Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 768 ggr
Alexandra13
0

Pigg Ponny

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blev ju skötare på Fantomen för nårra månader sen(Mars) och sen jag började rida honom så kastar han av folk, det gjorde han inte med den andra skötaren! Allt är mitt fel enligt alla! :( Alla säger att jag förstör honom. Visst det gör jag, jag motionerar honom för lite, Jag har blivit rädd för honom sen han blev pigg.. Ridläraren sa att jag kunde longera honom en halvtimme innan jag rider. Jag tkr det var ett ganska bra tips, jag har longerat honom några ggr och då kommer alltid nån & frågar varför rider du inte, så jobbigt är det.

Snart är sommarlovet slut och ridskolan börjar snart igen och jag  kanske förlorar Fantomen som sköthäst. Har ni några andrs tips att dela med er? (:

Lorita
1

Du har inte gjort fel men frågan är om inte hästen är lite mer än vad du klarar av att rida.

När jag stöter på problem då börjar jag om fån ruta ett och jobbar vidare därifrån i hästens takt. Kan du inte be någon longera dig när du rider, någon du litar på. Då finns en broms en säkerhet.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

swedensess
0

oj det är ju fantomen =O red på den ridsklan typ 6mån xD var aldeles för stor för dom ponnyerna =)
vad jag minns av honom iafall bockade han alltid när man red ut men inte i ridhuset..  han var min favo ;)

Alexandra13
0

Förra skötare blev skötare på en annan häst, men nu är den hästen dräktig & halt och kanske aldrig blir bra igen, så mamma sa att vi kunde fråga henne om hon ville rida 1 gång i veckan men det har inte blivit av!

Alexandra13
0

Men Fantomen kan ju bocka av glädje också?? Han går ju i ridhuset hela dagarna typ!