Igår räddade jag en häst:)
Satt o tittade lite på annonser i Torsdags kväll o hittade ett sto som skulle skänkas o om hon inte fick ett hem innan veckans slut så skulle hon slaktas.. Så jag ringde på annonsen o det visade sej att hästen bara fanns 6 km hemifrån.. Så vi kollade på henne igår på morgonen. och i går eftermiddag hämtade jag hem henne,var inte rolig att lasta kan jag säga men vi gav inte upp o nu står hon i hagen här hemma.. Jätte fint sto.. Hon är 9 år nu i Maj..
;) Mysigt.. Bilder vil vi se

Kul, som sagt- vill se bilder. Ett varmblods (travar) sto antar jag.
va kul.

Va kul! =)

Vad roligt! Den kan ju byebye få kanske. För du har väl häst? Hon söker ju en yngre häst som inte får kosta så mycket.
Varför skulle den slaktas då? Var den riden något, sjuk?
vad bra gjort av dig!
/Elin

#5 Nepp den kan hon inte få!! hade jag inte velat ha den hade jag juh inte tagit hem den,eller hur? Därför att ägaren inte ville att hästen ska vandra runt,så hon fick en sista chans hos mej,hon ska vara mkt ojämn i humöret!! Hon har blivit riden med sned sadel väldigt länge så hon har/hade ont i musklerna på ryggen!! Annars e hon frisk som en nötkärna

#5 visst jag har häst!! Men bara för det så kan du juh inte fråga om hon kan få den!!:( Ursäkta men jag blev faktiskt lite stött

Väldigt fint gjort av dig! Ägaren verkade också vettig.
Bilder??

Vad undebart av dig! =)

Vad fin hon ser ut! Underbart gjort av dig. :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#11. Ett varmblod :D Jättefin ! Du gjorde något jättebra! hoppas ni får det bra tillsammans =)

Känner lite igen mig i situationen, jag skulle också ta bort min men hittade sedan en som jag vågade ge henne åt.
Lycka till nu med den! Ni har säkert massor med jobb framför er, speciellt om hon har lite humörsvängningar ;)

Ser fin ut! =D

Vad fint gjort av dig.
Ser fram emot fler kort. :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vad fin. Är hon dräktig el har hon varit? Kanske bara lite rund men tyckte att magen såg lite mer ut åt "dräktig". Vad heter hon?

Vad fint gjort av dig Ida…..:)

#8# Oj, får be så hemskt mycker om ursäkt för att du blev så stött. Trodde bara att du tog hästen för att den skulle slippa bli slaktad om den var frisk och så. Och jag vet ju att byebye söker häst. Så jag tänkte va bra två flugor i en smäll.
Och vandra slipper den ju göra om den bara sov hos dig typ några nätter. Och sedan flyttade upp till henne. Ville liksom bara vara snäll men ser man allt i svart i vad jag skriver så blir det ju ofta att man inte ser det snälla i det. Men men …….

#17 Hon varken är eller vart dräktig,hon är bara ganska såååå rund om magen,vet inte om jag törs släppa henne på det kraftiga betet jag har,hon har inte haft fång el så men jag vet int..

detta är en häst som inte kommer vandra vidare till ngn annan,står i kontraktet,detta är hennes sista hem!! Nepp tog inte hästen bara därför.. Jag ser verkligen inte bara allt i svart,det var inte illa menat mot dej gejsa.. reagerade bara lite snabbt..
Kan ta ett kort när dom står på samma håll så ska vi se likheten :) Den billden jag skickade på #22 stpr han ju i dagsljus(solen) och på fel håll.. Kan ta idag :D

#21# Ja, det är ok. Förstår att du inte förstod hur jag menade. Men det var iaf inte elakt menat på något sätt. Tänkte bara på hästen som vanligt. *ler*
vad skönt för hästen att du tog emot den!
lycka till och hoppas ni kommer att trivas ihop!

Superbra gjort, du räddade ju hennes liv! Verkligen fint gjort, hon verkar ju vara hur fin som helst också.
Tycker också att hon ser lite rund ut, men hon verkar ju snäll. Men det kanske bara är bilden? Tycker alltid att bruna varmblodsston verkar snälla, haha. :-)
Jättesöt i vilket fall. Hoppas att det funkar mellan er nu då. Ska du rida henne något eller så?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
vad fin hon är :)

#20 Ok. Är hon riden/körd?

#28 Hon är både riden och körd,men var med om en olycka när hon trav tränades för många år sen,så det går inte att köra henne nu,men det gör inte mej ngt,det är juh ridning jag håller på med!!

#22 #23 Nja det vet i hundan,lite kanske.. Du behöver inte visa mer kort på pim,vet juh hur han ser ut,har juh ägt han hihihihih…

Bra jobbat!!
Vacker färg…verkar var en fin häst. Hur menade de tidigare ägarna med ojämn i humöret? Är hon väldigt jobbig när hon brunstar?

hon ska vara jobbig när hon brunstar,men har inte märkt av det än,hon brunstar juh nu…

#32 Okey, hoppas det inte är så farligt som de förra ägarna säger då. lycka till =)

Finns det ingen här som vill rädda den stackars araben som ska avlivas på onsdag då?

#34: Vilken arab?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja, Åsa dig tänkte jag inte på. Är säkert perfekt åt dig ju.
Titta på tråden Hittat två hästar av byebye. Läs den och kolla fotona. Hästen är ju gudomligt vacker och endast 9 år gammal.
Hör av dig om du är intresserad. Vill inte att den ska slaktas på onsdag.

#32 Tänkte tipsa lite om hon blir jobbig när hon burnstar så kan du ge munkpeppar till henne.

#38 Japp lite lika va dom:)
Hej! Gud vad kul, tänk att folk inte blir av med sina hästar och väljer slakt isf. Mer ridtravare,bra hästar och oftast mycket bra å hantera. Själv har jag en ridtravare hon va som din ang lasta. jag har fått transportträna henne lugnt å sansat varje vecka nu går dt bra tar mindre än 5 min så e hon inne o är lugn o fin. Träna mycket det ger resultat är mitt tips. Lycka till med ditt fina sto :). Själv så ska jag åka och titta på 2 st ponnys som behöver nya hem å det ska bli spännande :) fast det e en bra bit å åka men det gör inget. vet att dom kommer trivas hos oss. Barnen ser fram åt ha en ponny å pyssla med 
//Ledin

Vad fin hon ser ut! Lycka till!

Lycka till, hon ser jättemysig ut! :D *avis*

Roligt=)
Fin häst!

bra gjort av dig! =P
hästen var jättefin förövrigt =P
väldigt fint gjort av dej :)
Vad roligt :)

Ett år gammal tråd…
Vet någon hur det gick? Behöll hon hästen? Hon är inte medlem längre ser jag :(
*** Kärleken övervinner allt ***

Hon brukar väl skriva här än?

Om du går in på hennes sida så står det att hon inte finns kvar :(
*** Kärleken övervinner allt ***

Hon kan väl skriva ändå här. Kanske inte vill att någon ska läsa om henne.

Vad roligt att du tog hand om henne så hon inte går till slakt, hon var ju ganska ung! :)

Hur gick det eg ?
#53 - Användaren finns inte kvar här.

#35 ÅsaF, måste säga att jag gillar din bild :D haha :)