Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridtravare
Läst 705 ggr
Ledin
0

Idag ringde telen! Äntligen

Jag har väntat på få raka svar ang en häst som jag skulle få. Det var en varmblod som blivit travtränad men fått diagnosen spatt. (ej inriden men det gör jag själv) Nu var jag ute efter en foderhäst o svarade denna anonns, han var lite speciell men det gick bra med han när jag var där lite nafsig men det e hingstfasoner han har kvar så det ska jag ta ur han snabbt. Idag har jag ringt o pratat med den vetrinären som rönkat o kollat han det va inte mycket han hade o enligt han ska han funka bra som ridhäst går att behandla om man ville oxå. Men ju mer han rör på sig ju bättre är det, jag har läst på lite o fick samma svar där men ville ju höra av den vetten som kollat han med plåtarna får jag se om jag ville :). Jag ska kicka på sadlar o träns men kan ju inte köpa något innan han är hemma för att kolla så det passar. Men vad är finast en riktigt ljus ridutrustnig lr svart på svart häst? Blir det svart ska jag iaf ha en fin färg som han passar i kanske ljusare blå?  Vill inte ha mörka färger utan mera klara fina färger tips tack :)

MarinaJ
0

Grattis Beige och grått plus ljusblå

lisette
0

ljust tycker jag är snyggt till en svart häst.

men du, jag vill inte förstöra din glädje. det finns så många friska hästar!

Ledin
0

jo jag vet att det finns många väldigt många friska hästar men eftersom jag ringde just till den kliniken o fick dom bra positiva orden om honom så skulle jag vara rätt dum att itne testa o ta honom, han är ju bara 4år o kan få ett mycket bra liv. Han har bra försäkring oxå som jag tar över. Tycker allt att man kan ge en 4årig häst en chans, annars så fanns det en till som jag skulle fått lånat på livstid men den var äldre o väldig pigg för pigg nja det va inte riktigt min typ lite stirrig när man red han. Kollar för fullt på hästnet på beg sadlar men finns ju få ljusa under 5 000 men skamen den som ger sig. :)

VeNyRa
0

en ljus sadel mörknar alltid, dom blir alltid fula och slitna efter ett tag, de finns nog ingen som behåller färgen.

Ledin
0

#4 bra tips :) då kickar jag mera på svart sadel.

Lindbygarden
0

En snabbt svar angående försäkring.. ring direkt..eller ja imorgonOskyldig till bolaget och kolla så du verkligen kan nyttja försäkringen för just spatten.. för det kan vara så att det blir reservation pga detta.. och då står du med skägget i brevlådan om hästen behöver behandlas.. Det är en djungel med försäkringar etc

Repoort
0

ang. utrustning så skulle jag satsa på svart och vinrött. Det är mörkt, men snyggt

Fluffen
0

jag skulle satsa på svart utrustning och ljusa färger som rosa, ljusgrön, ljusblå, vit, om de passar så kanske gul =D

Ledin
0

rosa e vissligen inne på boys med men inte denna tor det kan se  lite gejjit ut :)

#6 bra tips då ska jag kicka vad det bolaget däger om detta nu har dom inte det jag har till allt annat så tanken var ju att jag ska byta. Men kollar upp med båda.

lisette
0

ljus utrusning mörknar - men jag tycker faktiskt den blir ännu snyggare då.

Ledin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en bild på han den är från anonnsen :)