Äntligen :D
Äntligen har jag fått min 6åriga Fjordhäst Juni i bättre form :D. Hon har ett rejält problem med att lätt kunna lägga på sig och har svårt att "bränna" bort fettet. Men nu efter att ha kört regelbundna ridpass blandat med hoppning och dressyr så kan man äntligen känna hennes revben och man kan se stor förändring i rygg, fram och bakbens partiet där hon fått fram otroligt tränade muskler. Nu är det värsta av hennes fett borta och har omvandlats till muskler. Det syns även på träningarna då hon har otroligt lätt att hoppa nu. Hon hade det lätt förut också men inte så här enkelt. Hon hoppar 1m hur lätt som helst nu. Det syns på löshoppningarna. Och 80cm i studs tar hon enkelt. Är otroligt stolt över henne. Och hon har blivit så otroligt fin nu med en smalare mage och bättre rygg och ben muskler. Tror hon mår mycket goare nu också då hon är mer arbetsvillig. Hon har förr inte alls tyckt om att göra skänkelvikningar men nu efter en del träningar så gör hon det direkt man ber henne. Ska nu gå in i nästa fas på dressyren där hon ska pöå skänkelvikningar lyfta benen högre. Hon kommer att klara det fint tror jag då hon är en lättlärd häst som fått mycket arbetsvilja :).
Hon kommer förhoppningsvis att chocka Annika som är min ridlärare och som ridit in Juni. Annika har alltid tyckt att Juni har varit fet och, som jag tagit det, litte stygg då hon haft en liiiiten hängmage. Nu syns knappt den hängmagen oh hon är inte alls lika fyrkantig i formen som hon vart. Hon har även fått et sjukt mjuk galopp i båda hållen. Vilket är ett stort framsteg då hon haft det svårt i höger galopp. Den har alltid vart väldigt fyrkantig och studsig men nu är den mjuk och fin :). Känner att jag verkligen börjar få henne i riktig form. Så nästa år kommer min och Juni´s dröm förmodligen att slå in. Att vara med på KM och kvala ner på Fjord SM i Hoppning :D. *stolt :')*
Är så stolt då hon kommit så otroligt långt i sin utbildning. Och hon har fixat det med otrolig marginal :'D.

håller tummarna att din dröm slår in! =)

Vad skoj för dig. Kul med en häst som heter Juni. :)
Min fjordings avkomma har tävlat på fjordriks förra och förrförra sommaren med bra placeringar. Sånt är ju jättekul.
Har du inget foto att visa?

Va roligt att det går så bra för er ! :) Lycka till med träningen och att kvala in senare ! ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Japp, bilder kommer :D
Kul med ännu en fjordfantast :)
Vad är de för stam på din?
/Elin

Vad fin hon ser ut. Läste i din andra tråd att mamman blev tjuvbetäckt. Var det med en fjording då så du har papper på Juni?
Måste berättta att min avkomma fick heta RoxeLina men kallas för Lina och föddes 12 juni. Men ett annat år -99.
#5 Det ända jag vet om hennes stam är att hon har en väldigt duktig hoppmamma.
#8 Ja, det var med en fjording så hon är 110% ren. Så pass och sånt finns :). Rexoelina, coolt namn :D