Använding: skogsmulleri...
ja, nu har jag bestämt mig. jag ska bara rida i skogen från och med nu! eftersom vwinnie fullständigt hatar ridbanan ska jag inte tvinga henne att gå å nöta där varje dag. men jag har frågor, vad kan man göra när man rider i skogen ( alltså mitt ute i skogen, inte på ridvägar) typ olika övningar och sådant..
Mkt tacksam för svar!

allt du gör på ridbanan kan du göra ute i skogen.

Som #1 säger: Allt du gör på ridbanan kan du göra i skogen.
Tex:
- Tempoväxlingar i alla gångarter, sidvärtsrörelser över vägen, fram respektive bakdelsvändningar i skarpa svängar, träna halter, galoppfattningar, you name it!
Vår ponny gillar inte heller ridbanan/ridhuset. Han tycker det är astråkigt. Vi har begränsat ridning där till max 2 dagar i veckan.
Håller med dom andra. Rider ju inte själv speciellt mycket, i princip aldrig numera.
Någon som kommer ihåg Ulla Håkansson med hästen Ajax? Berömd svensk dressyrryttarinna. Var ett program om henne o Ajax för många år sen i samband med nån stor tävling. Hon träna nästan aldrig på banan just för att hästarna inte skulle tröttna, utan dressyrträna ute i skogen bl.a. Volter runt träd, skänkelvikningar , ja allt. Tror att hon träna olika rörelser överallt nästan utom på banan. Bara fantasin som sätter gränser.
Klart att hon red på ridbanan också för att finslipa dressyren 

#4 Det kommer jag ihåg ^^ Läste en artikel om det då har jag för mig, tycker det är ett bra träningssett :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#5 Ja verkligen. Det har fastnat i mitt minne.
Tror att många hästar mår bättre om det är variation i vilken sport man nu än är i s.a.s.