Foderhäst
Vad ska man tänka på med foderäst? kontrakt och sånt asså…

vem som står för vad ska stå i kontraktet, uppsägningstid, om köp blir aktuellt så kan köpesumman stå med, vilken utrustning som medföljer, vad hästen ska användas till, foder till hästen osv
ok men finns de dom som lämnar ut sina hästar gratis på foder??
Finns gör det nog, men det är nog ganska ovanligt tror jag..
okej .
ne det e inte alls ovanligt man lånar ju ut sina hästar på foder (gratis) å det innebär allså att dom lånas ut å den som lånar står för all foder,skoning vetrinär kostnad ett bra råd är att du gör en vetrinärbesikning på hästen innan, ägaren gör det efter sen så allt är grönt då med. Jag har lånat o lånat ut själv, jag lånade ut min varmblod travare (sto) förmån att dom fick köpa henne billigt om dom fastna för henne (det gjorde dom) jag gjorde nu inte besikning vid utlåningen o det behövdes ju itne heller men det tycker jag man ska göra. Jag känner en som har många hästar till sin verksamhet på vintern lånas dom ut på foder, Ha bra kontrakt ta kort nä du hämtar hästen även innan du lastar den för att den ska lämmnas åter ta kort skriv bra kontrakt. Kolla hästnet.se där finns säkert flera foderhästar/ponnys.

jag har min foderhäst gratis, för som fodervärd betalar man stallhyra, mat, skoning mm så ägaren ville inte ha någon extrabetalning när jag ändå skulle betala allt annat.
tack för all hjälp har hittat några ponnier på hast nett som jag mailat på och ska ringa till en person.