Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1459 ggr
Rökkvadis
0

islandssadel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en islandssadel till salu! om jag nu har läst rätt så ska det vara en Petit Hoyos (känner inte till märket själv)

Men den är 18" med förlängda bossor vet ej bomvidd men är ganska smal, den är i fint skick och är även omstoppad.

Så har du en isis som är lång och smal över ryggen och även behov av sadel så skriv till mig.

gejsa
0

Ps! Du glönmde priset. Hur gammal är den? Behöver den stoppas om?

Rökkvadis
0

Vet inte hur gammal den är köpte den begagnad själv för två år sen, den behöver inte stoppas om och jag vill 1500:- för den

gejsa
0

Oj! Nu såg jag ju i annonsen att du hade skrivit omstoppad. Du vet jag behöver ju en islandssadel. Använder just nu min wintec allround som jag har till min fjording till Fille nu när vi sitter på honom. Undrar om den passar honom tro. För billigt var det ju iaf.

Rökkvadis
0

Jag är ju bara glad om den kommer till andvändning, den är svart och i mycket bra skick.

Såg du bilden på sadeln!

Det är ju ett gissel när jag inte vet vad det är för bomvidd skulle tro att det är normal, eftersom Rökkvadis har 34 i bomvidd men den här är smalare.

gejsa
0

Ja,  jag såg bilden på sadeln. Ser ju helt ok ut. Men frågan är om den passar min fille. Har ju ingen aning om hur han kommer att se ut nästa år när vi ska börja rida lite mer. Han är ju inte särskilt lång i ryggen. Men lite kraftig.