HJÄLP!Omstoppbar??
Har hittat en kanon sadel som passar jätte bra på min pålle.. frågan är nu: kan man stoppa om denna sadel? en Jacson sabine allround! Tack för hjälpen! =)

Alla sadlar är väl omstoppningsbar?? Eller är de inte det?
*** Kärleken övervinner allt ***
jag kan inte hitta något om det =/ men tror att alla jacson är omstoppningsbara =)
#1 Nej, en del är permanentstoppade, oftast är det de dyrare märkena :) Som tex Devocoux, Jaguar, Cobra :)

#2 oj, varje dag får man lära sig något nytt… trode precis som #1 att det gick att stoppa om alla sadlar, men se så fel jag hade =)

Prestige är inte heller omstoppbar.
#4 då måste det bra vara dom nya för jag hade en prestige äldre nu kommer jag inte ihåg exakta åldern men så där 10-15 år g var den väll den var omstoppbar. (jag tror det iaf :P köpte 3 sadlar alla hade blivit omstoppad nån gång)
#2 Ok..bara att hoppas att den är de då..=) nu är den köpt iaf..=)

#5 Stämmer säkert ;) Det är ganska nytt med latexstoppning. Kan hända att de har några märken som är ullstoppade eftersom alla har vi olika smak.
Ingen som vet säkert om de går att stoppa om den?? =)

ALLA sadlar går att stoppa om, de är bara mer eller mindre besvärligt för sadelmakaren. Även permanentstoppade sadlar går att öppna och byta stoppning (oftast latex eller liknande material).
Men känner du att den är knölig och därför vill stoppa om så e de antagligen vanlig hederlig stoppning, aldrig varit med om nån jacson som haft nå udda, om den inte är omgjord dvs men de har jag svårt att tro

#9 Går det med latex? Fick nämligen veta när jag köpte min Prestige Versailles att det inte var möjligt… Dessutom. Latex är väl inte stoppad, så det går ju inte stoppa om den(?) :P

Naj latex går ju inte o "stoppa om" i samma bemärkelse som med ull men de går att öppna sadeln, ta ur all latex o göra om de om de skulle behövas. Men dom ska ju itne bli knöliga, är ju isf för att anpassa efter hästen
#9…min sadel är ny..köpte den nyss men glömde dock att fråga om den gick att stoppa om..inte så smart kanske, men man kan ju inte tänka på allt..;)

Då kan jag nästan med 100% säkerhet säga att de är ullstoppning, allternativt nån syntetstoppning, men att den iaf går att stoppa om