Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 884 ggr
Carmenzita
0

Hoppning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag äslakr att hoppa o tävla i hoppninge men för ca 2 år sedan ramlade jag av o fick hjärnskakning :/ Sedan dess var jag rädd föra tt hoppa och det höll i sig tills jag åkte på ridläger! Då fick jag en underbar liten ponny som också var rädd för att hoppa för han var lite närsynt ;) men tsm hoppade vi en oxer på 80 cm :D Cotte är bäst! <3(A) iaf så var jag inte lika rädd för att hoppa längre men lite osäker var jag :) men då blev jag fodervärd på Carmenzita <3 och hon botade mig nästan helt iaf var jag aldrig rädd när jag hoppade henne! :D <3 Och nu rider jag Spirit med o han har också hjälpt till för nu är jag nästan aldrig rädd för att hoppa! :D <3

Om ni har varit med om liknande, BERÄTTA :D :D

Carmenzita
0

Tack även till Iza som också hjälpt till utan att hon vet det ;) <33

AnnaLundin
0

OM man blir rädd för att hoppa brukar rätt häst och rätt tränare kunna göra underverk.

Jag var själv rädd för att hoppa under många år, även om jag ändå gjorde det. Med rätt häst och rätt tränare så red jag plötsligt Msv hoppning med godkända resultat…

Nu har tant-fegheten slagit till, mest för att jag inte hoppat ordentligt på många år. Men det går säkert att komma igen om jag lägger lite möda på det.

Spiritinthesky
0

#1 haha jo, jag vet (A) du är bäst ,

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Carmenzita
0

#2 okej hoppas det går bra för dig i fortsättningen ;)

#3 haha du är sötast :)<3

[MartinaPettersson]
0

Jag har alltid varit lite feg för att hoppa. Första gången jag hoppade min ponny var förra eller förr förra sommaren och vi har haft henne i 7 år :P.. Jag började med att hoppa pinnar i skogen som låg på kanske 60 och sedan har det bara gått framåt. Det gäller bara att "lossa på haken". Nu hoppar vi upp till 1 meter, men jag vet att hon har kapacitet för mer. Funderar även på att ge mej ut och tävla snart om jag hittar nån passande tävling i närheten :) Har ännu bara tävlat klubbtävlingar ;)

Carmenzita
0

#5 vad skönt! :) hoppas du hittar några tävlingar snart då :) Det kommer säkert gå jätte bra :D

Mozen
0

när jag var mindre var jag stentuff , vågade allt.

Vi köpte en f.d ridskole ponny med hur stor kapacitet för både dressyr och hoppning.Vi tränade på och hon var tjurig och stakr som en liten gris.
Helt omöjlig att nästan få stopp på.
Ett par månader efter att jag hade haft henne tränade jag för min syster kompis Erik.Vi börjde hoppa lite lätt på 60 - 70 , Lizzy toh dom som om dom hade varit 20 , och vid den tiden var ponnyn 18 år!!:O
Det vart högre och högre , tillslut var vu uppe i 110 - 120 på kombinationen.
Dom första tre gångerna klarade vi det men sen så tog det en tvärvändning och hon körde åt sidan istället och jag åkte rakt in i hinderstöd och bommar.
Det slutade med stora köttsår på ryggen och en skakad unge.
Sedan vad jag hopprädd men skyllde inte på ponnyn.
Det var mitt fel att jag inte var med i svängarna.
Sedan fortsatte visom vanligt och jag skaffade nya ponnysar och var fortfarande hopprädd men inte rädd annars.
Jag hade fått en storhäst på foder som jag skulle rida på och han var hur fin som helst!
Första träningen kastade han av min som en rodeohäst med elstötar i hela kroppen , jag kämpade med att inte vara rädd men efter 6 månader beslutade jag och familjen att lämna tillbaka han och söka ny ponny.

Vi åkte återigen till en ridskola och jag vart försälskad i den lilla ponnyn med stora öron.3 dagar senare stod hon på gården .
Sen red jag henne kanske 2 gångner innan hon bestämde sig för att kasta av mig igen.
Och vi som skulle köpa en häst som var såååå snäll eftersom att jag var rädd.

Nejnej , det var en till galning (AA)Men det löste sig efter ett år och nu vågar jag både hoppa och vara tuff i övriga sammanhang!

Moa ^^

Guldstjärna till den som orkar läsa :D

Carmenzita
0

Ush avd läskigt, men villken tur att det ordnade sig för dig :):):)

olympiathurfjell
0

när jag varlivrädd för att hoppa oppade jag först en 70 oxer och sen en lika högt tränghinder :P

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

Spiritinthesky
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

olivia tävlar nu min B-ponny lite , :D <3

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Carmenzita
0

#10 haha japp ;) haha tack för att jag får det (A) du är bäst :D <3