Bilder från idag.
Tänkte dela med mig av glädjen igen.
Finnen flyttade idag och allt gick super!
Flocken har inte ännu accepterat henne, speciellt en vallack tar sitt jobb med att skydda flocken på stort allvar, dessutom finns det en liten fölis med i flcoken.
Men det ordnar sig med tiden, här hemma finns istället en skrikande isis som undrar vart hennes kompis är.

Aww.. Hon blir snart accepterad!! :) Såg ändå trevligt ut!! :) Haha.. Så det är samma flock som isisen kommer att gå i? :)
Hon verkar ju iaf positiv. Hoppas att flocken accepterar henne snabbt =) Skulle din islänning också flytta till samma gård, eller hur var det?

sussi, det ser underbart ut! va härligt att finnen verkligen ser ut som en i flocken!
berätta hur det går!

#11 Ah, jag vet och denna häst som var utdömd av mig! Nu lever hon och mår som aldrig förr!
Jag ska berätta, vare sig ni vill det eller int.
Kommer att hälsa på dem ännu några gånger innan jag åker upp till studiestaden.

Gud vad fin din finnhäst är!

#13 Tack! Såg lite på bilderna just och tänkte att hon ser egentligen ganska rolig ut :)
Hu lägger man ut videon här? Har en men vet int hur jag ska få hit den

#12# varför var hon utdömd av dig?
En superfin häst jue.

Ja, tänk att hon skulle ha varit död i dag om inte gubben tog henne. Tänk vad det kan vända snabbt. *ler*
Härligt att se henne springa omkring där bland dom andra. Det går nog bra med tiden. Ska både finnen och islänningen gå på lösdrift fast var för sig? Dom ser inte varandra eller? För gör dom det så kanske dom gnäggar efter varandra och rent av spränger tråden om det vill sig illa.
Vad är det för raser som finnen ska få gå med. Är det också samma sort som hon eller?
säger som gejsa där, härligt att se henne springa så. måste kännas lättare i hjärta och själ, säkert både för henne och dig :)

Jag sitter med gråten i halsen….Det är så skönt att det ordnade sig !!
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
sussi! film!!! vi vill se!

sussi, var de andra hästarna oxå finnhästar? eller vad var de för ngr?
hon kommer att ha det jättesuperbra där! blev helt varm i hela kroppen när jag fick se bilderna… :D

Säger som CBA! helt underbart!!!!

#15 För att jag en lång tid trodde det var det ända rätta pga hennes psyke, förflutna samt att ingen ville ha henne och jag som skulle/skall långt bort för att studera. Dessutom sa veterinären jag hade på vintern när hon blev sjuk att hon har astma. Upfattade det som något mycket värre än vad det var, hon har bara kvickdrag. Jag bad iaf Gud om ett mirakel och fick ett!!
#16 Ja de båda kommer att gå i olika lösdrifter som finns brevid varandra. Finnen går än sålänge i beteshagen, alltså en bit bort från isisen så jag tror att de går bra i vinter sen när de kommer i att gå med bara ett band emellan. De två stor hästarna är också finnar, jättemaffiga hästar. Lillan som har fölet vet jag inte vad är för ras.
#19 Sku gärna visa den men vet inte hur
#20 Se #16
Var och tittade på henne idag, hon var vääldigt trött men gnäggade smått när hon såg mig. De acepterar henne lite mera redan men ännu är hon utanför

Här är isisens nya flock. Allt gick riktigt bra!
Alla i flocken var nyfikna oh väldigt välkomnande, det var bara min lilla dramaqueen som bråkade. Hon skrek till för ingenting, bocka och sparka på de som kom för nära. Alla stod och skrattade åt hennes skrik eftersom varenda ett var obefogat. Som sagt, dramaqueen.
så fint!

Här står hon till vänster med sin nya pojkvän. Det visade sig att min isis var brunstig. De två gick tillsammans hela tiden även fast hon gav honom en smocka ibland.
Hästen som står i hagen längst bort och betar är finnen. Det ser närmare ut än vad det är i verkligheten. Finnen reagerade inte alls på isisens skrik.

Ser så fin ut:)
#22 Du skulle kunna lägga ut filmen på antingen www.youtube.com eller video.google.com (av nån anledning vill inte texten bli länk… men adressen är utan "www" ) Dock måste du ha ett konto för att ladda upp en film (min erfarenhet av sidorna är att bildkvaliteten försämras mer på youtube)
Skönt att det gick bra med isisen också =)
åh sussi, jag är så glad för din skull! =)

#32 Blir filmen liksom "ute" på nätet då om jag lägger den på youtube? För det vill jag int.
#34 ja det blir den (samma för googlevideo)
. Ett annat alternativ är att ladda upp den på http://www.yousendit.com/ och sen är det bara att skicka en länk till dem du vill ska kunna se den, så får de ladda ner den till sina datorer, då är det bara de som fått länken som kommer åt filen

#35 Men om jag lägger den på youtube, kan jag ta bort den igen? För jag kom just på att den blir väl ute på nätet ändå om jag visar den i denna tråd.
visa visa visa!!

#37 Jag ska bara jag kommer på hur.
Teknikens underbarn passar inte in på mig. Men det är ingen speciell film, dålig kvalitet o inge ljud eftersom jag filmade med kameran. Men kan ju ändå vara roligare att se en videosnutt än en massa bilder, blir mera levande på det vise.
#36 Ja man kan ta bort den

#29# Var härligt att din häst kan gå utan täcke dagtid. Eller är det bara just vid släppet? Kanske något för hästen bredvid att få känna på eksemmedlet. *ler*
Underbart att se dom tillsammans nu allihop. Det måste kännas kanon för dig fast sorgligt på samma gång. Är det långt ifrån ditt hem där du bor nu?

#40 Hon hade det borta just vid släppet vilket var tur eftersom en vallack började klättra på henne. Fodervärden skulle sätta på det till kvällen. Ja hästen brevid tyckte jag synd om, han var helt sårig i ansiktet och luggen var til stor del bortskrapad. Undrar hur han såg ut under täcket.
Känns lite tomt nu och konstigt, har haft dessa i nio år nu och plötsligt finns de inte här mera. Men jag är ändå så glad nu när det ordnande sig så här bra! Det är ganska nära ca 15km, tar ca 15min med bil.
Vi får ju också komma och rida när som helt på båda hästarna, finns också andra hästar där som vi får rida på. Alla är jätte snälla där, bra stämning!

Skönt att höra. Sätter dom på medlet morgon och kväll åt din isis nu så att hon behåller sin man och lugg osv?

Jag hoppas det!
Vi ha gått igenom hur hon ska sköta eksemet, jag har tom. skrivit i avtalet skötselråd för sommareksem. Borde vara klart för henne hur de ska skötas.
På denna bild kan man se att hon har skrapat i manen lite men i övrigt ser hon riktigt exemfri ut, hoppas det hålls så sommaren ut.

Min är ju alldeles kletig just nu. Ska tvätta honom i morgon ev. Men det går ju knappt bort med vatten. Vi har fått sätta på rätt så mycket pga att dom fick gå ute i juli på natten och in på dagen.
Naaaaaw.. Det ser ju underbart ut ju!! :) Och isisen ser inte alls ut att ha eksem!! :O Du har gjort ett jättebra jobb!! :) :)
Älskar bilden i inlägg nr. 27!! Sååå underbart!! :D Hehehe.. Mysigt!!
De kommer att få det jättebra där!! :P Grattis igen!! ;)

vad kul för dig Sussi :)