Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 1024 ggr
Mandysan
0

Prep. mot bronkit/hosta

Hej!

Just nu ger jag pållan timjan men då jag inte hittat ngt bra ställe att köpa det på och hittills inte sett ngn sån där super effekt undrar jag om ngn har testat ngt av dessa preparat. Hur pass effektiva är de? Har de någon effekt alls? Karens?

Ja många frågor =)

/Amanda

Guggeflickan
0

Vitlök i stooora mängder!

Helst vitlöksgranulat…. Hade det till min bronkithäst och det hjälpte ju till iaf..

Dessutom är det ingen karens! Flört

"Efter regn kommer solsken"

http://mittsvenskaridtravare.zoomin.se/

Mandysan
0

Men vitlök är ju blodförtunnande och livsfarligt i stora mängder!? :S Det är iaf vad jag har fått höra…

Peppe
0

#2 då ska du ge vääääääääääälidgt mycket vitlök! det var verkligen skitmycket man skulle ge varje dag under en lång tid för att påverka blodet

Har du testat att ge carrageen alger?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Mandysan
0

#3 Okej :) får ju tänka på att min pålla är lite känsligare än normalt för sådana saker med. Länk till algerna? Har inte gett henne ngt mot bronkit innan (förutom medicinkurer när hon har varit riktigt dålig)

Peppe
0

#4 ja jag har själv en extremt känslig häst hemma så jag vet hur det är, men vitlök tål han iaf ;)

Hittar iingen bra länk men sök på Alg-Börje och leta efter Carrageen. det är rödalger och brunalger som man kokar (luktar vidrigt och ser ut som en geleklump till slut) men jag vet många hästar som hjälpts av det. ska även vara bra om hästen är dålig i magen osv.

Peppe
0

Mandysan
0

Nja, det var väl i saftigaste laget för algerna.. men ska spara länken!

fridak
0

här fanns ett recept för egen blandning

Mandysan
0

#8 Den där länken kollade jag upp precis när Foxen fått sin diagnos :) Tappade tyvärr bort den sen, så tack! För väl försöka med anis med, inte för att jag tror att det skulle ha ngn större effekt..

exitingsvillemo
0

algerna hjälper!!!! Dom är riktigt suuuuuper, ska dock inte ges till dräktiga ston

Ledin
0

jag ska kolla upp vad det var för kok jag gjorde till mig själv för förkyldning gav det iaf till min val o gösses så mycket bättre han blev. vet att det var vitlök-vatten-honung i ett som tog 2 dyng att göra det va vitlöken som skulle vara i vattnet för att rinna av allt. Vetrinären jag har sa så här vad har du gett han (sa vad) o sen sa forsätt med det :)

Lyrik
0

Jag ger Lyrik timjan mot hans hosta, nu året runt. ½ dl i hans betfor 1 gg om dagen.

Köper från Borgeby Kryddgård. 1 kg kostar lite över 100 kr, räcker länge, drygt 2 mån. Köper även hans nyponskal därifrån.

På honom hjälper timjanet. Blir mindre hostig av det, även nu när det är så torrt och dammigt i hagen…Ledsen