Antal avramlingar?
Det sägs ju att när man har ramlat av 100 så är man en riktigt ryttare, ellar nått liknande. :)
Så nu undrar jag hur många gånger ni har kvar till er hundrade?
Själv ramlade jag av för 16e gången idag. Det var ingen fara, bara ett stort skrapsår under armbågen, vi hoppade och kom fel på hinder så det blev en tvärnit så jag tappade balansen och innan jag hann få tillbaka den så hoppade hästen av.
Men men, inga bestående skador.
Jag har då 84 gånger att ramla av kvar. :)
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Jag har nog trillat av ca 8 ggr eller nått : )

Vet inte hur många gånger jag trillat av, kmr iaf ihåg 4 st ^^ men är säääkert flera ^^
Jag har ramlat av en och en halv gång, bara 98,5 kvar xD
Helena
Har nog ramlat av runt 10 gånger. ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag slutade räkna nån gång runt 100…. Fast å andra sidan har jag inte åkt av så många gånger sen dess.

Åkta va typ 5 ggr elr nåt. Iförrgår, var de nära men höll mig fast i manen xD .
Jag har åkt av fler gånger än vad jag kan räkna XD Flög av 14 gånger på 45 minuter en gång 
Jag har ingen aning… Har ju varit shettisunge
Men det är flera år sen senast, 5-6 kanske :)
Runt 20 typ xD

Inte en aning faktiskt. Men under det här ett och ett halvt året på Dandelion så är jag väl uppe i 15 kanske? Börjar bli lite drygt. Har verkligen ett genomsnitt på en gång i månaden på honom. =)

150 + :O
Räknar inte men när man hade shettis åkte man av ganska ofta ^^ Så det är nog runt 100 kanske?

Hm, jag tror jag åkt av runt 13 gånger, fast den sista va mer en avsittning x)

15 typ
#Parondkrutten: Hur kan man ramla av 1,½ ggn?
Jodu, här har man ridit flera hästar, unghästar, medelåldershästar, gamlahästar. jag har flugit av ett par ggr i detta stallet, sedan har man v'äl inte flugit av så mkt innan det, 5-10 innan detta så, tja, runt 15-20. vet faktiskt inte. svårt att hålla räkningen, + att om man inte vet att man kommit över 100, slipper man bjuda på tårta;)

2 gånger
jag har inte en aning, har som många andra här också varit shettisryttare såå…:P
men jag minns speciellt 5 avramlingar..
Runt 10 avramlingar skulle jag tro… :)

kanske 100 XD

Ingen aning…. minst 50 :'P
Jag har ridit i 3 år och ramlat av säkert 30 - 40 ggr -.-'
Jag har Filur på förra ridskolan att tacka för de flesta av dom… Vi *host* kom inte riktigt överens om man säger så… 12 avramlingar på 45 min, två ridlektioner i rad o.O Och honom kallar dom trevlig att ha å göra med *fnys*
Hanna
Jag har nog ramlat av runt 20-30 ggr kanske… Men sista åren har jag blivit mkt bättre på att hålla mig kvar… : )
Vet inte riktigt, ca 10 90 ggr kavr
jag vet faktist inte hur många gånger jag har ramlat av.. men det är ett par st…. Kan man räkna med olyckor så är de runt 10 - 15 grr :)
Jag har säkerligen kommit upp 50 eller något sådant, har sån taskig balans! :P Och jag har ju ridit ganska länge också…
http://www.regret-nothing.com

Hm.. mange kanskje 100+ ;)
Minst 50-60 ggr, varav hälften minst var på en shettis som tyckte att 8 åriga Amanda skulle tugga grus ist för att galoppera x)
På ridskolan ramlade jag av 20 gånger mkt tack vare min sköthäst Boyen som gärna busade på galopper ute i skogen och på vintern när det var kallt. Han bara pep och sen satt man på marken =)
Nu har jag inte trillat av på snart 4år…

hmm.. typ 3-4 ggr.

Över 100 gånger. Hyrde ett russ för några år sedan och henne åkte jag av riktigt ofta. Hon hade hoppat 90 men kommit fel och brakat in i ett hinder en gång, och vi skulle få henne att hoppa igen. Gick bra. Men hon tvärnitade alltid efter hindrerna eller några meter bort. Åkte säkert av 30 gånger på en sommar.
Och så en snäll shettis jag hade en sommar som stannade när man galopperade. Helt omöjlig att få att galoppera en lång sträcka. Åkte av säkert 30 gånger på henne också.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Får ju inte glömma Apollo heller, var medryttare på honom ett tag. Jag & min kompis föll av totalt 24 gånger på en ridtur. EN ridtur alltså! 12 gånger var. Han var tjurig. Säkert 40 på honom, och så åker jag av ibland på min egna pålle. Fast det var mest förr, har lyckats hålla mig kvar på senaste tiden.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

aldrig ramlat av än :) men det lär väl komma snart antar jag :P

mamma har 99gånger kvar och jag har tappat räkningen
(trillade av sist för 7år sedan)

ojojoj, ingen aning! gissar på att jag har ramlat av runt 200 ggr elle nåt xD

Tror jag ramlat av ca 8-10 ggr. Räknar dom inte, är inte så roligt att minnas. :)

Har tappat räkningen på alla gånger jag åkt i backen 

min förkärlek till "galna" "ohanterliga hästar gjorde att jag snabbt kom upp till dom där hundra gångerna och sen slutade jag räkna… men på min Skorpan har jag bara trillat av en gång…peppar…peppar..
men då hade jag ont i en vecka… börjar bli gammal!
Haha ja håller inte räkningen, men mycke mer än 50 gånger,,
Oj! Det var många som hade ramlat av mer än 100 gånger :O .
Medarbetare på Hästfoto.
oj nu är jag bäst här käns det som!!! när jag var liten hade jag och min syrra en B-ponny som vi ramlade av MINST en gång per dag vi red honom,.. och så höll de på i typ 1 år så de e väl iaf över 200 ggr, med bara en ponny
sen "ramlade" jag av min andra B-ponny en gång på dom 3 åren och 3 dagarna jag hade honom, och så har ja ramlat av min C-ponny som jag har haft i mer än 2 år 4 ggr tror jag.. Han har ändå varit JÄTTEBRÅKIG i typ 4 månader (eller han har alltid varit bråkig då och så, kan resa på sej när man som minst anar det) …
har aldrig ramlat av en stor häst ;) mern de hinner väl komma det oxå ;)
#40 - Har ramlat av 4 stora hästar men det gick faktiskt allra bäst då, förutom Pompe då som e lite över 170. Men annars är det vrsta som hänt mig att jag har fått lite problem med höften då jag ramlade av hårt på en hopplektion på en ponny som fick lite fnatt.
Medarbetare på Hästfoto.
Har ramlat av 9 gånger på 26 år! Över 10 år sedan sist, inte ramlat av Lyrik en enda gång…
#42 - Antingen är du mycket duktig eller så kör du på säkert spel :) .
Min syster har alltid sagt till mig att jag är feg som ramlat av så lite, jag har tydligen inte gjort något riskabelt.
Skenat fram i skogen på en 170cm, rädd och smått galen vallack och kört fullt race över en åker på en riktigt opålitlig ponny är alltsåsäkert enligt henne… :)
Medarbetare på Hästfoto.

hmm…7 ggr tror ja, första gången på Soya, 2 ggr på Sandy, en gång på Kapzel, 2 ggr på Hades och en gång på troya om de räknas :P
Runt 50 ggr tror jag. Har ridit in en hel del hästar. Fick ofta sitta upp på de ny hästarna som kom hem när jag var yngre också… Mamma sa att jag hade bättre läkkött än henne *hahaha*

#44# Hihi ramlade du av på Soya? Vad gjorde hon då? Elin ramlade också av henne en gång. Hon tvärnitade i galoppen då.

jag har ramlat av en gång och resten av gångerna jag hållt på att rammla av har jag alltid på nåt vis tagit mig upp igen utan att nudda marken xP

#46 - hehe precis samma sak, eller hon for åt sidan och stanna, tror de va första eller andra gången ja red henne. Va en som provred Sandy och vi galoppera på en stubbåker och sen blev soya rädd för nåt o ja åkte i backen, en sekund senare åkte hon som provred i backen också, sandy härmade soya.

Haha typiskt Soya. Hon hoppade ofta åt sidan. Mycket otäckt. Gobban har inte gjort så förut men det sista året har han också börjat göra det faktist.

Kommer på 11st varav 2 fastnat i träd och hästen fortsätter o 1 omkullridning. Så är väl omkring 10-15 st

#50 Ush! Så hemskt det låter. Fastna i ett träd och omkullridning. Har aldrgi hänt mig som tur är.
Vet inte hur många gånger jag har ramlat av. Kankse runt 10gånger. Bara en gång på Rekyl ;)
Ingen aning, men skulle tänka mig ca 10 gånger eller lite mer. Red ju shetlandsponnyn Prillan när jag var mindre. ;)
Skadade mig aldrig, det värsta som hände var ett stukat långfinger. Men jag flög ju faktiskt av ute i skogen i galopp på en häst på 164 cm.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Jag har aldrig ramlat av och slagit mig direkt mycket, det värsta var en muskelsträckning i armen i vintras. :P
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Keligast, att fastna i träd var mest komiskt. Böjer man sig inte tillräckligt el om hästen fortsätter att gå så blir man hängandes kvar i trädet, hahha!
Omkullridningen var inte heller så hemsk, det värsta var nog att hästen klev på mig i uppstigningen men han flög bort ifrån mig så fort han kände att något var konstigt. Dessvärre tog han revbenen så det gjorde oerhört ont så fort man skrattade el hostade mm. Men gud vad vi skrattade när jag hoppade upp igen o fortsatte turen.
#43 Vetti sjutton hur jag har lyckats med det. 
Skenat på blankis med en stark nordis (Lyrik). Hoppat högt barbacka (Skyan). Ridit ut barbacka, i grimma och utan hjälm (Lyrik och Skyan)…
Har gjort en massa tokigt i mitt hästliv.

Jag har 89 ggr kvar att ramla av :P
"orka räkna" XD
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Iiiingen aning faktiskt… Har väl vart en del, men folk påstår att jag får skylla mig själv när jag rider barbacka på bockande och stegrande hästar… 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag ramlar aldrig av, jag ser det mer som ofrivillig avsittning.. ;)

5gånger xD
Har trillat av jättemånga gånger - har ridit mkt shettis.

Jag har trillat av ca 11 gånger, hrm..på 1½ år =S
Hmm har trillat av ett antal gånger har då ingen koll på det man har inte ramlat av från en häst på över 4 år så nästa avramling kommer gå illa då än om man ramlar av ofta.
Blev en 17e gång igår igen. Gick inge vidare, landade så fel. Har jätteont i bäckenet/lårfästet. Vet inte vad jag ska göra för att få det bättre än att bara vila.
Medarbetare på Hästfoto.

Ibland undrar jag varför jag inte är en bättre ryttare, då jag ramlat av MINST 100 ggr…den värsta gången blev jag hängandes i stigbygeln 200-300 meter i snöslask…undra vrf man inte känner sej helt säker när man ska upp på pållarna igen ? ;)

#3, hur ramlar av en halv gång?
7-8 gånger har jag ramlat av, på 11 år.
men sen har jag ramlat ur sulkyn 2 gånger också, eller ja, en gång ramlade jag "ur" och en gång tappade jag hela vagnen! xD
fast sen hur många gånger man har varit såååå nära på att ramla av osv, dem är betydligt flera! 
Jag har haft en ridlärare som har tävlat sm i hoppning och höga klasser på dressyr men hon hade bara ramlat av 4 ggr
Ingen aning faktist men idag trillade jag av två gånger :|

Efter att ha ridit en ponny med räserfart i mot hinder o sedan oftast tvärnitat innan, har jag helt enkelt tappat räkningen ;P Min egna pålle har jag ramlat av 3 ggr iaf :) Senast för två år sedan

Jag tror att jag har ramlat av runt 7-8 ggr

Min ponny är väldigt svårriden så jag har nog rammlat av honom 100000 gånger xD

Alltså.. jag fösökte f till alla avramlingar på Uno.. men jag tappade räkningen vid 20.. men ungefär 38 avramlingar…
och sen 4 utgående på Uno dårå.. :)
Om man springer av en häst, räknas det?? 
Mvh Jenny
har la kvar runt 40 gånger till min hundrade XD
Har 98 gånger kvar att ramla av x)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

10+ och 20- när emellan :p

om ajg säjer såhär, jag sluta räkna när jag var över 80, och då var jag 12 år :P
är shettis o russ unge.. o en knäpp welsh (avkastardrottning) xD
Väldigt många x)

sluta räkna vid 10…

typ 94, fanken jag har lång väg kvar. har inte ens rammlat av en gång om året om jag ridit i 10 år. =S
74 ^^

Är nog uppe i 100 nu ;) Ridit busiga små gotlandsruss senaste 6 åren och hade en period som det kändes som om att man inte kunde sitta av ;) Red iof barbacka mycket och "gled" av en hel del ;)
Senast jag åkte av var i sommras på en hopplektion, åkte av två gånger och fick ett par rejäla blåmärken så nu har jag tyvärr blivit lite hopprädd :/
//Mickan
Jag har 98ggr att ramla av innan jag blir en bra ryttare x)

Jag har trillat av….. ca 12-13ggr. hrm..
på 2½år!
Fast nu har jag inte trillat av på ett tag :)
Ärligt är det nog… -tänka- 30-40 ggr kanske. Mest av från unghästar/ponnyer. (: (Massa gånger av denna lilla plutten, inte jag på ryggen btw. Då jag ett flertal gångern släpat efter honom på grusgången då han har fått spelet då ngn fågel flugit över honom eller så ;) Och så var jag nära på att förlora synen 1 gångn då han smet åt sidan och jag inte var med och jag hamnade med ögat 1,5 cm från en järnskolla, så har ett nicigt litet ärr vid ögat ;D)

oj, jag vet inte.. :)
inte så många gånger som kan skulle kunna tro m tanke på att jag under flera år red in x antal unghästar o fick galna inridningspållar på halsen…
jag har allafall bara ramlat av 1ggr under dom 7åren jag hade Plutten.. o det var när han stannade på ett hinder…
Har ramlat av hur mångaggr som hällst
red ett envist russ förrut som hittade på ett och annat
kan väll chansa på 30 ggr kanske, nån stanns där 

52 tror jah :P hihi.. mindre en hälften kvar..
Jag räknar inte men väligt många gånger :P

Jag har ramlat av 6 gånger tror jag. :P Så 94 kvar ^^
Har ridit i ca. 4 ½ år och ramlat av en gång ^^
Nu var det snart två år sedan jag rammlade av sist, men en hel del avfallningar har det blivit genom åren i alla fall. En gång trillade jag till exempel av sju gånger på ett enda ridpass, jag red barbacka och hade på den tiden inte världens bästa balans 
Jag har hållt på med hästar i 15 år och kan bara komma på 5 gånger som jag har ramlat av… :o
Plus en gång som jag ramlade av vid uppsittningen, men vet inte om den räknas eftersom jag inte ens hann komma upp på hästen. ;) Däremot lyckades jag ramla rakt ner på svanskotan å få en spricka i den. :S
Mååånga gånger x'D tappade räkningen nån gång efter 120 st xD

Jag har ramlat av 3 gånger. x)
1'a gången åkte sadeln runt
2'a va första gången jag galloperade och tappade styrningen
3'dje gången va när jag red in i en gran barbacka XD De va typ första hela lektionen som jag red barbacka i en hage XD
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

tappade räkningen för lääängesedan bak på shettistiden!
"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

MINST 100 ggr kan jag ju svara. Men så är jag ju lite lätt "övermogen" 50 +.
Men att man därmed skulle kunna rida är nonsens iallafall på mig. Nu började jag ju rida som vuxen var 32år och tillhör väl inte naturbegåvningarna.
Men man kämpar på trotts att nu börjar man ju slå sig rejält när man gör sina flygturer "åldern". Tidigare slog man sig aldrig.
Men numera sätter jag mig inte på osäkra hästar. Rider mestadels min "skogsmulle".
Marsvin 4-ever
.

Har passerat 100 för längesen, men nu sitter jag kvar på det mesta (fast ska kanske inte säga för mycket).

Då jag hade en 4aåring som första häst och både jag och den var smått okunniga blev det mycket avramlingar och missförstånd ;) Nu händer det dock inte så ofta, balansen var *harkel* märkbart mycket bättre efter att ha haft lilla Freja som hon hette ;) Har ju inte direkt ett nummer på hur många gånger man ramlat av, men frågan är om jag inte passerat 100gångersgränsen än (:
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Kommer inte ihåg men under 5 skulle jag tro
4 ggr ^^'
En massa! Kommer inte ihåg, men en 7-8 ggr senaste året. :)
10-15 ggr
Jag har 95ggr kvar..