Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 922 ggr
horspawer
0

Stoppa om sne sadel

Hej jag har min hästs gamla snea (ostoppad) syntetsadel kvar.       Känns dumt att slänga den. För den är fortfarande välvårdad och skulle lätt klara några år till. Om den stoppas om då. Tror jag iaf, jag vet inte om det är någon mening med att stoppa om en syntet sadel? någon som vet om det blir bra resultat? och hur mycket kostar det?

Mandysan
0

Alla sadlar kan inte stoppas om. Och är sadeln sne så är det bommen som är sne och såvida det inte är ngn kvalitéts sadel är den nog bara att slänga…

Snuttan2
0

Säger som Mandysan, snedheten sitter i BOMMEN. Och du bör slänga den sadeln, den bör inte ligga på någon häst, går inte att reparera förutom att öppna upp hela sadeln och stoppa i en ny bom, vilket antagligen kommer kosta mer än syntetsadeln kostade ifrån början.

horspawer
0

ok var det jag ville höra. då kan jag med gott samvete slänga den och tänka att det inte är någon stakars häst som behöver ha den… men hur slänger man en sadel? kanske inte sopnedkastet :/

amsson
0

#3 på soptippen kanske?

Ledin
0

varför itne skänka sadeln till dagis dom kan ha den som lek ute :) jag har gett bort 2 sadlar o gösses dom rids i på lekhästar ute av stockar :D