Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 366 ggr
Zizou_
0

sån förändring!

Hej Det har blivit en sån förändring nu när Nelly har fått sällskap i hagen ! Dom trivs så bra i hop hon och My sweet axtorn men snart ska Maysan (så hon kallas) åka i väg till ett annat stall för att Emma hennes ägare ska flyttaLedsen och nu kan vi vara inne i nellys hage och hålla på så mycket som det bara går! Förr sparka hon bak ut och va allmänt ELAK! Jaga ut oss ur hagen och så men nu kan vi vara där inne utan att hon gör nåt men vi ska nog fixa några hästar så hon får gå i en flock med många hästar! Hon har jämt gått med Föl stona som är dominanta!! Vad tycker ni kan hästar gå med får?? För vi har nämligen det!  

Kramsis! Glad

Sehvrin
0

Så länge inte fåren är det enda sällskapet hästen har så tycker jag det är ok… dock kan det bli lite synd om fåren ^^'
Hörde talas om några travarston och får som gick i samma hage, det var vinter och fåren försökte knycka hästarnas hö (trots att de hade eget) och en av hästarna biter tag i fårets nackskinn och slänger iväg det (om jag förstått rätt upprepades händelsen ett par gånger) ingen kom tll skada, tror jag, men det är en väldigt kul historia, jag skulle velat se det XD

Men, som sagt, minst två hästar i samma hage =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Yazmine
0

Vist kan du ha får i hagen men bara som johanna säger så ska det inte vara det ända sälskapet,nån hästkompis är ju bra.På sommaren om dem får gå i stora hagar går det bra men skulle inte rekomendera det på vintern då fåren kan komma till skada då dem ska ha mat.

E_hjo
0

Vi har massor med får i ena hagen + 3 hästar =)

Yazmine
0

Då ska det nog gå bra,bara dem har utrymme att komma undan i fall hästarna skulle bli för närgångna eller jaga dem.  =)

Zizou_
0

okej tack;) Hon Har förändrats enormt tycker vi;:) Är så stolt;)