EXTERIÖRBEDÖMNING RIDTRAVAREN!
EXTERIÖRBEDÖMNING RIDTRAVAREN!

Finns i:
Hallands län
Kategori:
Tjänster
Information om annonsen:
EXTERIÖRBEDÖMNING!
ENBART FÖR DIG MED TRAVARE SOM RIDHÄST!
Team Treasure arrangerar exteriörbedömning enbart för travare som ridhäst i samarbete med B ? behöriga domaren Kurt Larsson.
Det finns möjlighet att delta i 3 olika klasser: valack, sto och hingst.
Hästarna visas en och en vid hand i skritt och trav och släpps sedan för en poängsättning även på galoppen. Alla hästar får diplom med utförliga poäng och kommentarer, priser utdelas och en ?Best in show? utses i varje klass, alla utanför prispallen får en deltagarrosett.
Vi kan max ta emot 20 hästar/klass.
Enklare form av förtäring kommer att finnas.
Bedömningen kommer att ske ca 2,5 mil norr om Halmstad i Oskarström mot Slättåkra till i en paddock om 18x25 meter.
Vid anmälan betalar du in 100,-/häst och klass sedan betalar du ytterligare 100,-/häst och klass när ni anländer.
Datum för det hela är 1 juni start klockan 9.00
Detta skulle jag verkligen vilja åka på!!!!!!!!! :D

Men hur gör man när man ställer ut sin häst? Dvs när man ska gå o springa med den?

#2 man brukar kalla det "visa häst för hand" Det är svårt att förklara över internet, mkt lättare att visa..
fråga någon i ditt stall, nån där kanske vet?
Medarbetare på Dressyr.ifokus
det lät jätte intressant.. hur anmäler man sej?? Det vill jag o min häst vara med på:)):)

Vilka arrangerar? Det är inte ridtravarföreningen iaf, för i vår bedömning ingår inte galoppen.

Det är teamtreusure tror jag. Dem har ett hästhem i oskarström typ

Ja tror jag ska anmäla mig nu i ef.midda.. Men jag har aldrig ställt ut en häst!!! :S Hur går man tillväga inför det?

#3 gå in på deras hemsida o läs där :) googla på team treasure

Ni som är lite insatta i utställningar - Hur bedöms traven - som en travartrav eller "halvblodstrav"?

det måste ju va hur bra den har som travare?

borde vara som halvblodstrav eftersom det är en bedömning för travhästar som går som ridhästar. hade det varit travartraven de velat se hade nog inte galoppen funnits med för poängsättning…

ja men man kan jmu inte bedöma halvblodtrav på en travare? Måste va hur bra ridtravartrav

#13 trav som ridhästtrav, så bra trav ridmässigt sett, vilket är det folk kanske tänker sig halvblodstrav eftersom de bara har en "genre" - ridning. borde vara så iaf, finns väl ingen anledning att ha en exteriörbedömning för ridtravare om man ska bedöma travartraven?

nu menar jag som just ridhäst men kan ju aldrig jämför en travartrav med en halvnlodstrav….

fast vad skiljer ridhästtrav från halvblodstrav?:)

nää men jag menar att man kan ju aldrig jämngföra en häst som är avlad för trav o en som e för ridning.. d trycker jag låter konstigt..

nej men man bedömer nog traven som för en ridhäst, sen kanske kraven sänks? men det är antagligen omskolningen och lämpligheten som ridhäst som visas upp. sen bedöms ju alla där på lika villkor så får man nog själv ha i beaktande hur lång/kort tid hästen haft på sig att bli ridhäst. Jag fick reda på i förra veckan att stallägaren tyckte pålle bar sig bra nu medan hon nästan trodde han var halt på alla 4 när han kom:D

haha men d borde eli ligga bra till då han aldrig varit travtränad :P

När vi hade vår utställning (ridtravarföreningen) så gick jag med domaren som sekreterare. Han dömde definitivt rörelserna efter samma mönster som alla utställningar. Däremot har vi ju extra bedömningspunkter där man tittar på muskulatur och hull. Dock ingen bedömning av galoppen.

ja här kollar man också exteriören.

#21 Var det till mig? För jag menade att vi har extra bedömningspunkter, utöver exteriör och gångarter. Men det är väl lite OT eftersom det inte är vår utställning.

ja det var det. jag tycker det är kul att nåt sånt här anordnas här nere för d händer inte ofta så mkt sådant här :)

nu verkar det som fler anmält sig :) någon annan här? http://teamtreasure.cybersite.se/text_28095.html
när är sista anmälningsdagen?

gå in o kolla hemsidan, tror d är 20 maj

Tråkigt att man bor för långt bort :(
*** Kärleken övervinner allt ***
synd att man bor så långt borrt :(
Ingen som vet om det finns ngt liknande nere i skåne?
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Det är ju inte såååå långt mellan halland och Skåne…

Någon som ställde ut sin ridtravare?
Åhh, vf kan dom inte ha nåt sånt i Dalarna?? ^^'