Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 876 ggr
PimTheGreat
0

Alternativbehandlare

någon som vet exakt vad de gör? Fick som råd att beställa tid hos en sån för att kolla igenom Pim och då mest för hans rygg…. kan de även kolla sadel då så den verkligen ligger rätt….för ett andra utlåtande så att säga…

PimTheGreat
0

*putt*…..ingen som vet???

mazze
0

Det beror på vilken slags alternativbehandlare man väljer. Det finns:

Kiropraktor: Känner igenom hela hästen o rättar till kotor som ligger fel.

Equei-terapeut: Känner igenom hästen, vissa masserar, kan ibland även rätta till något som ligger fel, laser o akupunktur.

Massör: Masserar igenom hela hästen.

LinLin
0

Det finns en ny(?) grej också! IR terapi, InfraRöd strålning. Vet inte så mycket mer än det.

PimTheGreat
0

Låter som en kiropraktor med. hon nämnde något om laser också…..jag kan ej mkt om detta. Först gången någon sådan här ska komma till mig

Ottino
0

#2. det finns fler alternativa behandlingar

PimTheGreat
0

Hon kommer på torsdag kl 13.00. Får se vad hon gör och vad hon hittar. hon ska vara väldigt duktig i alla fall… har väldigt mkt nu. Alt.hehandlaren kl 13.00, veterinären kl 15.00 (vacc) på torsdag. På onsdag hovslagaren,sen v 41 kommer hästtandläkaren…. mkt nu…men sen e allt klart (hoppas jag)

zimba92
0

Synd om dej Pim The Great, vet att du ha mycket nu. Vi hörs snart vännen.Glad

PimTheGreat
0

Nu ska jag iväg till stallet och möta upp veterinär och alternativbehandlaren. Ska bli spännande, aldrig sett hur en sån jobbar, men samtidigt e jag väldigt nervös för vad man får höra……. tänk om han har jätteont och jag inget märkt…..Förvånad… Vi höres sen. Bye bye

__iE
0

Lycka till nu då :)

o glöm inte att skriva hur dt gick :)

PimTheGreat
0

Nu ska jag berätta hur det gick! Pim hade låsningar i ländyggen som hon knäckte till. Det var det som gjorde att han svullnat antar jag. Han var jättefin och mjuk annars sa hon, så jag ska rida på lördag som först i 30 min i skritt och trav, sen på söndag 80% av ett vanligt ridpass och sen kan jag rida som vanligt. Sen kommer hon om 14 dagar igen och kollar hur han ser ut då.

Det känns skönt att veta att det inte är något allvarligt med honom och att han nu e ok…. han är ju ändå 17 år och har aldrig blivit genomkollad på detta sätt.

mazze
0

Ottino… vet det men det var dom jag kom på för tillfället som är vanligast.

__iE
0

vad skönt att dt inte va ngt värre :)

zimba92
0

Skönt att höra att det inte va allvarligare. Vi höres