Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterproblemhästarhästproblem
Läst 2497 ggr
carrrrrooooo
1

bromsar??

någon som har tips på hur man ska hålla bromsarna borta ifrån hästen??.. min Niccan är väldigt utsatt av bromsar om man står stilla ett tag så håller hon på att sparka och bita bort bromsarna.. hon blir väldigt stressad av dom (det förstår jag verkligen snacka om jobbigt att ha dom runt sig hela tiden) .. någon som har ett bra tips på hur man ska göra för att dom ska hålla sig borta??.. vill inte att dom ska äta upp Niccan och mig..! snälla någon som kan hjälpa??

sandi
0

Har du provat nåt flugmedel? Jag använder Absorbine, tycker det funkar bra även mot broms.

carrrrrooooo
0

jo jag kockade någon egen som jag hörde att var bra=) men jag tycker inte riktigt att den funkar.. men ska tästa Absorbine=) får se om det funkar:) jo bromsarna är värst för henne..:(

gejsa
0

Absorbine Ultra sheild är bäst av alla medel. Det sår allt. Dom sätter sig men biter sällan hästarna.

carrrrrooooo
0

#3 okey tack=) ska köpa den och testa=) vill inte att dom ska äta upp henne:(.. tack för hjälpen..

carrrrrooooo
0

vet någon vart man kan köpa Absorbine Ultra sheild??..

gejsa
0

Det köper du på Bidermans, tror Hööks har det och så kan du googla fram olika ställen som dom säljer det på.

carrrrrooooo
0

#6 tack=)..

bell
0

granngården har oxå :)

gejsa
0

#8# Inte vår gg så det är inte alla som har det.

carrrrrooooo
0

#8 oki tack=) får ko0lla runt lite vart det är billigaste=)

AusaBausa
0

Eko har också ..men vet ej om det finns där du bor..!?!

Tycker inte det är ngt supermedel som vissa skriver men men det är väl ok! Trodde det skulle vara ngt ubersuperbra medel;-)

Spiritinthesky
0

#3 använder också et , skitbra (Y)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

lisette
0

#3 har du provat att spruta på en blinning när de sitter på hästen? de trillar av direkt. =)

gejsa
0

#13# Haha din elaking.

bell
0

#9 Nej så är det väl med många affärer :) Blev glatt överaskad med så har vi många häst ägare i trakten oxå :D

gejsa
0

#15# I vilken stad bor du i? Vi är också många hästägare. Men ändå la dom ner Gg i våras. Men har hört att dom öppnat upp i mindre skala nu. Har inte åkt dit och kollat än.

carrrrrooooo
0

jag bor mellan Nyköping och Flen..:) Tack alla=) men jag tänkte om det kanske var någon som gjorde någon annan blandning som funkade jätte bra mot bromsar??.. blir lite billigare så:P..

gejsa
0

Finns inget som fungerar en längre tid som just absorbine gör. Man ska inte vara snål när det gäller sånt på sina hästar. För dom lider mycket när bromsen är på dom.

carrrrrooooo
0

#18 okey:9 jo du har helt rätt..!!.. ska köpa det nästa gång som jag är i stan=)

yoanna
0

Har du provat hästsalvan "4ess" ? =). Den finns på hööks och är inte så dyr =)

Mandysan
0

#20 Men kanske inte så fräsch att bara ha, den blir ju ganska så kletig ;) Är dock kanon runt skap/juver osv =D

Lorita
0

Mina ställer sig i vindskyddet och där finns inga bromsar Skrattande jag slipper spruta gift på dom Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

LinneaG
0

Jag köpte ett riktigt bra spray i sommar, ett som bara är för bromsar. Ska kolla vad de heter imorgon när jag åker till stallet.

exitingsvillemo
0

vad har du för "super-vindskydd" som inte släpper in bromsar??

Hästsalva 4 ess är hur bra som helst. Men som sagt lite kkladdig, bra till juver, skap, huvud, hals och bog, men inte på hela kroppen, där sadel ligger.

Flugtäcke? finns även i rid-modell.

LinneaG
0

Kan tillägga att mitt kostade 199:- för drygt 500ml, en flaska räcker väl 2 veckor.

Lorita
0

#24 dom gillar inte skugga, så enkelt var det Flört

gejsa
0

Åhjo, nog gillar dom skugga och följer med hästarna dit. Det ska du inte tro att dom står utan broms. Så lätt är det inte tyvärr.

Att spruta gift är det enda som hjälper eller att ta in dom den värsta tiden mitt på dagen.

Lorita
0

#27 har du broms i stallet? det räcker inte med träd eller en husgavel som skugga, det ska vara mörkare än så. Klart att jag gått in och kontrollerat att dom inte har broms när det är innovation ute.

gejsa
0

Klart det finns broms i stallet. Har du inte sett det i fönstren i alla stall?

Lorita
0

#29 i fönstren ja, men inte där det är mörkt. Jag vet väl för 17 om mina hästar har boms på sig eller inte när dom står i vindskyddet och där inne är det inga bromsar.

gejsa
0

Då får alltså dina hästar stå i mörkret hela dagarna för att slippa broms. Då sprutar jag hellre på lite gift för att hjälpa mina hästar.

Lorita
0

Vi har inte broms hela tiden och nu när det är varmt vill dom stå svalt ändå. Du skulle veta hur giftigt det är det du tar på hästarna.

gejsa
0

Utan medel så skulle inte hästarna må så bra eller kunna vara ute överhuvudtaget. Vi har mycket broms här. KLart jag förstår att det är gift. Men det har ju switch och allt annat också varit.

Vill inte ha hästar som springer omkring i panik mitt i värmen och sedan blir svettiga och då kommer ännu mer broms. Har nämligen haft inackorderingar som vägrat gett medel. Och den hästen har inte mått bra alls. Det är rena rama djurplågeriet. Och vi har flera dungar som dom kan stå i som är skugga men det är broms där ändå. Går dom in i den stora skogsdungen är myggen där.

Förr tog jag in dom mitt på dagen men med medlet slipper jag det och vi kan ha normala tider med insläpp på kvällen.

gejsa
0

Glömde skriva om Fille som har eksem också. Han har inte kliat sig alls i år tack vare horsol och absorbine. Och bara DET gör ju att man gärna vill sätta på medlet.

Lorita
0

#33 vist och jag har vidskydd så dom fixar det själva, jag tog också in mina innan jag fixade vindskydd. Jag tror inte mina mår dåligr av att kunna gå in när det passar dom Flört

gejsa
0

Ja, tyvärr Lorita så är det nog inte så många som kan/får fixa vindskydd överallt i alla hagar. Och def inte få så mörkt så dom inte flyger in där.

Som jag skrev, att mina har skog att gå in i och utan medlet får dom stå och hoppa och tjaffsa även där.

Därmed är min konversation slut. Har sagt min mening om detta medel som är så himla bra för oss. :) Nu ska jag gå ut i solen och njuta.

exitingsvillemo
0

mina har också skydd, men bromsen är på dom iaf.

Alla medel till häst testas och många är dom som inte gått igenom och därför tagits ur bruk, men det finns faktiskt medel som inte är farliga.

Använder du själv inte myggolja, stift när dom attackerar som värst

Hästsalvan 4ess kan användas till sår och funkar jättebra, det är snabbt gjort att smörja på dom vid behov

SofiaGenne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror det är ungefär den här jag har på mina just nu, och jag tycker att den funkar riktigt bra faktiskt! Luktar tjära eller något..

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

emeliekarlssoonn
0

Vi använder Effol Broms Blockerare! Super bra! :D  Luktar skitilla men som sagt, funkar urbra ;)

carrrrrooooo
0

okey tack alla=) har fått några bra tips:)

#39 vart har du köpt det?? , kommer du ihåg vad det kostade??