vaccinationer.
När man nu måste ha pass, hur blir det med vaccinationerna? Måste man ha papper på allt? Jag har endast från förra året..ingenting innan.
Någon som vet?

I stället för att ha ett löst vaccinations kort som veterinären stämplar och fyller i varje gång så gör han/hon det i passet i stället…mindre papper att hålla reda på med andra ord :o)
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Okie, men behöver jag ha kort från tidigare vaccinationer då hon är 17 år?

Menar du om du behöver visa upp det för veterinären nästa gång du ska vaccinera ?
Jag skulle spara det gamla vaccinationskortet i passet ett tag, bara för att ha det under kommande vaccinationer för att visa veterinären att hästen är ordentligt vaccinerad.
Dom förstår ju att inte passet har fullt med stämplar om man nyss skaffat det :o)
Mvh CBA

Tänkte om man måste ha papper på tidigare vaccinationer för att få pass. Är inte så bra på förklara =)

Det har jag ingen aning om, det tycker jag skulle vara konstigt i så fall !
Du hade ju iaf vaccinationspapper för det senaste året och det ska väl räcka om det skulle vara ett krav.
Det finns nog massor av folk där ute som inte har alla vaccinationspapper/kort på sina hästar och som skaffat pass :o)
Mvh CBA

Okie, tack! =)

När du har fått ditt pass så börjar veterinären fylla i när dom ger vaccinationer. Dom stämplar inte in senare sprutor som dom har fått innan ditt pass kom.

Okie, nu blev det klart =).
Så man kan säga att allt börjar om på nytt ? =)

Ja, just det. Fast du kan ju spara kortet som du har i passet ett tag ändå. För din egen skull. Så du inte behöver kladda i passet när nästa spruta är osv….

Hej
Veterinären lägger in alla gamla vaccinations uppgifter vid nästa vaccinering spara alla gamla handlingar/Linda

Svar till Linda! Gjorde din veterinär det frivilligt?
Min gjorde inte det han fyllde bara på den som han gav då. Fast det är han som har gjort dom innan också.
Ok då är det olika svar. Har du samma vet som Linda så vet du vad han gör.
Carola

Hej
Det får man be om och de har skyldighet att göra det.
-Vissa veterinärer tar ut en extra avgift för besväret dock.
/Linda

Ok! Vi diskuterade det inte ens. Han sa bara lägg kortet i passet så slipper du kluddra i passet när nästa vacc är osv…
Trodde inte att dom fick efterkonstruera stämplar och sånt när passet var nygjort.

Hej
-Jo de får / ska föra över alla gilltliga uppgifter.