Tandläkare, vart?
Lord stinker ur munnen, det är nästan så att jag mår illa. Jag är dock väldigt känslig med, men men.. Har inte sett något i hans mun, eller tänder. Och har även hört att det finns örter/växter som kan ge en äcklig! andedräckt. Vet dock inte om det är sant. Men om det nu itne försvinner snart, måste jag kolla runt efter tandläkare till honom som kan kolla hans mun osv. Men tycker det vore konstigt om han hade problem med tänderna när han bara är 11, men inget man vet. Någon bra tandläkare, inte allt för dyr (liten plånbok^^) i småland nära hultsfreds-området. Några tips och priser? =)

även en ung häst kan ha problem med tänderna, så åldern är ju ingen garanti för han inte ska ha ngr problem.
Okey, men du vet ingen/inga tandläkare här omkring?

Kan du inte ta ut din veterinär?
Medarbetare på Dressyr.ifokus
är det inte bättre med tandläkare då direkt, eller?

#4 jag tror inte det spelar någon större roll faktiskt.. hästtandläkare (som det igentligen inte kallas) har det ju varit en himmla hysteri kring..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Ring vimmerby veterinärstation, dom har en tandläkare. finns en billig som åker ut men han är dååålig dååålig!!! ska du ta ut honom så kan du lika gärna strunta i det för han gör mer skada än nytta…
I vimmerby har dom en klinik, där kan dom ge lugnande och han ger även råd om bett och storlek osv. Räkna med runt 1000-lappen.
åldern har ingen betydelse, tycker alltid man ska åka och kolla upp sin häst så fort som möjligt efter att man fått hem den så man vet hur det ligger till. Peppe hade inga problem alls, medans Blacky hade foderfickor och slitningar på ena sidan. Båda var 11 år då. Blacky vet jag inte hur det är med nu eftersom vi inte hunnit med nåt återbesök (skulle åkt dit i november i år men det blir ju nästa ägare som får ta tag i det..) Peppe åkte vi med sen igen året efter för att jag var fjantig men vi fick åka hem direkt igen… men bättre att vara på den säkra sidan tycker jag!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Kanske är det en infektion… Ta ut veterinär är mitt råd ;)
Gör det snart för om det är infektion kan det bli värre och sprida sig upp. Hästen jag var på väg att köpa hade fått det, han var bara fem år. Ålder spelar absolut ingen roll, det kan lika gärna vara tvärtom, att det är när de unga de får problem då tänderna fortfarande växer…
Det är alltså en veterinär jag ska ta ut till honom? :)
Peppe: Är det han som är dålig som kikar och det då, om man åker till kliniken?