Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 10298 ggr
JohannaK
0

Turridning på Öland?

Är det någon som kan tipsa om turridning på Öland i sommar? Vi ska dit o semestra v 30 o det hade varit roligt om man kunde få komma upp på häst ryggen även där.
Så om någon har något bra tips blir jag jätte glad!

Maja
0
Lindbygarden
0

Det beror på vart på öalnd ni ska … Jag känner till tre olika alternativ på södra öland. islandshästar är ett av alternativen, sen har du western http://www.westernadventures.se/

fridak
1

och på norra öland finns hipposaurus tror jag det heter. de har shire, nordisar och islänningar tror jag.

JohannaK
1

Suveränt! Tack för tipsen! Vi kommer till att börja med vara i norra delen men ska ta oss ner till söder också så era tips är jätte bra!

Granatapple
0

På aledals ridcenter kan man vara med på uteritter. Var själv med på en sådan för ca 5 år sen, och det var superkul. Men får rida i superfin Öländs terräng, och sen får man rida 20 min fri ridning (det fick vi iaf). Hemsida

Aledal ligger inte långt från Färjestaden, alltså inte så långt ifrån bron :) Cykelavstånd från Saxnäs camping.

Pedro
0

Öland!! Jag ska dit vecka 29, 30 och 31. Ska tillbringa veckorna på södra öland i en by som heter Össby (Om ni ska till långe jan, kan ni omöjligt missa den byn.) Där är ett stall (Som man inte heller kan missa) som är privatägd men jag ska få rida när jag vill för en speciell summa per gång på en islandshäst de har. Där kanske du skulle kunna åka förbi och fråga, fast då är det inte turridning.

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Lindbygarden
0

Hahaha va kul! Då kan du ju vinka till mig då!! För jag bor bara ett stenakst bort nästan.. Vår by heter Lindby och den passerar ni om ni kör in mot eketorp mot grönhögen.. strax efter eketorp så är det skyltat in vänster till Lindby.. Det är mina hästar som du kommer se från vägen:O) den låååånga raksträckan!

tezzie
1

Puttar upp till Anna

*** Kärleken övervinner allt ***

CoNo
0

Kan varmt rekomendera http://www.westernadventures.se/.
Var där för några år sedan, har ridit två ggr hos henne. Roligt äventyr att rida på sveriges "prärie"! Och det hela var väldigt fritt, man fick rida i vilken gångart man och var man ville, bara man alltid såg varandra. Rekomenderas!

tezzie
1

KallblodsLotten var på Öland när denna tråd kom upp så jag tipsade henne om Hipposaurus.

Jag vet att hon var där, men hon får berätta lite själv om stället :)

KallblodsLotten
0

Tack Tezzie!

Lindbygarden
0

MEN NI MÅSTE SÄGA TILL MIG NÄR NI ÄR PÅ SÖÖÖÖÖDRA ÖLAND!Skrattande

tezzie
0

#12 Haha, Anna (Kbl-lotten) är ju nästan översocial så hon hade kommit och hälsat på dig direkt =)

Lindbygarden
0

#13 - jamen det är jag med!

KallblodsLotten
0

Jaa jag hade kommit förbi direkt Glad

Var iaf å hälsade på Maria på Hipposarus, å snacka om vilka trevlig människa hon är!

JHWatp
0

hejhej, jag är just nu på norra delen av öland och undrar om någon vet ett brs turridnings ställe? = ) !

KallblodsLotten
0

#16 Vi var å hälsade på ett ställe där dom har turridningar. Där finns shire, nordsvensk och islandshästar.

Maria som äger det är super trevlig. Jag kan starkt rekomendera att åka dit.

Hemsida: www.hipposaurus.se

JHWatp
0

17# ja  jag tror att min mamma har kontaktat dom men att de nog var lite dyrt. något annat ställe?