Ridtravar vänner finns ni här???
Finns det någon är på forumet som har en ridtravare??
Här finns massor :) jag är en av dem :) men jag har ju dock även ett litet halvblod :p
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

har en här också =)

jag ahr en på foder.
Har haft en ridtravare innan, men ingen nu.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Hej på er, är ni kanske med på ridtravar föreningens hemsida med iså fall vad heter ni där??
har haft men inte nu så jag räknar till vän :D då jag gillar dom mycket.

5# näpp jag är inte med där, har lixom inge nytta av de när jag bor så långt uppe.

Har en underbar "nybliven" ridtravare sen ett par veckor tillbaka!
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

…och självklart är vi med i ridtravarföreningen. Varit medlem där i två år men det var inte förrän i somras då vi startade upp ett distrikt här hemma som jag "fick ut något" av medlemskapet. Tycker det är en billig peng och stödjer mer än gärna arbetet med att stärka våra travpållars rykte
#10 Fin kuse! Får jag fråga hur du får bilden sådär, utan att man måste klicka?!

Japp, än så länge. Även med i ridtravarföreningen (styrelsen). Heter samma…

Jag har en liten flicka på 4 år! Varmblod…

#12 Jag kopierar en bild som redan ligger på nätet

jag har två stycken

Jag har en =)

Har en jag med! : )

Har en valack på 13 år! :)

njaä?… :P Tre treåringar som är under inridning, om det räknas? :P de tävlar i trav också..

nej, men vi kollar på travare, gilar dom. :)
#9 Tessa din dam såg ut som min pingla hoppar lika långa hopp med. Söt å fin, bra hemsida med måga bilder oxå kul att kolla in.

har ett sto på 16 år =)
Jag rider en travare på 3 år
men hon är igång som körhäst också och tävlar, hon e ju trots allt bara 3 år ännu

#30 oj, där skulle det verkligen gå att höja hindret ;) fin bild också

Har två stycken små änglar:D

Jag har en egen ridtravare jag med :)

#33: Vilken stilig herre.. Hoppas att det inte är ngt allvarlig med hans ben?!

Min ridtravare har inget fel i sina ben, men däremot har han ett överrörligt framben! Det är ganska coolt ;) Så om han mot förmodan skulle göra illa sig i något ben, så blir behandling osv gratis, för att så många veterinärer är så nyfikna på just det överrörliga benet :) coolt va? ;)

ja älskar verkligen dessa små ridtravare. Ja sålde dock mitt sto för lite mer än 1 år sen.
Jag älskar ridtravare <3

Jag har en också
Excellent charm heter han och är tio år har bara haft honom i tre år nu men det är tre bra år ångrar aldrig att jag köpte en travare :D

Min fina älskling :D

Det är visst ganska många här på forumet som har ridtravare
Själv äger jag ingen för tillfället men jag har nu skrittat lite på Mini (ni kan läsa lite om henne på min presentation) jag kommer med all säkerlighet att köpa henne, hon är jätte go/Anna & Mini

Har haft ett vbl, men har inte nu tyvärr. Men självklart att jag gillar dom. :)
[](javascript:void window.open('Slideshow.aspx?Login=jen&&BinaryId=98193623-dae9-48b4-88c7-593b15917ea5', 'slideshow', 'width=750,height=550,menubar=0,resizable=1,scrollbars=1'))
här är min dotters lilla häst. han heter KingClear och är 8år.
han är ganska liten för att vara travare. 147,5 i mkh
#49 Vilken fin pålle. :)
#50 tack! ja, han är söt med sin ovanliga bläs :)
rätt så näpet huvud tycker jag ;)

Hej! jag har en travare hon heter Quittra June hon är 16år i år och jag har haft henne i ett år…

Jag är medryttare på en ridtravare, rider och ska snart tävla på henne (Western). Hon heter Indira Vip :) Under Anna Vip (som är efter VIP, Sveriges minsta travhingst, lever dock inte nu). Indira är 150-152 cm. Trots åldern, 16 år, leker hon gärna unghäst och har mkt spring i benen :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Jahopp, fick äntligen min ridtravare tillslut, han har stått i mitt stall sedan den 11mars! Bild tagen idag! Men är det verkligen en travare? :O Klart, man har hört kommentarer om att han många andra saker, arab, halvblod, fullblod, new forest. De har även trott att han är ponny! ^^ Nåväl, tacksam ska jag ju vara! :D
Uppställningsbild :)
sedan huvud porträtt :D
Vi har en, han startar fortfarande. Ska starta på tisdag (24/6), men har börjat dressyrträna lite mer nu. siktar på att försöka klara oss igenom ett L:C program till hösten. Hoppa är han totalt värdelös på! =D
Men ni som har koll på det här; hur är det i dressyren? De får inte ha något i öronen då va? Vet inte hur jag ska lösa det problemet, för att det går verkligen inte att rida/köra utan bomull. Har testat, även genom att ta ur den bara sista biten hem när han är trött, men han får panik och bara studdsar på stället. Någon som har något tips?
en bild när vi skulle dressyrträna, är i uppvärmingen så tyvärr går han inte i form och jag försöker rida lätt i dressyrsadel på ett energi-paket som hade vilat i en vecka!
Jag har en ridtravare =)
~Medarbetare på ridtravare.ifokus~
#63. Man får inte ha något sådant när det gäller dressyr! Tyvärr så.. fin häst, jo jag vet vad du menar, min har vilat i 3 veckor pga av hälta travade ltie för att se hur han gick där, han va rätt lugn, men uscha för när han hade stått för ryggen sin, de va inte skojjans!
Jag rider masssooor av travare hos en travtränare, men de är fortfarande i sin karriär, sen har jag en medryttartravare å han har knappt gått på travet sen i augusti får jag hem min första egna ridtravare :)

#65 o #66 TACK!!!

Ja, han är underbar. Världens snällaste också.
Han startar i monté på Sundbyholm, Eskilstuna nu på tisdag. Är jättenervös. Första loppet i mina ägor. Har ridit och tävlat honom i över ett år då en annan ägde och tränade honom. Men så i april fick jag honom och nu ska vi ut i vårt första lopp sedan jag fick honom. Håll tummarna är ni snälla.

Uppdatering av min hästs montéstart. Det gick riktigt hyggligt. Vi kom 5:a på nytt montérekord trots att vi blev påridna av en annan häst så han fick en galopp och hamnade 20 meter efetr sista häst. Då det var ett kort lopp trodde jag att det var kört men han var jätteduktig och sprang om en hel hög på upploppet. Så jag är jättenöjd med min "Lasse" (Last Hood).
jag är bara medryttare till en :/ Hela vårt stall har typ Varmblod och lilla midas var ett varmblod och Folly är ett ;)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
vi har 3 ston som vi tavlat i trav men ett tag senare blev de vora ridtravare vi solde sedan de 2 stona til vora kompisar men stona stor i vorat stall foratt kompisarna hur stallplatser hos ossso vi rider ut tillsammans
#72 Om du rider in en travhäst får du ju lära den att trava och galoppera precis som då du lär en annan häst dessa komandon. Inget konstigt med det. Även travare kan gå i kort galopp och trav i båda varv. Vad de däremot inte är skapta för är den högra graden av samling men är man ute efter det ska man nog i så fall satsa på en annan ras. Travare är oftast väldigt lärgiriga och försöker alltid förstå vad man ber av dom. Detta kan bara ta olika lång tid för olika individer men visst kan dom!

Tusen - Svenska ridtravarföreningen har ju egna program och eget TR. På våra tävlingar kan du ha bomull i öronen. Vi bedömder dessutom inte hästens form i de lättaste klasserna. På vår hemsida hittar du information om det distrikt som ligger närmast dig.
Jag har en kbltravare sedan snart 12 år tillbaka.

#80 Vad menar du? Är inte dina nå trevliga att rida?
*** Kärleken övervinner allt ***

#83 hehe härlig bild:P.. ser ut som han ska slicka på tråden..:P.. lipar åt oss..!
#85 fan va vacker!
zkold- tack
Thorsson - Tack (: Jord är så himla fin, också.. vill ha hans bläs!
#89. tack :) Ja, den är lite fräsig! ^^

#92 Va fin han var där! =)

#98 sabinoskäck va? såg frän ut:P

#99 enligt travsports hemsida är han fux med stor fläck under buk.
#95..Tack..=) han är underbar, mitt hjärta!

#103. Åh, vad fin! :) nejdå, massa tjejer har rid travare! :)

tack thorsson :D
Varsigod! :D Har du haft Winner länge? :)

japp, hon är född på gården, 1999. Red hennes mamma också :) dom är exakta kopior av varandra :P men winner travtränades tills hon var ca 6 år, innan jag började rida henne lite smått :)
Okey! :D hon var verkligen jättefin! :) Hur gjorde du när du skulle lära henne gå på tygel osv? Jag har själv börjat på min, men han behöver mer muskler för att orka, sedan trivs han inte på det sättet jag gör.. Så här gör han när han inte orkar mer, galen häst lxm.. lägger huvudet på sne, och bler stenhård! Riktig mjukis den dära….

jag red varje dag, på volter, cavaletti. gjorde "åttor" runt konor för att mjuka upp henne, jätte bra övning! :) och så ställde ja upp en stor volt med kornor och gjorde en liten volt runt varje korna, först i ena varvet sen andra. sen har jag ridit mycket ute i skogen, klättrat osv, gjort volter runt träd. Sen började jag lite smått med att sätta på henne halsförlängare för att hjälpa henne neråt lite. jag hade den inte mycket alls, nån gång i månaden kanske och hon gick ner i några sekunder. sen övade vi utan halsförlängare. och dessa sekunderna växte för varje dag . :) fast hon gick i form i trav före hon gick i form i skrittten ;P men skritten kom efter ett tag. det är bara träning träning träning ch tålamod som gäller! :) och nu håller vi på med galoppen, men hon är lite sur :P varje gång vi fattar galopp så får jag ett bakutsprång sen galopp :P

förlåt att det blev två inlägg :P ja vet inte riktigt hur man tar bort dom, om det går? ;P
Hade en på foder men han var halt sedan länge tillbaka så han fick åka tillbaka till sin ägare.. som rider och tränar trots hältan 
Kung Kaxe heter han iaf. (hette hoppas jag för hans skull) Hade han varit felfri hade jag slitit och jobbat som tusan för att kunna köpa honom. Han var 1.75, visserligen aldrig startad men han har gått på travet iaf ;) kanske lite stor för mig men han har verkligen ett hjärta av guld!
#110. Tack för att du berättade! :D:D Ska testa det du berättat och hoppas det funkar! :)
#111. bara sajtvärdar och Medarbetare som har möjlighet att ta bort inlägg, vad jag vet. Det går dock skriva som du gjort att det blev dubbelinlägg! ;)

hehe okej :) aa gör det :D berätta hur det går för er sen :) men ha tålamod :)
#114. Tålamod är min bästa vän! :D

Haha ja det är bra :D
haha, ja.. ^^
#78 TUSEN TACK för tipset! Då kanske det finns hopp för oss också.