Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 409 ggr
Anna
0

Vilda Wilda!

Som kanske en del av er vet, har min medryttarhäst fått ett föl. Den 20 Juli föddes Wilda (hon kallas Wilda, ett riktigt namn har inte bestämts ännu!), och inga kan vara lyckligare än vi.

Nu är "lilla" Wilda lite mer än en månad, och har växt ordentligt. Vi går promenader med henne och Windy (mamman) för att träna henne att bli ledd. Hon är MYCKET busig och kickar hela tiden nästan (dvs sparkar m.m.)

Idag gick vi en lång sväng, för hon var så snäll och gick fint idag. Så vi testade även att trava, och det gick också bra. Men precis när vi skulle sakta av och vända hemåt igen - fick hon sitt "ryck"! Hon stegrade sig och gnäggade högt, sparkade bakut och bockade gång på gång. Jag skrek något i stil med "Wilda!" innan jag tappade taget om henne och hon rusade iväg. Tur i oturen var att jag hann ta det extra långa grimskaftet igen innan hon hunnit smita, så jag fick stopp på henne. Hon blev galen och sparkade och höll på, högg efter mig men tillsist när jag fick tag i grimman lugnade hon sig - och så följde hon efter mig, snäll som en hundvalp, tillbaka till mamma Windy och Marie (som ledde Windy), och så var allt som vanligt. Visst var man lite skärrad men resten gick rätt bra.

Man har aldrig tråkigt i vårat stall! :) Var bara tvungen att skriva av mig lite.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

emsems
0

haha låter som ett riktigt busfrö!