nops har inte gjort det än… behöver nog göra det i vinter.
jo, lite då å då…
mjo, det händer..

Japp det gör vi tillsammans i stallet då och då. Äckligt annars. Skulle bli mycket mask i deras magar annars.

har inte mockat hela då den är så stor, men "gången" upp till grinden är alltid renmockad.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jag gödslar aldrig deras vinterhage, men så är den oxå på 3 tunnland(lite jobbigt) men den lilla hagen där Olivia och Smulan går nu tar vi ett tag med den stora jysselgreben ibland, jysselgreben är skånska, för er som undrar hihi

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
bebbe gödslar? är det samma sak som att mocka? är inte det när man "odlar" ?
vi har alltid mockat vinterhagarna , men nu kommer det bli skittråkigt när det är en annan häst som går där under tiden våra hästar är på bete.. :| klart vi ska göra det ändå, men känns lite surt. speciellt om man får göra det själv..
Jag och min syster brukar mocka stora hagen varje år runt påsk (eller senare när snön är borta) Det brukar ta rätt långtid, men fint blir det och det behövs (den är inte jättejättestor, men stor för två shettisar) De mindrehagarna brukar vi mocka lite då och då (den ena finns mitt på gården, och där vill man ju ha fint =)

vart två:P

vi städar"vinterhagan/rakhagen" , INNAn vintern(då dom går där på hela vintern, nu på sommaren går dom där o så har vi öppet till en hage med mkt gräs så får dom gå som dom vill .. men sen när snön kommer så stänger vi där.) , så i "vinterhagen" städar vi innan vintern o efter vintern:P (se bild)

Vi mockar alla hagar,"skit"göra haha..men de måste ju göras dock

Har alltid gjort det på vintern, blir int så noga men så att det värsta kommer bort.