Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 754 ggr
thilda-
0

Intressekoll!

Nästa år så kommer vi att ev. ordna betes hagar vid våran sommarstuga som ligger ca 6-7mil ungefär från Åsele (Västerbotten)..

Hage 1,
kommer det att finnas rinnande å. Den är väldigt grund och vi tänker låta hästarna få plaska runt i den om dom vill.
Det är en stor fin hage och flera bilder går att ordnas nästa gång vi åker upp dit.

Hage 2.
jätte stor "gräsplätt" inkl lite skog där dom kan få klättra och leka och ha sig i.. Ev. Hingst bete (?)

Det finns även jätte bra kör och ridvägar för den som vill fortsätta träna sina hästar.. underlaget är barr och jord på vissa sträckor och sand… och en massa grusvägar.. det finns hur mycke vägar som helst att välja mellan för den som är tränings sugen =)

Och det finns 2 boxar för små ponnysar för tillfället men det kommer nog att byggas om senare så småning om.. och det finns möjlighet att binda upp hästen på "Stallgången"..

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hage 2!
ena delen utav den :)

thilda-
0

hage 2

thilda-
0

hage 2.
och "kullen" som kortet är taget ifrån komma även att ingå i hagen

thilda-
0

hage 2 andra sidan av kullen

thilda-
0

en bild på en av tränings vägarna! denna stig tycker jag är utmärkt ridstig :) för den som inte är höjdrädd ^^

på bilden är då vägen oröjd.. men den kommer naturligt vis att vara det om intresset finns hos folk att ha häst hos oss :)

thilda-
0

Hage 1..
jag hade tydligen bara 1 bild på den.. och det var på ån som rinner rakt igenom..

carrrrrooooo
0

guud vilka fina hagar=)

thilda-
0

tack :) jo dom komma bli väldigt fina :)

thilda-
0

Putt :)

thilda-
0

Pet :)

Ledin
0

himmel vilka finna hagar :D hoppas måga blir intresserade av att ha sin häst på ditt bete var ju jätte bra stora härliga å med en å i omg så bra kan dom gå i o svalka sig om dom vill :)

thilda-
0

Ja det är jätte fina hagar! och det är ju så tråkigt att dom inte används!
Jag hoppas då att det är nån som nappar iallafall :) hitills är det ingen :( men men:) det är ju ett tag kvar tills nästa sommar :D