Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 336 ggr
m'Lady C
0

inte häst men katt....

Måste bara få skriva av mig litet!

min honkatt fick ungar igår, och nu idag så blöder hon ur "kissen" och jag misstänker att där kan vara en kattunge kvar i magen, då hon alltid har fått 3 kattungar tidigare, nu kom det bara två…. så klockan ett ska jag vara hos vetrinären, oavsett om där är bebis i magen ska hon steriliseras och likaväl passa på att vaccinera o chipmärka henne också…… det blir billigast så. Även om det är en distriktare :D

men nu är jag bara massor orolig, tänk om hon inte klarar sig? då står ajg här med 2 minikattungr som ska matas vartannan timme dygnet runt i minst 6 veckor! Är så otroligt glad att jag försäkrade henne för 3 veckor sedan!

m'Lady C
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sen så har jag tatt bilder på de kattungar som redan är i dagsljuset…..

en pojke och en flicka blev det. Flickan är äldst.

Tösbebis;

m'Lady C
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och här är pojkbebis;

bubbelbubbel
0

ooh, så små och söta. :)
jag hoppas det går bra med mammakatt, och att hon blir frisk :)

hjullan
0

vilka söta bebisar. hoppas att mamman klarar sig bara. *håller tummarna*

lisette
0

ojdå pojkbebis kanske ska flytta hem till mig rent av?? hallenedudanedå…

gejsa
0

Ja vad söta dom är när dom är små. Hoppas det går bra för mammakatt. Lycka till!

Anna Johansson
0

HUr har det gått nu med Kattmamman???

MiaMaria
0

Hoppas det går bra (har gått bra…) och att alla klarar sig!

lisette
0

har ringt henne utan att få svar tyvärr… :(

elin
0

Hoppas det går bra!
Underbara kattungar så mamma katt måste vara en riktig skönhet, o han katten måste gjort sitt till också ;)

/Elin

Sandra
0

Åh, vilka sötnosar!

Hoppas mamma mår bra =)

m'Lady C
0

Så, en lång stund hos vetrinären senare…..

Mamma katt mår bra, det var ingen farlig blödning (ja säg det till en hysterisk kattägare!) som säkert skulle upphöra inom kort. Hon röntgades och där var inga konstigheter inne i magen trots att både vetrinär och jag tyckte oss känna ngt därinne. så det var antagligen bara livmodern som fortfarande är svullen.

hon var duktig hela tiden, varken bets eller revs och uppförde sig exemplarsikt trots hon lät som en mindre borrmaskin…

Kattungarna mår bra och nu har mammakatt flyttat ungarna från badrummet till bakom mina tavlor som står lutade mot ett hörn i lägenheten. skönt att allt gick bra och var ok.

Hon ska steriliserats två-tre veckor efter det att kattungarna blivit avvanda, då chippar jag henne och vaccinerar henne också.

*djup suck* snacka om att bli lättad.

Marre79
0

Va skönt att allt var bra!

Sehvrin
0

Så skönt att hon mår bra =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

m'Lady C
0

Väldigt skönt….. *andas fortfarande ut*