ringkota?obotlig!sälja!
Så här ser mitt hästläge ut just nu:/
Hemtade hem min häst från fodervärd efter 1år. saknade jätte mycket!! förstås (ävan om det varit skönt att vara utan ett tag)
men allt har bara blivit en stor besvikelse!
2 dagar efter att jag flyttat "hem" honom är han halt och hämskt svullen på karlkotan.
vi åkte till vet och dom har röntgade kotan man såg bara som dom sa "ojämnheter" som kunde utväklas till något annat. Dom visste inte mycket om ringkota på den kleniken, sa bara att det var ovanligt.
Jag har läst en del om det och det passade väldig bra in -svullnad och knöl på karlkotan, som bidrar till halta. och om det är det så är det isf obotligt! Han går på smärtstillande nu. Vet sejer att han ska behandlas i 2veckor för att se om det blir bättre..och sen?
det som är mäst av allt ting är att när hästen blir frisk om han blir det så måste jag ändå sälja han. Sista året, och det finns ingen möjlighet alls för någon häst och en massa annat.
Men om han blir frick och han kommer till någon annan och skadan går upp och jag får tillbaks honom och *suck*
slutar här.
Ni som årkar bry er får jätte järna komentera. det behöver ju inte vara så alvarligt men ni vet säkert hur det är dena oro gör mig GAlen
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
Hoppas det löser sig för er!
Tack så hämskt mycket!
Aj då.. Blev han skadad hos fodervärden? "/
Usch, låter inte så trevligt..
Men ja, han lär ju inte bara ha fått det "så där", utan han måste väl ha haft anlag (om det är ärftligt) eller fått det hos fodervärden. Såg han/hon något som tydde på detta?
Usch, vad trist :(

Hur har ni skrivit i kontraktet?
Jag skulle åka till en klinik som kunde mer om det och göra en utredning. är det så att fodervärden gjort fel så ska ju den stå för det.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Dumt nog skrev vi ingenting om oturen skulle var frame i kontraktet. Dom hade inte så mycket tid att rida den sista månaden så då trallade han bara runt i hagen hela dagarna. men det kan ju varit då som det hände.
Känns inte bra alls nu eftersom jag funderar på om det bästa är om han får gå både för mig och han. skriiiK hur ska jag klara det?! han kan ju bli bra men jag har inte tiden om han inte blir det å nej! så kan jag ju inte säja Jag är hämsk
Har du pratat med fodervärden? Vad tycker h*n om detta?

Kan det ha varit så att fodervärden upptäckte att hästen var halt och därför inte red sista månaden? Och sa till dig att h*n "inte hade tid".
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Fu tusan vad jobbigt.
*Styrke kramar*

Tänkte samma som #10….
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Hoppas det går bra för hästen å att det läker bra. kan ju blivit sparkad å skadat sig men det tycker jag allt att man ser isf.

jag känner två som har fått det(deras hästar) en av dem ska opereras. jag tror det är när det bildas brosk runt kotan och att det beror på långvarig överbelastning..
Så det kan opereras?! ok det viste jag inte. men det värkar ändå som att det inte var så allvarligt (hoppas) det lutar mer åt en rejäl stukning eller gammal skada. han har fått smärtstillande (kortison) och är på lång vila. sedan får jag se om det blir helt bra eller om han får gå som sällskapshäst i fortsättningen