerat en häst. » Japp :)
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. » Skrittat och travat :)
(x) Gått promenader med en häst. » Har promenerat mkt med halta ridskolehästar.
(x) Ridit ut ensam. » Ja, gör det ibland
(x) Duschat en häst. » Ohja! lizzys vita päls skiftar i gult ibland
(x) Sovit i ett stall. Flera gånger :)
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Min fina älskade Brownie…
(x) Badat med en häst. » Japp, med Lizzy :) typ det roligaste jag gjort på hela sommaren :)
(x) Älskat en häst över allting annat… » Kommer alltid att göra… kan inte tänka mig ett liv utan Lizzy och CLapton
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Ja en gång när jag var 10 och red en welsh mountain på 110 :)
(x) Hoppat över 80cm. » Tuuuuusen gånger!
(x) Ridit en häst in från hagen. » På ridlägerna gör man det och sen gjorde jag det med förr förra medryttarhästen.
(x) Varit på ridläger. » Tvår gånger,har lärt mig mycket på bägge!
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Gör det hela tiden på vintrarna.
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. » Mina kompisar i dalarna har islandshäst så jag är uppe och rider den ibland,men sen har jag ridit på turridning också och ska kanske börja rida vår kompis häst (x) Gått promenader med en häst. » Min första sköthäst gick jag mycket promenader med
(x) Hjälpt till & rida in en häst.Lite på ridlägret behövde dom hjälp med en häst.
(x) Duschat en häst. » Flera gånger (x) Sovit i ett stall. På gamla ridskolans övernattningsnatt
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » En sköthäst jag har haft :( (x) Badat med en häst. » På ridlägret (x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst.När jag blev avbockad av en b-ponny och marken var frusen!
(x) Älskat en häst över allting annat… » Jag verkligen älskade en medryttarhäst jag hade som heter Cruella
Josefin

Lägger också in en ;)
( ) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Faktiskt bara med sadel
(x) Hoppat över 80cm. » 1,20 högst tror jag att det var.
(x) Ridit en häst in från hagen. » På Fenix Park (ridläger) som jag var på vid 10-årsåldern gjorde vi det ganska ofta.
(x) Varit på ridläger. » Jajamän, Fenix Park två år i rad, stuteri MW tre år :)
(x) Haft/har en egen häst. » Min familj har haft häst sen några år innan jag föddes
( ) Galopperat över ett snöklätt fält. » Det har inte blivit så :P
(x) Longerat en häst. » Longerat själv ngr ggr (men är inte så bra på det), och blivit longerad många ggr.
(/) Ridit western. » Mja, inte western riktigt, men med westernsadel och träns.
(x) Ridit islandshäst. » Många ggr på min fasters och kusins hästar.
(x) Gått promenader med en häst. » Jadå, det är så mysigt.
( ) Ridit ut ensam. » Har alltid med mig någon.
( ) Hjälpt till & rida in en häst. » Nepp, fast jag kanske ska hjälpa till lite snart :)
(x) Duschat en häst. » Åh ja.. Inget vet så mycket om leriga hästar som jag ^^
(x) Sovit i ett stall. » Sov på höloftet
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Ja.. Mandrake (†), Carioca (†), Eder (pensionerad och flyttat), Teddy (flyttat), Bongo (flyttat).. Älskade dem väldigt mycket.
(x) Badat med en häst. » Typ två ggr, tycker att det är lite jobbigt när man rider hästar som inte är sådär jätteförtjusta i vatten :P
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. » Fick blåtira och hjärnskakning av min kära Bongo.
(x) Älskat en häst över allting annat… » Black Ingvar, Mandrake!
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Hahahaha, ja, hur mysigt som helst:)
(x) Hoppat över 80cm. Jopp, en meter :)
(x) Ridit en häst in från hagen. Både på ridläger och hemma
(x) Varit på ridläger. Två ggr :)
(x) Haft/har en egen häst. Jopp, har en liten älskling :D
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. Hahahaha, ja :)
(x) Longerat en häst. Nån gång i veckan, antingen min egen eller nån av dom andra hästarna i stallet :)
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. Massa ggr, hyrde två islandshästar ett tag så det blev en del islandshäst då :)
(x) Gått promenader med en häst. Varje dag då jag inte rider eller kör så att han får komma och se världen utanför lite också :)
(x) Ridit ut ensam. Gör väldigt ofta.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Jopp, men han var inkörd vilket gjorde det lite enklare :)
(x) Duschat en häst. Väldigt ofta
( ) Sovit i ett stall.
( ) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Lyckligtvis inte, peppar peppar ta i trä
(x) Badat med en häst. Badat och badat, vart i och plaskat :)
(x) Älskat en häst över allting annat… Jag vet inte vad jag skulle gjort utan min älskade älskling! <3

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. »
Nej, men på hösten
(x) Hoppat över 80cm. »
Ja, jag har hoppat 110
(x) Ridit en häst in från hagen. »
Ja, Snörpa går så långt bort så första sommaren red jag alltid in till stallet, men i år har jag cyklat med henne istället
(x) Varit på ridläger. »
Njä, inget riktigt läger, bara hos en granne i 2 dagar, det var med övernattning
**( ) Haft/har en egen häst.
**Nej, har två medryttarhästar, är väldigt nöjd med det
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. »
Japp
(x) Longerat en häst. »
Japp. Föredrar dubbellongering/tömkörning
**( / ) Ridit western.
**Har ridit westernhäst på westernvis på turridning både i sverige och utomlands, men aldrig annars
(x) Ridit islandshäst. »
Ja, har varit på turridning 2 gånger och så har jag ridit en grannes raggsockor ett par gånger
(x) Gått promenader med en häst. »
Mjo, ute och gått lite med unghästarna där Kreles bor, och promenerat med Kreles bort till div vatten så han ska få bada
(x) Ridit ut ensam. »
Det gör jag jämt
**( /) Hjälpt till & rida in en häst.
**Var den första vuxna som satt på en av hästarna i Snörpas stall. Har hjälp till med annat inridningsarbete i Kreles stall också
(x) Duschat en häst. »
Ja
**( ) Sovit i ett stall.
**Nej
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. »
Ja, Charm - 1975-2001
(x) Badat med en häst. »
Ja, Kreles älskar att bada!
**( / ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst.
**Nej inte allvarligt.
(x) Älskat en häst över allting annat… »
Ja, Snörpa och jag hör i hop!

(x) Hoppat över 80cm. » Högsta jag har hoppat är 95 med min kompis häst.
(/) Ridit en häst in från hagen. » Kommer göra det i sommar på ridlägret.
(x) Varit på ridläger. » Två dagridläger och ett sovaöver ridläger.
() Galopperat över ett snöklätt fält. » Har inte haft tillgång till det.. ( ) Longerat en häst. » Vet inte hur man gör x)
( ) Ridit western.
() Ridit islandshäst. »
(x) Gått promenader med en häst. » När jag gick ut i skogen med Lord-River.
(x) Ridit ut ensam. » Gjorde det en gång.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Håller på med Lord-River, Tyra, och Jazmine nu.
(x) Duschat en häst. » Strumpor och tecken blir skitiga.. ( ) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Får aldrig träffa hästen Lacy mer… snart inte Alecsina heller.
(x) Badat med en häst. » Ja, med Lacy.
(x) Älskat en häst över allting annat… » Älskar Lord-river..

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. »Det gjorde vi jämt.. nu för tiden har ja blivit så fjollig för gropar osv så jag håller mig på vägen.
(x) Hoppat över 80cm. » 130 cm
(x) Ridit en häst in från hagen. » Red alltid oddny in från hagen.
(x) Varit på ridläger. » KARLSHEM flera år i rad som yngre :)
(x) Haft/har en egen häst. Lilla Juni.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » japp
(x) Longerat en häst. » såklart.
( ) Ridit western. nope, men har ridit i westernsadel på min första medryttarhäst.. tycker d av skitläskit, kändes som om man skulle ramla över huvet på han i galoppen =S tror inte den satt så bra.
(x) Ridit islandshäst. » jo
(x) Gått promenader med en häst. » när dom är halta eller har vila blir det en del promenader.
(x) Ridit ut ensam. » ja annars skulle ja nog aldrig komma ut.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Min förra och den jag har nu ska ju ridas in till nästa höst.
(x) Duschat en häst. » efter varje tävlingsdag.
(x) Sovit i ett stall. Vi sov mycket i stallet när vi va mindre.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Min älskade Oddny.. Hon är ju inte död men ändå så långt bort från mig man kan komma… =(
(x) Badat med en häst. » japp brukar vi göra varje sommar..
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Blivit både sparkad och biten men tror det värsta va när ja va så dum å vägra släppa grimskaftet på en häst som drog så ja släpades efter honom en bra bit och skrapade upp både knän och armar.
(x) Älskat en häst över allting annat… » ODDNY <3
//Mickan
jag har ett kryss på varje.
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Ja , och åh det är så underbart !
(x) Hoppat över 80cm. » Japp :) Vunnit 80 hoppning mååånga gånger också x') Tävlade 80 första gången när jag var 9år
(x) Ridit en häst in från hagen. » Självklart , jobbigt med de hagar som är långt bort * pust * där får de snälla hästarna stå som man kan rida barbacka in.
(x) Varit på ridläger. » När jag var mindre ,träningsläger och vanliga
( x) Haft/har en egen häst. Jajjamään
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Jadå , ramllat av i snödrivorna också
(x) Longerat en häst. » med och utan ryttare.
( x) Ridit western. inte mycket men red lite i USA och på en vänninas varmblod
(x) Ridit islandshäst. » Dum som man är tjuvred man tillsammans med en kompis på några islandshästar som gick i en hage.oinridna desutom * skämms *
(x) Gått promenader med en häst. » ja , tycker det är ganska mysigt . Och många gånger med hästar som haft problem med benen , kolik eller med föl.
(x) Ridit ut ensam. » Många gånger
( x) Hjälpt till & rida in en häst. red in en ponny tillsammans med min mamma när jag var 13 annars har jag ridit in hästarna själv.
(x) Duschat en häst. » Oh ja
( x) Sovit i ett stall. när jag var yngre många gånger men även nu tillsammas med stallflickorna , kan vara riktigt kul !
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Ja ,saknar speccielt mina tre hästar som fick ta livet till när lilla stallet brann ner , vila i frid .
(x) Badat med en häst. »Bor vid en sjö så många gånger.
( x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. har en bitskada efter en häst i benet som aldrig läker.
(x) Älskat en häst över allting annat… » Själklart
(x) Hoppat över 80cm. 125 med fjording.
(x) Varit på ridläger. 10 dagars för många år sen
(X) Haft/har en egen häst. Haft 5 egna.
( x) Galopperat över ett snöklätt fält.
(x) Longerat en häst.
(X) Ridit western. Bara nybörjarwestern.
( x) Ridit islandshäst.
(x) Gått promenader med en häst. japp det gör jag rätt ofta
(x) Ridit ut ensam.
( x ) Hjälpt till & rida in en häst. och körtin ca 10st ridit in 5 körtin
(x) Duschat en häst.
( x) Sovit i ett stall. vaktat över ston som ska föla
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Min 1 skötshettis honom saknar jag ännu det busföet Zephyr
(x) Badat med en häst.
(X) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Bara biten i rumpan när jag jobbade på ridskolan kratsa hoven å ett fint bett fick hon in
(x) Älskat en häst över allting annat Ja när jag var yngre så var hästar mitt allt, nu är det familjen som står närmast men kan inte leva utan mina hästar

(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
(x) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.
(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
(x ) Ridit western.
( x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.

(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger. -Flere gånger.
(x) Haft/har en egen häst. -Har 4st egna hästar.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. -Självklart (",)
(x) Longerat en häst. -Många gånger.
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. -Har egen.
(x) Gått promenader med en häst. Gjorde det innan Dennis var inriden.
(x) Ridit ut ensam. -Blir oftast att göra det =/
(x) Hjälpt till & rida in en häst. -Har ridit in Dennis själv.
(x) Duschat en häst. -Många gånger medans jag hll på med trav…
(x) Sovit i ett stall. Då man väntat ut ett sto som skall föla. Hänt många gånger.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. -JA…
(x) Badat med en häst. -Mina hästar älskar att bada (",)
(x ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. -Dennis har sparkat mig riktigt ordentligt i ansiktet… Har även fått hål bitet ovanför ena bröstet och så har man väl fått ett o. annat nafs i baken vid uppsittning (",)
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Aa, varje sommar :D
(x) Hoppat över 80cm. » Faktiskt har jag hoppat 80cm som högst, med B-ponnyn jag red in i somras.
(x) Ridit en häst in från hagen. » Jadå, varje gång jag tar in hästarna från betet.
(x) Varit på ridläger. » Två dagridläger på islandshäst.
( ) Haft/har en egen häst. Nej, men jag vill :)
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Japp, typ varje ridlektion :)
(x) Longerat en häst. » Varje vecka longerar jag dels häst och häst och ryttare :)
( ) Ridit western. Nae. Men vill prova :)
(x) Ridit islandshäst. » Ja, rider varje vecka, min medryttarhäst är islandshäst :)
(x) Gått promenader med en häst. » Ja, när mina sköthästar inte var inridna gick jag mkt :)
(x) Ridit ut ensam. » Gör bara det, har ingen att rida med.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Ja, har ridit in en B-ponny helt själv…
(x) Duschat en häst. » Ja, varje gång jag har kört på sommaren.
(x) Sovit i ett stall. Japp. I somras sov jag i stallet 2 ggr.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Ja, Glottí blev avlivad p.g.a. spatt i mitten av december :/
( ) Badat med en häst. » Nej, alla hästar jag rider är antingen inte badsugna eller livrädda för minsta vattenpöl :)
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Fått liten ryggskada för livet, brutit axeln samt en och en annan spark på benen :)
(x) Älskat en häst över allting annat… » Jaadå, Klasse är mitt liv <3
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Absolut, det gör jag o Mysla när vi leder in sommaren:)
(x) Hoppat över 80cm. » Hoppträning på Ponnyn Vera : (x) Ridit en häst in från hagen. » På Nalle gjorde jag alltid det, slutade med lite blåmärken:P (x) Varit på ridläger. » Två dagridläger när jag var liten.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Himla mysigt
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. » Min halvfoderhäst är en isis :) det är väldigt mycisgt med tölt sla jag säga"!:)
(x) Gått promenader med en häst. » När mysla är halt gåer vi promenader (x) Ridit ut ensam. » Gör väldigt ofta.
(x) Duschat en häst. » Oja.. shettisar är ju busiga .hm:)
( ) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Oja.. Mirre. (x) Badat med en häst. » Ja, elr ja vi gick i en bit med mysla:) (x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Hm flera gånger:P
(x) Älskat en häst över allting annat… » Oja! Mysla emir ni betyder fett mycket just nu <3

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Jaah, och ramlade av x)
(x) Hoppat över 80cm. » Jaah, de har jag ;D
(x) Ridit en häst in från hagen. » Japp (:
(x) Varit på ridläger. » Japp, tinkerridläger :D Gör jag gärna om!
(x) Haft/har en egen häst. » Jaah, i snart 2 år (:
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Japp ;D !
(x) Longerat en häst. » Japp (:
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. » Jaah, turridning i 3 timmar. Gör jag gääääärna om igen ! :D
(x) Gått promenader med en häst. » Japp, när Vickan varit halt ;/
(x) Ridit ut ensam. » Many times ;D
(x) Duschat en häst. » Jaah, de är häärligt med rena hästar x)
(x) Sovit i ett stall. » Inte än, men ska bli :D
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Hmm vet inte riktigt, tror inte de .
(x) Badat med en häst. » Ja, och de är de bästa som finns :D
(x) Älskat en häst över allting annat… » Jaah, min ponny, hon har lärt mig så mkt, och hon kommer aldrig få lämna mig (: <3

( ) Galopperat barbacka över en sommaräng. »
( ) Hoppat över 80cm. »
( ) Ridit en häst in från hagen. »
( ) Varit på ridläger. »
( x ) Haft/har en egen häst. jag har haft en hel del hästar.. 6 st faktist.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Några gånger, jag bor ju trotts allt i norrland =)
(x) Ridit western. Japp
(x) Ridit islandshäst. » Har ridit en kompiss isis
(x) Gått promenader med en häst. » Blev mycket promenader med Cleo
() Ridit ut ensam. »
(x) Duschat en häst. » Skimmel?? Har haft två=)
( ) Sovit i ett stall.
() Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. »
() Badat med en häst. »
( x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst.Har ägt en hel del galningar
(x) Älskat en häst över allting annat… » De där är lite konstigt, då jag älskar min sambo över allt annat,å senda hästen hihi

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. Med min älskade April <3
() Hoppat över 80cm. »
(x) Ridit en häst in från hagen. »Japp, många gånger ;)
(x) Varit på ridläger. » Japp, en gång.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Med vinterhästen Nicke <3
(x) Longerat en häst. » April.
( x) Ridit western. Räknas det med westernsadel? :S
(x) Ridit islandshäst. »
(x) Duschat en häst. »
( ) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Min älskade, älsakde Tango.
(x) Badat med en häst. » Med April i en äcklig sjö ;)
( ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. (x) Älskat en häst över allting annat… » Har alltdid älskat April väldigt mycket ;)
( ) Galopperat barbacka över en sommaräng. » O nej! Och skulle jag galoppera med Banjo över en äng skulle han sticka på två sekunder :P
(x) Hoppat över 80cm. » japps
( ) Ridit en häst in från hagen. » Nej, varför inte leda?
(x) Varit på ridläger. » Japp. Ett läger med Banjo och tre med shettisen Emma
(/) Galopperat över ett snöklätt fält. » Gills en snöbeklädd övervuxen travbana? ;)
(/) Ridit western. ridit med westerngrejer i alla fall.
( ) Ridit islandshäst. »
(x) Gått promenader med en häst. » Otroligt många gånger med Polly!
(x) Ridit ut ensam. » Gjorde det några gånger med Denniz.
(x) Duschat en häst. » Japp
(/) Sovit i ett stall. inte i ett stall, men har sovit på anläggningen vääldigt många gånger.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Ja, Paso :(
(x) Badat med en häst. » Japp, har suttit på Banjo och badat, har även badat med Polly men då satt jag inte på henne.
(/) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Fått en herl del blåmärken av polly men inget värre.
(x) Älskat en häst över allting annat… » O ja! Och hästen älskade mig tillbaka - det var en underbar känsla! <3
( ) Hoppat över 80cm.
(x) Ridit en häst in från hagen. När jag red i en hage ja :P
(x) Varit på ridläger. Ja, två ridläger á 3 dagar.
**(x) Galopperat över ett snöklätt fält.
**(x) Longerat en häst.
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. Ja, måånga ggr! :P Red ju islandshäst i ca 5 år innan jag var tvungen att sluta i somras..
( ) Ridit ut ensam.
( ) Hjälpt till & rida in en häst. Nä, men att skola.
(x) Duschat en häst. Ja, måånga ggr ^^
( ) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. Ja, min älsklingshäst Ronja avled hösten -06 pga kolik :'/
( ) Badat med en häst. Nä, var för dåligt väder när jag tänkte göra det :P
(x) Älskat en häst över allting annat… Ronja <3 (R.I.P)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Japp =)
(x) Hoppat över 80cm. » tränar 90, 1 m
(x) Ridit en häst in från hagen. » Jodå
(x) Varit på ridläger. » Ett när jag var liten
( ) Galopperat över ett snöklätt fält. » de finns inte så mkt fält här uppe =/
(x) Longerat en häst. » Jepp
( ) Ridit western.
( ) Ridit islandshäst. »
(x) Gått promenader med en häst. » När lilla servus var skadad gick vi på promenader, och jag går med monsun ibland också.
(x) Ridit ut ensam. » nästan alltid
(x) Duschat en häst. » självklart
(x ) Sovit i ett stall. japp
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Servus!! RIP
(x) Badat med en häst. » jo =)
(x) Älskat en häst över allting annat… Alltid!

(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
(x ) Ridit western.
( x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du ävlskat otroligt mycket.
(x) Badat med en häst.

(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger. Typ 18 år sedan
( x) Haft/har en egen häst.
(x) Longerat en häst.
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
( ) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.
**
*** Kärleken övervinner allt ***

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. »Hundratals gånger och jag ÄSLKAR det.
(x) Hoppat över 80cm. » massor av gånger, och rekordet på min D-ponny är 1.25 m
**(x) Varit på ridläger. » 3 ST
(X) Haft/har en egen häst. > Har ett Connemara sto :)
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » så länge det finns så så ligger ju fälten öppna xD
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst.
**(x) Gått promenader med en häst.
**(x) Ridit ut ensam. » Gör väldigt ofta.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Det kan man nog säja att jag har gjort..
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. .Fick avliva min B-ponny jag hade för några år sedan.. Raffa R.I.P
**(x) Badat med en häst.
**(/) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. - Haft ont i en arm väldigt länge efter jag blivit av bockad, men den var inte bruten.
(x) Älskat en häst över allting annat… » Äger ju en underbar polle så det är bara att gissa..

(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
(X) Ridit western.
(X) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
(x) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.
(X) Älskat en häst över allting annat…
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

(x) Hoppat över 80cm.
(x) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
( ) Ridit western.
() Ridit islandshäst.
() Gått promenader med en häst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
( ) Sovit i ett stall.
() Badat med en häst.

x) Galopperat barbacka över en sommaräng.
(x) Hoppat över 80cm.
( ) Varit på ridläger.
(x) Longerat en häst.
( ) Ridit western.
( x) Ridit islandshäst.
(x) Ridit ut ensam.
(x) Duschat en häst.
( ) Sovit i ett stall.
(x) Badat med en häst.
( ) Galopperat barbacka över en sommaräng. Nej, skulle vilja XD
(x) Hoppat över 80cm. Japp, till och med 1 meter, med nordis :)
**( ) Ridit en häst in från hagen.
**( ) Varit på ridläger.
(x) Haft/har en egen häst. En, en nordis bruks :)
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. Japp, gör det nästan alltid när det är snö ute ^^
(x) Longerat en häst. Japp, mest lös i en paddock.
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. Japp, min kompis har islänningar :)
(x) Gått promenader med en häst. Japp
(x) Ridit ut ensam. Gör det nästan jämt ^^
**(x) Duschat en häst.
**( ) Sovit i ett stall.
( ) Badat med en häst.
( ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Nej, bara biten, inte så farligt ^^ Och sparkad av en minishettishingst när vi sprang med honom i grimskaft :)
(x) Älskat en häst över allting annat… Alltid! Min nordis kommer alltid att vara bäst! :) (L) *real love*
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Absolut, ca 10 ggr på Taffsnäs ridläger.
( ) Hoppat över 80cm. » Högsta jag hoppat är 55-60cm.
(x) Ridit en häst in från hagen. » På Ridläger många ggr.
(x) Varit på ridläger. » En gång i sommras. Övernattningsläger 8 dagar.
( ) Galopperat över ett snöklätt fält. »
(x) Longerat en häst. » Min kompis kära shettis
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. » Tre ggr, 2 ggr i våras och en gång i sommras
(x) Gått promenader med en häst. » Om det räknas att gå med en häst brevid någon som rider.
(x) Ridit ut ensam. » En gång, slutade illa då hästen skenade hejdlöst hem till stallet :S
(x) Duschat en häst. » Två ggr
( x ) Sovit i ett stall. Räknas stallcafeterian?
(x) Badat med en häst. » Ja i sommras på ridläger.
( ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. (x) Älskat en häst över allting annat… » Ohh ja

Kopiera följande lista och kryssa i det DU har gjort. :) Berätta gärna lite smått om när och hur du gjorde det.
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » jo, några gånger, mest med shettisen Arla och kanske 1 gång med finnhästen Lintu.
(x) Hoppat över 80cm. » Har hoppat 1 m som högst, brukar tävla ca 80 cm.
(x) Ridit en häst in från hagen. » Jo, gjorde det nästan varje gång sommaren 2004 då vi tog in hästarna från stallet :)
(x) Varit på ridläger. » En gång, sommaren 2006 :D
(x) Haft/har en egen häst. Maskerade, en tysk ridponny. Henne fick jag 24.11.2007
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Gör det ganska ofta på vintern
(x) Longerat en häst. » Har gjort det en gång och själv blivit longerad ganska många gånger.
(x) Ridit western. En westernlektion på ridlägret 2006
(x) Ridit islandshäst. » Har ridit 3 islandshästar. 2 st hade vi på foder sommarn 2004
(x) Gått promenader med en häst. » Har gått ganska mycket med Lintu och Arla.
(x) Ridit ut ensam. » Ganska många gånger
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Förra vintern hjälpte jag till med Wihlmer. Var första som satt på honom och skrittade och travade med honom :)
(x) Duschat en häst. » Mååånga gånger
( ) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Ridskolans Hopea-Puhe dog i tarmvred 10.11.2007.
(x) Badat med en häst. » Ja, med Lento :D
(x) Älskat en häst över allting annat… » Älskar Maskerade<33 :D

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Ja! Finns inget som ger en starkare frihetskänsla.
(x) Hoppat över 80cm. » Högsta jag har hoppat är ca 100cm.
(x) Ridit en häst in från hagen. » Handen på hjärtat, ja… I grimma och grimskaft ;)
(x) Varit på ridläger. » Ja, varenda sommar typ.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Ja, det är ju hur mysigt som helst!
(x) Longerat en häst. » Både longerat en häst, en häst med ryttare och blivit longerad.
( ) Ridit western. Har ridit i en westenrsadel, men att jag ridit western kan jag inte påstå.
( ) Ridit islandshäst. »
(x) Ridit ut ensam. » Ja, men önskar att jag hade någon att rida med jämt.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. » Ja, vi red ju in en hel drös med unghästar i förra stallet. Det var mycket lärorikt.
(x) Duschat en häst. » Oooh ja.
(x) Sovit i ett stall. » Ja, eller vi sov i klubbrummet och inte i själva stallet.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Många, tyvärr…
(x) Badat med en häst. » Ja, det är ju en av sommarens allra roligaste aktiviteter! En sommar är inte en sommar om man inte badar med sin pålle!
(x) Älskat en häst över allting annat… » Ja!
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Jajjemen, så pass många gånger att jag inte ens kan räkna upp dom :)
(x) Hoppat över 80cm. » Oh ja, tränade 130 med halvblodet jag hade innan!
(x) Ridit en häst in från hagen. » Japp, hur många gånger som helst :)
(x) Varit på ridläger. » Ett dagridläger som vi vann i stallet, minns dock inget av det ^^
(x) Haft/har en egen häst. Har två stycken egna i dagsläget :)
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Samma här, hur många gånger som helst :)
(x) Longerat en häst. » Börjar bli lite tjatigt, men hur många gånger som helst, longerat vänner på deras hästar och har själv blivit longerad och mina egna hästar longeras med jämna mellanrum, osv :)
(x) Ridit western. Japp, både på stor häst och ponny genom åren som gått!
(x) Ridit islandshäst. » Var medryttare på 3st islandshästar i yngre dar.
(x) Gått promenader med en häst. » Yes, med alla sorters hästar. Problemhästar, unghästar, konvalecenter och hästar som bara behöver en lugn tur i skogen, you name it!
(x) Ridit ut ensam. » Sjukt många gånger. Det är så mysigt att rida själv när det är stjärnklart, titta på himlen och bara drömma sig bort.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Jepp, både hjälpt till med och ridit in själv. Rider just nu in min ena häst :)
(x) Duschat en häst. » Japp, av alla dess sorter!
(x) Sovit i ett stall. Räknas det om man sovit i höet (i boxen tsms med hästen) under kvällen, dock inte hela natten? ;)
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Många, tyvärr :(
(x) Badat med en häst. » Mm, med alla sorters hästar, från shettis till shire!
(x) Älskat en häst över allting annat… » En hel del gånger, April, Tzatsiki R.I.P båda två, Moby Dick, Deutsch och nu har jag mina änglar som jag aldrig kommer sluta älska av hela mitt hjärta, Herkules och PimPim!!
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Japp :) Det är häärligt
(x) Hoppat över 80cm. » Jadå :)
( ) Ridit en häst in från hagen. » Inte från, men till
(x) Varit på ridläger. » Något när jag var mindre
(x) Haft/har en egen häst. Just nu har jag Mowina o Zeth
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » När det är snö så gör jag det ibland
(x) Longerat en häst. » Gör ofta det med Zeth
( ) Ridit western.
( ) Ridit islandshäst. »
(x) Gått promenader med en häst. » Gör det ofta med Zeth
(x) Ridit ut ensam. » Gör ibland
(x) Duschat en häst. » Japp :) På sommaren när hästarna var riktigt svettiga efter något pass
(x) Sovit i ett stall. På höloftet :)
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Sonsy, Poppe, Marcolio. Fast de har de lever ju iaf :)
(x) Badat med en häst. » Jepp
(x) Älskat en häst över allting annat… » Gör just nu.
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » ja självklart! gör alltid det med mysla^^
(x) Hoppat över 80cm. » ja på 2 olika^^
(x) Ridit en häst in från hagen. » Japp (:
(x) Varit på ridläger. » ja på klubben (/) Haft/har en egen häst. » halvfoder
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » jaop (x) Longerat en häst. » Japp
( ) Ridit western. - vill prova^^
(x) Ridit islandshäst. » ja min halvfoderhäst är en isis <3 häärrliiiggt
(x) Gått promenader med en häst. » Japp, när mysla varit halt ;/
(x) Ridit ut ensam. » nästan alltid^^
(x) Duschat en häst. » jap med en liten shettis kille (/) Sovit i ett stall. » (x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » ja 2 st- men mest den senaste Emir glömmer dig aldrig <3 (x) Badat med en häst. » Ja, elr gick i :P ( /) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst.
(x) Älskat en häst över allting annat… » ja visst är det underbart:D

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. »Självklart! Flera gånger om sommaren :D
(x) Hoppat över 80cm. » Hoppat som högst 130cm men brukar hålla mig till 70-100cm :)
(x) Ridit en häst in från hagen. » Brukade göra det när jag var mindra, på farmors gamla shettis kille <3
**(x) Varit på ridläger.** » Tre gånger, lärde mig galoppera m.m dåe :D
**(x) Haft/har en egen häst. -** Udayan <3
**(x) Galopperat över ett snöklätt fält.** » Usch, har gjort men inte varit så mkt snö här denna vintern ''/
**(x) Longerat en häst.** » Juppzi
**( ) Ridit western.**
**(x) Ridit islandshäst.** » Jupp, var på turridning me pappa en gång x') Jätte skumigt och roligt! :D
**(x) Gått promenader med en häst.** » Ofta :D
**(x) Ridit ut ensam.** » Gjort men brukar inte så ofta.
**(/) Hjälpt till & rida in en häst.** - Håller på med Udds <3
**(x) Duschat en häst.** » Jupp, mååååånga gånger >.<
( ) Sovit i ett stall.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Callahan :'/ <'3 Han flyttade 2005,sommaren, har jag för mig. Den undebaraste hästen man kunde träffa <3 Nu finns han i stockholm medans jag sitter i GBG ''/
**(x) Badat med en häst.** » Jaa! Absolut varje sommar!
**(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst.** - usch det e lång histora, ska försöka korta ner det. Jag red ut på en shettis, DUM nog red jag Kolan fast jag var ca 170cm >.< Red upp för ett (typ) brant sandtag. Kolan blev skrämd och stegrade och föll baklänges på mig då, tur så hade jag säkerhetsväst!
(x) Älskat en häst över allting annat… » Callahan och Uddie helt klart <3
( ) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Inte barbackka
(x) Hoppat över 80cm. » Inte sedan ridskolan, men jag har gjort det!
(x) Ridit en häst in från hagen. » På ridlägret 06!
(x) Varit på ridläger. » x antal grr
( ) Haft/har en egen häst. En sköthäst som är som min egen räknas väl inte här.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Tror nog det.. inte hundra % säker..
(x) Longerat en häst. » Longerat, löslongerat det är vardagsmat här!
(x) Ridit western. Ska jag rida nu för tiden så ska det vara western!
(x) Ridit islandshäst. » kanske 4 grr turridning
(x) Gått promenader med en häst. » Alltid! Börjar tröttna nu…
(x) Ridit ut ensam. » Väldigt få grr, kör mest
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Två st!
(x) Duschat en häst. » Många grr…
( ) Sovit i ett stall.
( ) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Tack gode gud nej!
(x) Badat med en häst. » Ja, i ån i sommras!
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Shettis, unghäst, busig behöver jag säga något mer?
(x) Älskat en häst över allting annat… » Ja, men det är mer syskonkärleksliknande än mor och barn kärlek..
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » många gånger(x) Hoppat över 80cm. » 1.30 är högsta :p huuu aaa
(x) Ridit en häst in från hagen. » gör jag jämt av lathet
(x) Varit på ridläger. » ja med egen häst flera ggr
(x) Haft/har en egen häst. har flera och har haft flera
(x) Longerat en häst. » ja då.
(x) Ridit western. ha ha ja provat iallafall
(x) Ridit islandshäst. » bor nära ett tävlingsstall och de försökte ett tag omvandla mig till islandsryttare :p
(x) Gått promenader med en häst. » gör jag ofta
(x) Ridit ut ensam. » Gör jag väldigt ofta.
(x) Hjälpt till & rida in en häst. både egna och andras
(x) Sovit i ett stall. många nätter på fölvakor
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » ingen som dött men jag har sålt
(x) Badat med en häst. » Ja, vi har en sjö i närheten
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. ja tyvärr
( ) Älskat en häst över allting annat… » inte över allt annat men otroligt mycket

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Jaopp (inte barbacka)
(x) Hoppat över 80cm. » 95 är högsta :)
(x) Ridit en häst in från hagen. » Gjort flera gånger
(x) Varit på ridläger. » flera gånger
( ) Haft/har en egen häst. Tyvärr :/
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. »Jopp
(x) Longerat en häst. » ja då.
( ) Ridit western. näe men provar gärna.
(x) Ridit islandshäst. » Jajamensan, många gånger
(x) Gått promenader med en häst. » Ganske ofta
(x) Ridit ut ensam. » Gör jag väldigt ofta.
( ) Hjälpt till & rida in en häst. Noppe
(x) Duschat en häst. » Japp, jätte många gånger
(x) Sovit i ett stall. Många gånger
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Idun, hon avlivades pga hovledsinflammation.
(x) Badat med en häst. » Ja, en gång med en islänning
( ) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Nej
(x) Älskat en häst över allting annat… »Ja, fast hon är tyvärr död nu.

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Självklart! Härligaste som finns :)
(x) Hoppat över 80cm. » Ja :) 1 m som högst
(x) Ridit en häst in från hagen. »
(x) Varit på ridläger. » Vart på flera ridläger på ridskolan och så har jag vart på konfirmationsridläger (långt ord) ^^
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. »
(x) Longerat en häst. »
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. » Red turridning för några år sedan
(x) Ridit ut ensam. »
(x) Hjälpt till & rida in en häst. » Red en ung shetlandponny förut som inte kunde något alls när jag började rida henne, utbildade henne inte direkt på någon hög nivå, men hon blev klart ridbar och en riktig trevlig ponny :)
(x) Duschat en häst. »
(x) Sovit i ett stall. »
(/) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Red två shettisar när jag va tolv som jag älskade (och älskar fortfarande) över allt annat, men va tvungen att sluta när jag blev för stor, nu är båda sålda och jag har ingen aning vart de är..
(x) Badat med en häst. »
(x) Älskat en häst över allting annat… » Robyn, Macareena, Lykka <3
( ) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Helst inte…
( ) Hoppat över 80cm. » har inte ridit så länge, hoppar ungefär 60cm
( ) Ridit en häst in från hagen. Får vii aldrig gö på ridskolan
(X) Varit på ridläger. » Tre läger :)
(X) Haft/har en egen häst. Medryttarhäst:):):):)
( ) Galopperat över ett snöklätt fält. » Vågar inte.
(X) Longerat en häst. » -
( ) Ridit western. -
(X) Ridit islandshäst. » Har två st på ridskolan. En har jag ridit.
(X) Gått promenader med en häst. » Ofta
( ) Ridit ut ensam. » Livsfarligt ifall det händer nåt! Gör inte dett!
( ) Hjälpt till & rida in en häst. ABSOLUT INTE!
(X) Duschat en häst. » Skimlar blir såååå smutsiga…
( ) Sovit i ett stall. Synd…
(X) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Aaah, Cactus, Acapella, Lussan, Fridolf och Master… RIP
( ) Badat med en häst. » Får aldrig chansen
(X) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Fick ta stelkrampspruta.
() Älskat en häst över allting annat… » Gör det och kommer alltid att göra det, vad som än händer…
liebe kann manchmal sehr weh tun
-

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Tradition på sommaren :)
(x) Hoppat över 80cm. » Jaa, högast tror jag låg på 120-130..
(x) Ridit en häst in från hagen. » Ja, de händer om man är på latsidan (;
(x) Varit på ridläger. » Jaa, var när jag var yngre men har inte blivit det på senare tid dock..
(x) Haft/har en egen häst. » Har haft 6 hästar har två nu :)
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Jättebra träning ;) Kommer det bara snö så :O
(x) Ridit western. » Tog lektioner när jag var yngre ^^
(x) Ridit islandshäst. » Min kompis har en jag brukar hjälpa henne med.
(x) Gått promenader med en häst. » Jaa, ofta..
(x) Hjälpt till & rida in en häst. En Welsh och ett gotlandsruss
(x) Duschat en häst. » Alltid efter tävling och ibland innan :)
(x) Sovit i ett stall. » Ena stoet skulle föla :)
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Aaah :/
(x) Badat med en häst. » Badar alltid med hästarna på sommaren :D
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. » Bröt handlenden på två ställen förra sommaren pga att min häst stack med vagn och jag flög in i ett träd, ett ledband gick av i våras pga en ridolycka..
(x) Älskat en häst över allting annat… » Gör det nu och kommer alltid att göra ! (:
Josefinejumpforjoy.blogg.se
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » VARJE sommar :D
(x) Hoppat över 80cm. » Jappjapp ;) Hoppat 1.10 med ridskoleponnyn Baltazar ;)
(x) Ridit en häst in från hagen. » MÅÅNGA gånger :D
(x) Varit på ridläger. » Japp, varje år sen 2001 ;)
(x) Haft/har en egen häst. » Har just nu min älskade Silverbläsen, min första :D
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Yäpp ;D
(x) Longerat en häst. » Japps. Var dock ett tag sen.
( ) Ridit western. »
( ) Ridit islandshäst. »
(x) Gått promenader med en häst. » Japp! Blir förhoppningsvis ännu mer nu när jag håller på med Jon ^^<3
(x) Ridit ut ensam. » Gör typ jämt. :P
( ) Hjälpt till & rida in en häst. Nej, men hoppas få hjälpa till med Jon :P
(x) Duschat en häst. » japps :)
(x) Sovit i ett stall. » Ena stoet skulle föla :)
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Japp.. Ugglegårdens Master Marvel. Lektionshäst på Åby Ridskola. Såldes hösten 2006 till en familj nånstans utanför Nyköping. Saknar honom så grymt mycket.. :'(3
( ) Badat med en häst. » Nejp, har inte tillgång till ngn bra sjö :/
(/) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. » Inte jätteallvarligt men en av ridskoleponnyerna sprang omkull mig för ett par veckor sen, stukade lillfingret riktigt ordentligt.
(x) Älskat en häst över allting annat… » Benjamin, och Silver såklart. Dom kommer alltid att vara dom allra bästa <3
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Red på en sommaräng när hästarna gick på bete.
(x) Hoppat över 80cm. » Hoppat 80cm flera gånger. LD är ju 80 för D-ponny
(x) Ridit en häst in från hagen. » Från sommarbetet och hem red vi barbacka många gånger, sen in i stallet och sadla.
(x) Varit på ridläger. » Hos grannen i en vecka.
(x) Haft/har en egen häst. Fick min ponny när jag var 11, sen var vi tvugna att sälja honom när vi flyttade tyvärr
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » I snöstorm på en welsh mountain hingst.
(x) Longerat en häst. » Långerade för länge länge sen
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. » En turridning uppe i Värmland
(x) Gått promenader med en häst. » Har vant 8 föl att bete sig som folk, vilket innebär 20min promenad två ggr om dagen. Har även gått varje timme med en kolikhäst på veterinärns order.
(x) Ridit ut ensam. » Blev ofta så med mountain hingsten
( ) Hjälpt till & rida in en häst. Har hjälpt till att tämja föl, så förhoppningsvis får jag rida in någon också.
(x) Duschat en häst. » När vi skulle på utställning med min ponny. Fick 41p och guld!
(x) Sovit i ett stall. Närmare bestämt i höladan som ligger vägg i vägg
( ) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. »Inte än tack och lov
( ) Badat med en häst. » Trots att jag växt upp på en ö så har det inte blivit, kan bero på att min häst hatade vatten. Vägrade gå i en vattenpöl ens.
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. Blivit släpad efter en häst på asfalten. Varit väldigt nära att bli sparkad i huvudet, hovarna ca 20cm ifrån mig och jag stog tryckt mot väggen.
(x) Älskat en häst över allting annat… » Älskar hästar överlag över allt annat. Utan dom hade jag aldrig orkat med mitt liv.
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Men bara en gång av Misstag när jag var liten! ;)
(x) Hoppat över 80cm. » 110 tror jag som högst.. kan ha vart 120 oxå….
(x) Ridit en häst in från hagen. » X-antal gånger på ridläger och privat.
(x) Varit på ridläger. » Jupp! 3 st på ERK! Varav 2 i Skälby!
(x) Haft/har en egen häst. Ja 3 st.. *Saknar*
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Räknas en sommarhage?
(x) Longerat en häst. » Jupp!
(x) Ridit western. Provade lektioner och har ridit privat på medryttarhäst en gång!
(x) Ridit islandshäst. » På turridning på de magraste isisarna jag någonsin sett!
(x) Gått promenader med en häst. » Med en sjuk mesryttarhäst och X-antal shettisar! ;)
(x) Ridit ut ensam. » Det gör jag nästan jämt!
(x) Hjälpt till & rida in en häst. Mammas kompis hade stuteri där hon födde upp Russ och jag fick hjälpa till att rida in dem för jag var tillräckligt liten! Och jag har även ridit in ett russ (Från samma stuteri!!) åt en tjej som hade hästen på ridskola!
(x) Duschat en häst. » Det görs ofta, när det inte är stopp i avloppet! ;);
(x) Sovit i ett stall. När mamma och jag fölvakade fick jag sova EN natt! ;)
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Vår egna häst, Csillagh "Cilla" när hon togs bort av sin "Nya ägare" utan att vi fick vevta något innan.. Fick veta det av en tjej som red i samma stall som hon stod i….
(x) Badat med en häst. » Ja första gången någonsin (På riktigt!) i år! Annars har det bara vart "Doppa hovarna och upp"!
(x) Älskat en häst över allting annat… » Absolut! Csillagh, Casper och Belle Bach! Ni finns alltid i mitt hjärta!
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Självklart, det hör ju till tradition. Dag, natt, barbacka, you name it.
(x) Hoppat över 80cm. » Ja,det har jag, men inte mycket. Kanske 90 cm-1 m, inte säker.
(x) Ridit en häst in från hagen. » Jadå, det händer ofta.
(x) Varit på ridläger. » Flera stycken, senaste för 4 år sen. Dock aldrig något som man sovit över på, utan bara dagsridläger.
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Oja, när det nu finns snö (inte ofta nu för tiden).
(x) Longerat en häst. » Självklart, föredrar löslongering. Är dock inte speciellt bra på det
( /) Ridit western. Ridit i western sadel iaf :P
(x) Ridit islandshäst. » Har ridit islandshäst sedan jag började rida, för ca 7 år sen
(x) Gått promenader med en häst. » Gick endel promenader med min ex medryttarhäst när jag hade honom hemma. Har även gått med andra hästar enstaka ggr.
(x) Ridit ut ensam. » Oftast när jag rider ut, ja.
(x) Duschat en häst. » Någon gång ja..
(x) Sovit i ett stall. Självklart :) Nätterna på höskullen glömmer man inte lätt…
(/) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Jag är inte längre i kontakt med men ex medryttarhäst, som är den häst jag älskat mest. Men han lever fortfarande.
(x) Badat med en häst. » Haha, ja, oförglömliga! Har nästan lyckats meja ner ett annat ekipage :D
(x) Älskat en häst över allting annat… » Dum fråga <3

(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » Var ett tag sen sist, har aldrig galopperat Rayhan barbacka (borträknar från den där skenturen för några dagar sen..)
(x) Hoppat över 80cm. »
(x) Ridit en häst in från hagen. » Har jag nog gjort i alla stall jag någonsin har varit i, utom ridskolorna..
(x) Varit på ridläger. » Ett i Sverige, ett i Estland
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » Gjorde det alltid när jag red en ponny som hette Indra.. Medan jag har ridit Rayhan har vi nästan inte haft någon snö, och tråkigt nog har vi dessutom inga fält att rida på..
(x) Longerat en häst.
(x) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. » Fast bara på turridning
(x) Gått promenader med en häst. » Promenerar rätt ofta med Rayhan faktiskt
(x) Ridit ut ensam. » Nästan jämt
(x) Hjälpt till & rida in en häst. » Hjälpt till med några stycken, håller på med en just nu också.
(x) Duschat en häst.
( ) Sovit i ett stall.
( ) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Lyckligtvis inte(x) Badat med en häst. » Flera gånger.. När jag var på ridläger i Estland för några år sedan badadde vi i havet med hästarna nästan varje dag..
( /) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. »Beror lite på vad man menar med "illa"
(x) Älskat en häst över allting annat… » Rayhan
(x) Galopperat barbacka över en sommaräng. » måånga gånger !
(x) Hoppat över 80cm. » japp 95cm :D *stolt*
(x) Ridit en häst in från hagen. » japp och in till hagen fast de va av misstag
(x) Varit på ridläger. » många gåånger :D
(x) Galopperat över ett snöklätt fält. » japp, skit härligt
(x) Longerat en häst. » yees .
( ) Ridit western.
(x) Ridit islandshäst. » japp många gånger, skit roligt
(x) Gått promenader med en häst. » japp, med söta chess
(x) Ridit ut ensam. » aa, men inte så ofta längre
(x) Duschat en häst. » chess innan tävling
(x) Sovit i ett stall. » japp, skit häärligt med massa halm o kompisarna.
(x) Förlorat en häst du älskat otroligt mycket. » Zandora älskling :( du bara säljs hit o dit :(
( ) Badat med en häst.
(x) Blivit illa sparkad/biten/skadad pga en häst. » går fortfarande med kryckor "/
(x) Älskat en häst över allting annat… » Pari, Chess & Odin dom är mina änglar genom livet o är verkligen underbara.. riktiga gentlemen <3
Ojdå, upptäckte precis att på frågan "Sovit i ett stall?" står det "Ena stoet skulle föla" men det är helfel ^^ missat att ändra. xD men har iaf sovit i stallet ett antal gånger, men inte pga att ett sto ska föla ^^