Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 1268 ggr
Mandysan
0

Har kärat ner mig totalt..

Nu harv jag gjort en rejäl tabbe. jag har tittat på annonssidor och kärat ner mig totalt…

Det är ett sto, 157.5 cm lugn och stabil men kan fortfarnade "tända till" som hyrs ut. Hela hjärtat skriker min, min, MIN! Sen att hon är lik Mandy gör det ju inte bättre..

Men för det första har jag inte råd med en till häst. Eller tid sen när skolan börjar. Sen skulle det innebära att jag måste sätta Foxen på lösdrift (vilket jag inte vill)…

Men hon låter såå perfekt och jag skulle verkligen behöva en hel häst att njuta av och komma längre med. =/ Foxen är jag ju gräsfall på och jag drar mig för att hoppa på henne längre, det blir sån obalans =( Men likt förbannat kan jag ju inte sälja min prinsessa…

Råd mig nu..

/Amanda

tezzie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är oxå kär, fast i ett litet föl, lilla Zlatan (en c-ponny) :)

*** Kärleken övervinner allt ***

tantnett
0

Inte illa ment!  Men TID o PENGAR är väl en förutsättning att man bör ha om man skall hålla en häst?

Marsvin 4-ever Tungan ute.

lisette
0

#0 sådär säger man inte utan att visa annonsen

Mandysan
0

#2 Självklart men drömma kan man ju alltid få göra :) eller?

#3 Här är företagets presentation, jag har klickat bort annonsen :/

Mandysan
0

#1 Vilken sötnos! :D

tezzie
0

Hon såg fin ut =)

lisette
0

men hyra en häst? det kostar ju massvis med pengar.

Mandysan
0

#7 Jag vet..:/ Men hon är verkligen DEN hästen.. men som sagt, hyra häst och ha häst kostar multum..

verkar som att jag får fortsätta att drömma, vill ju eg ha unghäst…

Peppe
0

Jag är också kär!! Men hon är inte till salu Gråter Flört

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Mandysan
0

#9 Förstår varför ;)

Peppe
0

Oskyldig

Hon är så mycket drömhäst som nån kuse nånsin kan bli!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

tantnett
0

#4 Hon är ljuvlig.  Mitt förra inlägg var ju menat som ett varningsrop.

Det är lätt att man kastar sig in oövertänkt i något för att man faller pladask. Det ska gå tänker man.

Men det är kanske inte så lyckat ngt senare om det visar sig vara knapert ekonomiskt samt framförallt att du kanske ständigt skall ha dåligt samvete för att du inte hinner med henne så mycket som det behövs för att hon skall må bra.

Fundera på detta och låt sen det du kommer fram till: funkar det el funkar det ej ? avgöra ditt beslut.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Trollis-
0

#4 Underbar häst! Jag värkligen älskar den färgen på hästar! <3

fridak
0

den annonsen/hästen har jag också kikat lite på, hon ser ut som en dröm tycker jag:)

Klasselover
0

Jag är helt kär i den här pållen, har dock varken tid/pengar/plats att ha häst :/ Han är så hiiimla fin!

http://www.blocket.se/vi/17076769.htm?ca=14_s

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Trollis-
0

#15 Värkar som en riktigt mysig pålle! :D

Maja
0

Man ska inte titta på annonssidor när man inte är ute efter något. ;)

..säger hon som alltid gör det ändå.. Oskyldig 

Nä, hon såg ju fin ut. :) Kan inte denna häst gå på lösdrift då om Foxen inte kan det? :)

Mandysan
0

#12 Självklart…

#17 Nope för lösdriften är bara byggd för hästar upp til 150 cm…

Klasselover
0

#16 - Aa :D Och sen hjälper det inte att storleken och åldern är perfekt, samt att jag är heelt kär i skäckar :D

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Trollis-
0

#19 Haha, nej ;) Finns det ingen chans alls att du kan köpa honom?

SoffanIsSmiling
0

Ni borde ju förbjudas att titta på annonser snart äger ni väll hela svergies hästar ;)

Klasselover
0

#20 - Haha nää ^^ För det första har jag varken råd att köpa honom eller underhålla. För det andra har jag ingen stallplats. För det tredje skulle jag bli inlåst på mitt rum resten av mitt liv om jag ens föreslår att köpa häst :/

cupcakes
0

omg o___o
Jag gick in på sidan, läste hästens namn och frågade min kusin om det såg ut som den Mon Cherie jag menade. Det är hon. Denna häst är alltså min kusin, simones, drömhäst och de passar så bra ihop. Vi är iallafall hyfsat säkra att det är hon, hon stog på Hofors Ridsällskap där Simone red henne nästan varje lektion. Hoppas Mon Cherie får komma till en privatperson som tar bra hand om henne, för hon trivdes inte på ridskolan då inte många red henne på det sätt hon krävde där..

Sweelin
0

Då jag ska köpa häst så ska jag antingen köpa föl eller en unghäst som jag kan växa upp tillsamman med, men än är jag för ung anser jag :)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Okay
0

Gud vad skrämmabnde. Min lilla gulleplutt :D Red i Hofors när hon kom dit, men slutade när hon försvan igen. Jag saknar henen så mycket. Jag har aldrig varit med om en bättre häst. YHon var lite "svårriden" men det var inga problem för oss. Jag var en av få i gruppen som kundee rida henne. Jag blev erbjuden att köpa henne billigt då ridläraren tyckte vi passade ihop men vi har inte råd att ha häst så fick tyvärr neka. Nu har jag sökt efter henne länge men hittar inte på vilken ridskola hon står på nu.

Hon behöver verkligen komma till ett hem och sluta hyras ut till ridkolor hela tiden. Jag deppar verkligen över att vi inte kunde köpa henne, vi har den perfecta boden att bygga om till stall så har komunen 3 stora marker + en privatägd som jag ev kunde ha henne på. Men går i skola på en annaon ort så kan nog glömma det (annars kan hon stå hos helen som äger mina medryttarhästar)

Aja. Den som köper min älkade Mon Cherie gör ett riktigt kap det vill jag lova :) Men förvänta inte er att ha henne som hopphäst bara xD Bifogar en bild på oss från en terränglektion.

Okay
0

Äh, skickar med dom andra bilderna med xD

Okay
0

och den sista..

Ledin
0

fin häst du kärat ner dig i #0 å alla andra med :) Men har bara en fråga varför säljer du itne den hästen du har nu? lr du kanske trivs med henne ändå :)

Sweelin
0

Är så grymt kär i denna häst! En Halvblodsvalack på 4 år!

http://www.hastannonser.se/index.aspx?tips=164701

Käääär! Han är så fiiin!

Ledin
0

han var väldigt nätt i typen ser ut att vara fullblod men så är han ju inte så gammal fin var han ju med #29 :)

Sweelin
0

#30 ja visst är han fin? :) Det står att han är ett halvblod :P

Mandysan
0

Kul att höra att så många uppskattar pållan! Men det gör det inte direkt lättare att stå emot ;)

#25 Varför inte?  Hon verkar ju ha hyfsad teknik..:)

#28 För att Foxen är mitt allt. Vi har kommit otroligt nära varandra och hon är inte värd att behöva bryta upp igen och flytta till ett nytt ställe.. Dessutom är ett liv utanv Foxens stöd helt omöjligt…

Ledin
0

#32 då tycker jag att du inte ska sälja henne för jag har gjort den tabben jag sålde min älskade vän när jag var gravid o super rund gick upp 23kg å vägde lite väl mycket för att rida han :P han var ju van med mina 48kg men med 23kg extra ville jag inte utsätta han för så jag var i kvalet låna ut lr sälja. Jag tänkte att tänk om någon förstör han sababr allt jag har gjort å får hem en trasig häst så jag sålde han detta har jag ångrat varje dag han var mitt allt i alla lägen, nu är det 11årsen men jag tänker på han än idag okey jag var för gammal att tävla han men vad gör det? han va så snäll å så snygg man kunde ta ett barn å släppa in i boxen då han var 2år gammal han rörde inte på sig utan barn fick göra allt med han han tog ner sitt huvud så dom kunde kappa han, nu vet jag ju att han har det bra såldes nyligen till ny tävlingstjej tyvärr var han lite för dyr annars skulle jag gärna köpt tillbaka killen. lite mera än 80 gick han väll för tror jag lite för mycket för att bli min skogsmulle ;)

Okay
0

#32 Haha jag har åkt av många gånger på henen för hon inte ville hoppa :P Det krävs så mycket övertalning. Hon är superduktig när hon väl vågar hoppa. Vet dock inte om hon har bättrat sig än det kan hända. Annars går det säkert att träna bort men det är mycket jobb :P

Mandysan
0

#34 Okej :) Men det kan ju lika gärna vara lathet ;)

tezzie
0

#29 den var snygg :-) Men jag trodde du var såld på fuxar med bläs och strumpor ;)

Sweelin
0

#36 Ja men jag har skickat den där annonsen till dej förut ;)¨

Precis likadant som att du gillar skäckar och tigrerade, man kan gilla olika färger och raser och inte bara hålla sej till en ;)

youtube
0

#0 jag vet vad du menar. ja love en ponny po min ridskola han heter master och e 129 cm o jag e 163cm jag red po honom po honom senast den juni den5.jah hoppas att nesta termin jag kan rida po honom. do kanske jag blir enu lengre oj do kommer jag inte kuna rida honomGråter