Dynavena Activ100!
Har nu varit och införskaffat mig en påse av detta. Har hört att det är alldeles ypperligt till hästar som har magsår, kronisk diarré, dammallergiska osv osv.
Någon som har prövat detta?
Tänkte ge detta till min 2 åriga halvblodsvalack. Eftersom han inte tål hösilage. Var alltid lös i magen så jag fick tvätta honom varje morgon. Inte roligt när det tex är minusgrader ute. Han är ju också väldigt vit så….
Nåja, den berömda Soya som Linda nu äger var ju inte så mammig. Så Sorro ville inte bo med Soya på vintern på natten. Han valde redan som 3 månaders föl bo själv i en egen box bredvid Soya. Så därför fick han ju inte dia på natten. Jag gav då honom lite nya groov, Krafft strå, betfor osv osv. sedan utökade jag med soja. Han blev antagligen lite dålig i magen av detta. Så nu är han så himla känslig. När han går på bete är han helt ok i magen. Men nu när vi stallat in så har han fått diarre igen. Han får just nu bara torrt hö. Men fr o m i kväll ska han få 1 dl av detta foder och 1 dl i morgon. Hoppas verkligen att hans mage blir bra eller bättre.
Någon som har prövat detta?
TAcksam för svar.
Carola