assåå xD
Jag typ blir galen..
Tränar man magmusklerna av o ha hicka? :P
Jag har as ont i magmusklerna för jag hickar så mkt :O
Finns det ngt positivt me hicka??
/Hicknörden
/Elin

Ingen aning hörru du. Men skrattar du mycket får du muskler i magen.. men inte såna som du tränar fram på gym o så tror jag.
Det enda positiva med hicka är att alla andra får kul en stund =)
tror världsrekordet på hicka är typ 20 år.. såg det i guinnessrekordbok men nu har ja hjärnsläpp. fatta o ha det så länge.. hicka hela tiden!!
#2 Stackars människa…

Nä, världsrekordet är mycket mer än så. Det var Charles Osborne som började hicka 1922. Han slutade inte förrän 68 år senare, 1990! Sextioåtta år! Under de första åren hickade han upp till 40 gånger per minut, men det saktade av till 20 gånger per minut de sista åren. De har räknat ut att han hade runt 430 miljoner spasmer (som hicka är) under de där 68 åren. Året efter han slutade så dog han…
Inte undra på när hans kropp fått spasmer så länge!
Har jag svårt att tro.. Men vill du bli av med den så håll andan en stund och sen svälj några gånger (fortfarande utan att andas) så ska den vara borta sen. :) Annars att dricka vatten upp och ner är en bra metod också.. men det kan bli blött om man är klantig :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#5 Får hoppas att hon sluppit hickan vid den här tiden, annars lär hon väl ha magmuskler nu ;)
1msk lingonsylt är ett gammalt botemedel mot hicka, har testat det 2ggr, ena gången funkade det och andra gången funkade det inte..
#6 Haha, sant! Jag kollade inte vilken tid hon hade skrivit det. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Men guud, han kan ju inte ha kunnat prata ^^

Drick en massa vatten:)

Be någon att skrämma en. DET hjälper! haha