Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1263 ggr
elin
0

Gallor =/

,,,,,

/Elin

elin
0

INGEN?!?!?!?!

/Elin

E_hjo
0

Är det inte bra å kyla benen när di har gallor??

emsems
0

se till att hon får röra på sig så blodet cirkulerar… testa kyllotion eller likn. eller linda… beror ju på varför hon fått gallor… finns ju en tidigare tråd om gallor där vi diskuterade mer.. hitta den och läs där

gejsa
0

Vad får hon att äta? Kan vara fodergallor tex. Hon är ju lättfödd enl dig. Vad jag vet så gav du ju rätt så mycket mat i somras ändå. Ta bort maten och låt henne beta bara. Nu har ju gräset kommit fram massor. Det kan räcka ett tag till henne. För att se om gallorna försvinner.

hjullan
0

det konstiga är att hon både har gallor och knäckande leder ?

E_hjo
0

#5 mmmmm… Fundersam

elin
0

**-----
**

/Elin

Struten
0

asså nu vet ja inte varför de blev dålig stöming här, hängde inte riktigt med men svarar endå:P
 -min ena medryttar häst har gallor bak o dom masseras efter ridning med liniment.
-sen kan kyllera va ett bra alternatin.
-sen kan man massera me liniment sen sätta stall bandage över natten, tycker dom här är bra om man hafft på liniment http://www.hooks.se/Butik/docs/produkt.asp?pf_id=SE-690115%20%20%20%20%20%20%20%20%20&dept_id=SE-4 o då slipper man tjorva me lindor åxå:P (brukar efter hårdare pass på min andra medryttar häst göa så o då har ja sånadär som länken går till, hon har iochförsig inga gallor men hon är räät gammal så man vill ju va rädd om bena på henne:P) 
-sen tro ja back o track kanske kan fungera rätt bra åpå gallor:P

kommer inte på mer just nu men man kan väll testa sig fram  se vad som fungerar bäst för en själv :P hoppas de var till nån hjälp:)

E_hjo
0

Du missförstod nog Elin! Fundersam Det jag mena var typ: Varför hon har både gallor och att det knäcker. Inget illa ment asså! Förvånad

elin
0

---

/Elin

hjullan
0

#7. herregud .. ?

elin
0

vaa braa, nu e alla?!? nöjda!

/Elin

gejsa
0

Vad är det nu då elin??? Ser inte vad du har skrivit eller så? Har du blivit arg för att jag svarade att din häst kan ha fodergallor??

Fattar ingenting har tyvärr inte läst dina svar.

elin
0

nej jag e inte arg på ngn, jag e ba allmänt känslig idag, håller på att bli sjuk o e så grymt trött, sover för dåligt =/
Förlåt hjullano e_hjo, de e inte er de e fel på, de e mig..

Valde att ta bort inläggen för att de inte skulle trassla till sig, gejsa.

/Elin

gejsa
0

Ok! Är din häst bättre nu eller?

elin
0

Gallorna e typ borta, nu äre ba knäckandet kvar.
Satte igång henne igår, försiktigt.

/Elin

gejsa
0

Hur länge hade hon gallor då? Tog du bort fodret? Knäckandet är säkert inte farligt.

elin
0

Hon har i princip haft gallor hela sommarn när gräset varit som värst, men nu de senaste dagarna blev de värre än innan o eftersom jag inte ridit regelbundet så blev jag en aning nervös om man säger så Förvånad Fångrisker o sånt, När jag red henne som vanligt gick hon på 8 dl kraft grund nu går hon på 4 så jag e på väg, gejsa lilla :)

/Elin

gejsa
0

lilla??!!

elin
0

Ja du e ju inte så lång, hiihi :)
(ta inte på fel sätt, säger som Hjullan, du ser ju ut som en liten tjej:))

/Elin

gejsa
0

Nej, jag är inte lång men mycket, mycket äldre än er båda. *ler*