Utställning HÅCKSVIK 24/9
Välkommen till Håska Stallklubbs utställning 2006
När: söndagen den 24 september med start 09:00 seketariatet öppnar 08:00 Hästägarförsäkran skrives och lämnas i seketariatet före urlastning. Uppstallningsmöjlighet finns ej.
Var: Håcksvik (mellan Svenljunga och Smålandstenar, öster om Gislaved)
Hur: Utställningen är öppen för ALLA raser, även hästar utan "papper" är välkomna att bli bedömda. Hästarna visas rasvis. Årets domaren är Ronny Johnsson och Arne Emanuelsson.
Anmälan: Skriftlig anmälan ska vara tillhanda SENAST 25 augusti. Anmälan registreras först när anmälningsavgiften är tillhanda! Anmälningsavgift 200kr per häst för icke medlemmar och 125 kr per häst för medlemmar i Håskastallklubb. Avgiften sätts in på pg 144162-5 och ange TYDLIGT hästens/hästarnas namn samt anmäla på talongen. Anmälan är bindande. Om avbokning ej sker senast två dagar innan utställningen kommer en avgift på 100kr/häst tas ut. Detta faktureras personen som anmält hästen.
Anmälan skickas till: Karolina Peterson, Boderås, 512 95 Håcksvik.
Antalet hästar som kan få plats på utställningen är begränsat till 150 st. Inkommer fler anmälningar än maximalt antal kommer platser ges i den turordning som betalningen inkommit. Anmälda hästar som eventuellt blir utan plats kommer erbjudas pltas på reservlista.
Efteranmälning mottages endast i mån av plats mot en extra avgift på 50kr. OBS! Ingen efteranmälan mottages på utställningsdagen.
Katalog får alla utställare på plats utställningsdagen.
Kontakt: Karolina 0702-638442 eller Sofia 0325-52054
Idag kom pappret med hur många anmälningar som kommit in…
- 22 shetlandsponnyer födda 2005-1990
- 14 russ
- 1 dartmoor
- 5 welsh mauntain
- 5 welsh
- 2 welsh partbreed
- 2 welsh av cobtyp
- 5 welshCob
- 1 fellponny
- 5 Connemaror
- 7 New Forest
- 3 Sv Ridponnyer
- 5 Fjordhsätar
- 15 st korsningar/okänd härstamning
- 2 st araber
- 1 angloarab
- 10 sv halvblod
- 1 oldenburgare
- 5 varmblodstravare
- 1 frieser
- 1 tinker
- 1 lipizzaner
- 9 nordsvenskar (bruks)
- 2 ardennrar
- 1 shire
Vill önska ALLA lycka till och hoppas att det blir en trevli dag på söndag!
vad roligt, synd det itne finns här!

Oj vilken fin shettis… :) Härlig färg!!
Det är kvällssol så han ser lite brunare än vad han egentligen är… han är lite mörkare egentligen…
Någon som vet hur länge den håller på? Det var ju ganska många anmälningar… Funderar mest på hur länge jag ska hyra transport…

Va, söta dom är. Med rejäla magar en del. hehe

Oj vad mkt anmälningar ni hade, kul!
Jag tänkte åka dit OM det är fint väder… :-) Men min son hoppas på dåligt för då åker vi till Liseberg med bekanta istället…

Hade vatt kul att se korsningar faktiskt… Fast det är kanske lit elångt här ifån ^^
Oj, det är ju nästan där jag var och köpte min pålla i våras :) Hade varit kul att åkt dit, om man hade vetat om det :P

är det fullt??skulle gärna velat anmäla min arabkorsning!:)

ja med tanke på att tråden är två år gammal så tror jag nog det är lite sent.

Tror att Håcksvick kör sin utställning den 13:e eller 14:e septmber i år 2008.