Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 3100 ggr
Linus_sotis
0

ågesta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns de nån som rider på ågesta här?

Vad tycker ni om ågesta om ni har varit där…? 

sätter in en bild på min favvo Juvir från ågesta

RubHel
0

Jag känner en tjej som rider på Ågesta, men själv så har jag aldrig varit där.

Linus_sotis
0

ok men kom och titta nån gång kanske?

Linus_sotis
0

putt

[Avslutat konto]
0

Min kompis rider där och hon tycker att det är bra :)

Stallgångarna är väääldigt smala, och det kan ske inte är så bra, med tanke på att det känns som att hästarna kan sparka en både från höger och vänster :/

Kajsa

Linus_sotis
0

#4 okej :D ja håller med att stallgången e smal :/

paronskrutten
0

Jag rider där.

Helena

paronskrutten
0

Stallgångarna är väl inte så smala? Och hästarna sparkas inte:P

Helena

Linus_sotis
0

#6 nja inte jätte man kan ju iaf gå där :D men dom flesta tycker de. När rider du?

paronskrutten
0

Jag rider fredagar, 17.30, P3

Helena

paronskrutten
0

putt^^

Helena

imsuchadiva
0

hahah, jag tyckte det stod, ångest >_<

paronskrutten
0

Nej, Ågesta xD Ågesta äger

Helena

paronskrutten
0

Putt igen^^

Helena

Linus_sotis
0

#7 okej jag rider måndagar P3+ 17:00

paronskrutten
0

Okej :) Trivs du? Vilka hästar har du ridit? Zandora<33

Helena

AliceL
0

Är det inte Kristian von Krusenstiernas familj som driver d stället?

paronskrutten
0

Jo, det är det, Margaretha och Jan :)

Helena

paronskrutten
0
paronskrutten
0

putt

Helena

Linus_sotis
0

#15 Zandora Juvir och Kitty <3<3<3

paronskrutten
0

Min kompis är skötare på Kitty :)

Men Zandora är bäst^^ Du är inte så lång va? :P

Helena

Linus_sotis
0

okej :)
Zandora är bäst ja ! nja 155 typ,,

Kitty41
0

jag är kompisen som är skötare på kitty! XD:D

angående #4, jo :/ men när de får pengar så får dom bygga om, men varken stockholms eller huddinges kommun vill ge dem pengar, en lång historia.
jag rider ons 17:45 och fre 16:45 P4 :)

Snuttan2
0

Att de inte får pengar är för att de inte har så nergången anläggning som de andra ridskolorna som fått pengar för att bygga om helt eller delvis.

Kitty41
0

Snuttan2: nej, det är det inte! de får inte pengar pga följande anledning:
Det ligger i huddinge kommun, då anser stockholms kommun att de får betala, men de flesta av ungarna kommer från stockholms kommun som ridskolan tydligen tillhör, och då vill huddinge kommun att stockholms kommun ska betala. då blir det en stor konflikt vilket resulterar i att ingen vill betala! Vi har pyttepytte smala stallgånger och ett pytte litet ponnyridhus som vi skulle bygga om, men inte fick pengar till. Men nu har de satt upp anslag i stallet om att man kan skriva under för större ridhus bla, och förhoppningsvis funkar det :)
det verkar som alla bara väntar på alla nu :/

Snuttan2
0

När min fd arbetsplats fick 12miljoner och listorna kom upp över vilka ridskolor som skulle få pengar och inte så stod det även ifrån stockholms stad/kommun att ågesta även inte var i lika stort akut behov utav renovering.

Men jag förstår om stockholm inte vill betala för något i huddinge även för den delen. Men det fanns med på listan tidigare iallafall, vet inte om de ändrat vad de sagt om det hela de sista åren.

Om ci ska skjuta skit mellan kommunerna så gör ju Huddinge just nu något som stör mig något ofantligt, de kommer kräva någon sorts kod eller bevis på att man bor i huddinge om man ska slänga soppor på deras soppstationer, vilket råkar ligga närmast ifrån där jag bor.

KimL
0

Varit där och tävlat, och det var dåligt organiserat, ingen framridning osv.

Kitty41
0

Jag har tävlat där 2 gånger (plus sett en massa tävlingar där såklart, eftersom jag rider där ^^), och det är klart att man rider fram! :S Jag hade god tid på mig att rida fram, har du inte gjort det så har du helt enkelt inte kommit i tid bara (; vilken tävling var det då? vad var det för "osv" då?

KimL
0

Lokal hästhoppning. Fanns ingen framridningsbana förutom den lilla framhoppningen, och när man då red unghäst så var det inge vidare.

Linus_sotis
0

de blir ju mycke bättre sen när vi har fått större och nyare och att alla ponnyer får boxar,
Synd att Zandora blev såld..

paronskrutten
0

Nja, hon trivdes ju inte..men det stället hon kom till är inte bra

Helena

Kitty41
0

Konstigt med den där tävlingen, de brukar alltid ha plats att rida fram på.

Linus_sotis
0

31# vad menar du trivs hon inte där hon e nu heller?

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
youtube
0

jag rider po agestarid skola mina fanoriter e master,lojstas juvir och kitty.men nu e jag for stor for juvir snart for kitty ockso men jag fick rida hene 2 o juvir1 gong .men jag red master nestan hela ter minen.